Jag läst ikapp tråden först nu, eftersom jag legat efter i tittandet samt inte läst något av
Fire and Blood och därför försökt undvika internet i allmänhet när det gäller HotD, men jag måste inflika att jag absolut tycker serien är fullt så bra som jag vågade hoppas! Stundtals är det nästan i nivå med GoT:s storhetstid, även om investeringen omöjligt kan bli densamma med facit i hand för världen som helhet. Jag har sparat en flaska amerikanskt GoT-vin som nog ska få bli öppnad till säsongsfinalen!
Ne, det gör faktiskt ingen större skillnad. Nu skulle jag visserligen inte påstå att jag blev »ruskigt bra« på den tiden jag fortfarande regelbundet vevade med träsvärd, men bristen på djupseende (som jag ju alltså inte har något) var aldrig ett bekymmer.
Vafalls, jag som haft karaktärer både i Eon och i Mordheim som fått färdighetsminus när de förlorat ögat.
Jag yrkar för ett förbud för träning med riktiga vapen i filmer och serier, det är ett otyg som fått härja fritt alltför länge!
Lex
Starship Troopers (scenen som fick mig att vilja avstå mellanstadiekamratens Laserdomekalas).