Personligen hoppas jag att detta skall vara the great redeemer som får oss glömma cluster fucket som var säsong 8 av game of thrones och åter sätta game of thrones på tronen som den härskande fantasyserienJag känner mig märkligt nog lite pepp inför detta, trots att jag tyckte att de sista säsongerna av GoT var riktig dynga. Men svärd! Och kanske drakar!
Amen! När spelleder någon kampanj i rollspelet A Song of Ice and Fire så har jag en helt annan Canon än vad GoT ställde till med. Mem efter de trailers jag sett med vad som ser ut som kläder inspirerade från Östrom, så kan jag inte sluta att bli mer och mer hypad över House of The Dragon.Personligen hoppas jag att detta skall vara the great redeemer som får oss glömma cluster fucket som var säsong 8 av game of thrones och åter sätta game of thrones på tronen som den härskande fantasyserien
Nja... Första delen av boken(Böckerna) "Fire and Blood" finns, "Fire and Blood" 2 finns alltså inte ännu. Serien är baserad främst på delar av "Fire and Blood", den boken som alltså finns men en del saker gällande just släkten Targaryen som förmodligen kommer göra avtryck i serien har vi alltså inte sett än i bokform då "Fire and Blood" part 2 inte skrivits än :-(En sak jag tänkte på nu, apropå referensen till GoTs sista säsong är väl att i detta fall är väl slutet så att säga klart(inte läst någon avböckerna). Det borde vara en stor fördel. Ska bli kul att se första avsnittet.
Japp, hela bokplotten är klar. Och de här skaparna låter i alla fall mindre intresserade av att hitta på egna tokigheter, plus har GRRM mer inkopplad.En sak jag tänkte på nu, apropå referensen till GoTs sista säsong är väl att i detta fall är väl slutet så att säga klart(inte läst någon avböckerna). Det borde vara en stor fördel. Ska bli kul att se första avsnittet.
Men även i den bok som nu finns så existerar flera motsägelser och vittnesmål om hur olika saker skall ha utspelat sig. Mushroom säger en sak och andra vittnen säger... Helt andra saker, utan att gå in på detaljer. Och som sagt, de exakta "frukterna" av konflikten/konflikterna som skall avhandlas i "House of The Dragon" är det inte säkert att vi sett då "Fire and Blood" part 2 ännu inte finns.Japp, hela bokplotten är klar. Och de här skaparna låter i alla fall mindre intresserade av att hitta på egna tokigheter, plus har GRRM mer inkopplad.
Tyder på att det inte blir nåt slut alls skulle jag säga.Martin själv varit inblandad mer än tidigare som tyder på att det inte lär sluta upp med ett clusterfuck.
Jaha, jag trodde allt fanns i Fire and blood, visste ens att det fanns en fortsättning planerad (men jag tappade också sugen på Martins författande efter väntan på Winds of Winter, trots att jag tyckte mycket om romanserien). Nåja, vi får väl se det. I varje är det väl klarlagt i historien hur Dance of Dragons (som serien handlar om va?) slutar så.Nja... Första delen av boken(Böckerna) "Fire and Blood" finns, "Fire and Blood" 2 finns alltså inte ännu. Serien är baserad främst på delar av "Fire and Blood", den boken som alltså finns men en del saker gällande just släkten Targaryen som förmodligen kommer göra avtryck i serien har vi alltså inte sett än i bokform då "Fire and Blood" part 2 inte skrivits än :-(
Jag såg något om att både episod 1 och 2 släpps samtidigt?Dom olika release datumen för varje enskilt avsnitt av säsong 1.
Vet inte hur väl detta kommer stämma med dom svenska release datumen då avsnitt 1 har premiär 22:e i Sverige och inte 21:e
Men kan kan kanske ge en fingervisning om när varje enskilt avsnitt kommer komma ut på HBO om detta nu stämmer View attachment 9563
Var det till house of the dragon ?Jag såg något om att både episod 1 och 2 släpps samtidigt?