Nekromanti Galen klocka

Dimfrost

Special Circumstances
Min datorklocka har plötsligt fått spel: den går ungefär dubbelt så fort som den borde. Går det att fixa på något sätt? Och betyder det att datorn kommer att explodera vid midnatt?

/Dimfrost

Organ

Out of time, out of mind
Och betyder det att datorn kommer att explodera vid midnatt?
Nej, det betyder att du kommer att åldras med dubbel hastighet under resten av ditt korta liv.

Går det att fixa på något sätt?
Nej, det är kört för din del. You're doomed!!! Dooooomeeeed I say!!! Bwaahhhaaahahahhhaaaaaaaa!!!!!

Eller nått.

/Anders

Nightowl

Champion
Ur Led Är Tiden!

Nej, det är kört för din del. You're doomed!!! Dooooomeeeed I say!!! Bwaahhhaaahahahhhaaaaaaaa!!!!!

Eller nått.
*dramatisk 80-talsmusik*
Dimfrost framför en dator
*röst*
Mitt namn är Svante Landgraf, men på nätet kallar dom mig Dimfrost. Jag höll på med en avancerad statistisk beräkning när något hände med min dator...
*datorn framför Dimfrost flashar med ett blått sken*
*Dimfrost kämpar sig mödosamt upp på stolen. Vi ser hur datorns klocka rusar fram i större och större hastighet.*
...något högst bekymmersamt!
*röst*
Som om det inte var nog med att rumtiden är fullständigt ur led, har jag brutit mot 37 århundradets tidsrumskonvention, och en dödsskvadron är efter mig...
*Dimfrost dyker upp ur tomma intet på en romersk bankett modell Fellini. Han grabbar en amfora och springer. En kvinna i silverdräkt, beväpnad med en strålpistol (Magoo) dyker upp och riktar den mot den förvirrade värden (walium).
-Vart gick han?! QUO VADIS!
*Dimfrost, iklädd Tarzankostym, springer längs en brygga på väg mot ett skepp i förgrunden. En hamnsjåare (troberg) vänder sig om och ropar efter honom på skånska:
-Du kommer för sent, påg!
Dimfrost kastar sig upp på lejdaren och halas ombord av två muntra sjömän (Dante och yassilus). På kajen kommer en patrull i silverdräkter dundrande efter honom.
-För mycket spånken i går, höh? Välkommen ombord på världens enda osänkbara skepp.
-Enda osänkbara...?
*Vi zoomar ut och ser namnet TITANIC på skeppskulissen.*
*röst*
-Min enda allierade är min Alf Henriksson-citerande dator, som kan kontakta min mp3-spelare.
*Dimfrost befinner sig i en dålig grå bluescreeneffekt*
*Quan'talis röst*
-Du är i Limbo, och jag menar inte dansen. Enligt källor kommer hit de odöpta, dårarna och de goda hedningarna...
*Dimfrost skriker in i mp3-spelaren*
-Fakta! Jag behöver fakta
-Fakta är det ont om! Jag vet inte ens om du är i nuets Limbo, eller Limbo på Dantes tid... eller Luke Skywalkers.
*snabba klipp*
*Dimfrost slåss mot tre kloner av Adlf Hitler (Magnus Seter med lösmustasch)
*Dimfrost upptäcker skräckslaget att Kleopatra är en transvestit (Nightowl)
*Dimfrost försöker desperat desarmera bomben över Hiroshima medan den faller.
*En båt lägger till vid en sandstrand. Columbus (Krille) kliver av och blir mottagen av Dimfrost i Panamahatt och höftskynke.
-DET var på tiden!

*Modern storstadsgata, Dimfrost springer för livet undan silveruniformsklädda tidspoliser med dödsstrålar yrande mellan öronen.
-Jag kommer för sent, jag kommer för sent...
*En portal, formad genom ett hologram av en klocka, dyker upp i luften. Dimfrost dyker in i den och försvinner.
Klassisk "svävar genom svarta rymden medan almanacksblad fladdrar förbi" scen.
-För tyvärr är det så att för mig....
*Dimfrost ramlar ned från himlen mitt under uruppförandet av "Hamlet"
-Ur led är tiden!
*dramatisk 80-talsmusik*

UR LED ÄR TIDEN! Z-TV, onsdagar 20.15, repris måndagar 0.30.

Erik

haltageten

Dum inuti huvudet
Re: En hjälpande hand

Testa en systemåterställning kanske? Det finns att tillgå i kontrollpanelen om jag minns rätt.(om du nu använder windows). Annars får du väl plocka ur batterierna ur din klocka. Men då kanske tiden stannar...

- Jocke, räcker ut en hjälpande hand.

Lindenius

Swashbuckler
*fniss*

*Dimfrost ramlar ned från himlen mitt under uruppförandet av "Hamlet"
Hihi... fattar ni?... URuppförandet... *fniss*

//erik. liksom ur som i klocka då

thark

Hero
Ursäkta, men...

...är du säker på att du är riktigt klok?

...förresten, svara inte.

*Dimfrost slåss mot tre kloner av Adlf Hitler (Magnus Seter med lösmustasch)

*tokfnitter*

(Hitler är alltid ett säkert kort vad gäller humor.)

Troberg

Sinister eater
Det har hänt mig några gånger. För mig har det räckt att starta om datorn under det att jag yttrar nedsättande tillmälen.

Jambu

Swordsman
Re: Ur Led Är Tiden!

Det är nästan som om man vill göra en flashfilm-trailer!
:gremlaugh: :gremlaugh: :gremtongue:

/Jakob

PS: Du är ett geni och jag vill ha dig i mitt äventyrargäng.