Bifur
Veteran
Vilken film det är. Såg om den nyligen. Så bra.Master & Commander kanske står som något som aldrig blir slaget där?
Last edited:
Vilken film det är. Såg om den nyligen. Så bra.Master & Commander kanske står som något som aldrig blir slaget där?
Helt sjukt att den inte fick någon fortsättning.Vilken film det är. Såg om det nyligen. Så bra.
Coolt avsnitt, även om jag tyckte upplösningen var konstig. Spolade tillbaka 3 gånger utan att riktigt fatta.
Spoilervarning:
1) Så hela tumultet var enbart att ser criston Cole började slåss med valyria-grabben? Det såg ut som att det var upplopp och white walkers på väg och sen så var det...ett slagsmål?...som igen av alla dessa svärsbärande busar kunde få stopp på?
2) Och sen så körde dom omedelbart shotgun wedding direkt på mordplatsen? Det skulle ju vara 7 dagar av tornerspel och fest innan vigseln, sket dom bara i det hastigt och lustigt?
Ju fler vittnen vid ett giftermål, ju tyngre väger det politiskt.Med tanke på vad som sker och med viserys hälsa i slutet av avsnittet så ville han troligtvis få rhaenyra gift så fort som möjligt så därför blev det ett shotgun wedding.
Vi har ju sett hur viserys hälsa blir allt sämre och sämre , han kanske tror sig vara nära slutet och ville få rhaenyra gift samt skapan en allians med hus velaryon innan hans tid är kommen och då finns det inte tid för galor och banketter och tornerspel och massa adliga vittnen.Ju fler vittnen vid ett giftermål, ju tyngre väger det politiskt.
Fast just den sista biten finns det ju visst tid för. Bara be alla som inte misshandlade en person till döds att stanna i rummet, så kör vi ceremonin nu.Vi har ju sett hur viserys hälsa blir allt sämre och sämre , han kanske tror sig vara nära slutet och ville få rhaenyra gift samt skapan en allians med hus velaryon innan hans tid är kommen och då finns det inte tid för galor och banketter och tornerspel och massa adliga vittnen.
Även om jag självklart inte håller med dig om själva innehållet och underhållningsvärdet, så förstår jag ditt sätt att se på det hela. Ingen idé att slösa tid på film/serier/underhållning som man inte gillar. För mig som läst ”Fire and Blood” och i stort vet vad som kommer hända, så är underhållningen lagd hur detta kommer se ut rent visuellt etc. Men jag håller med om att även för mig är det svårt att hitta karaktärer att verkligen gilla. Det har visserligen aldrig(Dunk and Egg kan vara ett undantag) varit lätt att hitta en renodlad good guy eller traditionell protagonist i berättelser som utspelar sig i Westeros. Inte ens Eddard Stark kan sägas ha varit en typisk hjälte, antar att John Snow kommer närmast där tillsammans med just nämnda Dunk and Egg. I ”The House of The Dragon” så finns det även för mig få eller kanske ingen karaktär att faktiskt på riktigt sympatisera med. Men serien fungerar som sagt för mig ändå men jag har full förståelse att den inte gör det för andra!Jag tycker att det är awesome att läsa alla analyser och reflektioner kring avsnitten som kommer och jag önskar verkligen att jag kunde gilla serien lika mycket som alla andra. Men jag måste säga att detta verkligen inte är för mig. Jag vill verkligen understryka att detta på så många sätt är en bra serie. Den är snygg, den har duktiga skådespelare, den har plot points som är avancerade och komplicerade, utan att kännas framtvingade (för det mesta). Men jag har verkligen svårt att förstå varför jag ska bry mig om dessa karaktärer, varför jag ska bry mig om alla intriger, vem som gifter sig med vem, vem som backstabbar vem etc. Jag är verkligen totalt ointresserad av själva storyn. Kände ingen motivation alls att se avsnittet i måndags och den motivationen har tyvärr inte återvänt.
Så jag tror att jag lämnar tråden, jag hade ändå bara upprepat "Allt är snyggt och kompetent men jag är inte ett dugg intresserad" avsnitt efter avsnitt och jag tror inte att det hade varit särskilt intressant kritik att läsa och det finns ju inte så mycket att diskutera kring det. Om jag någon gång ser klart avsnitten kanske jag skriver någon slags sammanfattning av mina intryck här.
Men jag vill säga att jag är riktigt avis på er som gillar serien! Jag ville verkligen tycka om den och jag går uppenbart miste om något som är väldigt roligt och spännande för andra, vilket är synd! Hoppas att ni fortsätter gilla serien och att den fortsätter att engagera er!
Brienne? Iofs inte protagonist, men ganska mycket en renodlad good guy.Det har visserligen aldrig(Dunk and Egg kan vara ett undantag) varit lätt att hitta en renodlad good guy eller traditionell protagonist i berättelser som utspelar sig i Westeros.
Ja, men så är hon också släkt med Dunk På exakt vilket sätt vet jag inte men GRRM har sagt att Dunk skall vara en av Briennes förfäder. Och ja, hon är en av de få man inte kan beskylla för agera på sina sämre instinkter.Brienne? Iofs inte protagonist, men ganska mycket en renodlad good guy.
Glöm inte Ser Pounce!!Och ja, hon är en av de få man inte kan beskylla för agera på sina sämre instinkter.
Med det menar vi att det inte var dåligt iallafall, eller? Tänkte de gjorde inte så mycket med det, men de blev inte karikatyrer iallafall som i GoT.Mycket bra hanterande av de olika samkönade romanserna.