Beastslayer
ROTN
ah, har nog blandat ihop det då.Var det till house of the dragon ?
Jag såg att rings of power släpper episod 1 och 2 samtidigt däremot .
ah, har nog blandat ihop det då.Var det till house of the dragon ?
Jag såg att rings of power släpper episod 1 och 2 samtidigt däremot .
Vi vet vilka som överlever eller inte när det gäller "Drakdansen", men exakta detaljer är svåra att hitta i Fire and Blood då hela texten som sagt är en återgivelse som silats via många ögon och öron men framförallt tid. Mycket som beskrivs är motsägelsefullt och om en karaktär gör si eller så och varför är i många fall helt öppet.Jaha, jag trodde allt fanns i Fire and blood, visste ens att det fanns en fortsättning planerad (men jag tappade också sugen på Martins författande efter väntan på Winds of Winter, trots att jag tyckte mycket om romanserien). Nåja, vi får väl se det. I varje är det väl klarlagt i historien hur Dance of Dragons (som serien handlar om va?) slutar så.
Men alltså, Fire & Blood är ju inte huvudkällan här (även om det beskrivs). Huvudkällorna är The Princess And the Queen och The Rogue Prince.Vi vet vilka som överlever eller inte när det gäller "Drakdansen", men exakta detaljer är svåra att hitta i Fire and Blood
Ok… Intressant då GRRM själv sagt annorlunda och även flera av de som var delaktiga i produktionen av serien. Jag tror jag litar mest på GRRM själv faktiskt i just den här frågan. Dessutom är de böckerna även de ofta tvetydiga vad som exakt händer då ”The Princess And the Queen” precis som ”Fire and Blood” inte berättas direkt ut de viktiga personernas egna synvinklar utan fungerar som en historisk text återgiven långt efter händelserna ägt rum. Så det löser inte problematiken eller möjligheterna om man nu vill, att de som gjort serien måste göra en hel del val som kan bli både bra eller anus.Men alltså, Fire & Blood är ju inte huvudkällan här (även om det beskrivs). Huvudkällorna är The Princess And the Queen och The Rogue Prince.
Tänkte mest att det helt enkelt är mer textvolym om det i de jag nämnde. Fire & Blood är kortare (om just det här) och har mindre detaljer.Ok… Intressant då GRRM själv sagt annorlunda och även flera av de som var delaktiga i produktionen av serien.
Har du sett avsnittet än? Det handlar om betydligt mer än "Drakdansen" och flera mysterier från "Fire and Blood" och "The World of Ice and Fire" tycks ta mer plats än vad jag tror dr allra flesta vågat tro, på gott och ont.Tänkte mest att det helt enkelt är mer textvolym om det i de jag nämnde. Fire & Blood är kortare (om just det här) och har mindre detaljer.
Det låter lovande, jag hade hoppats på mera av det.Har du sett avsnittet än? Det handlar om betydligt mer än "Drakdansen" och flera mysterier från "Fire and Blood" och "The World of Ice and Fire" tycks ta mer plats än vad jag tror dr allra flesta vågat tro, på gott och ont.
Ja, det tänkte jag med. Men sen tänkte jag, "äh, de har väl galna regler då"Jag var inte ett stort fan dock av två olika grejer: nr 1 var turneringen, som tycktes sakna regler helt. Vem skickar sin arvinge till en turnerning där det är fritt fram att ta en stor jävla yxa och slå sönder ansiktet på någon? Det kanske var förbjudet och de fuskade/bröt reglerna, men då får man visa någon vakt som kommer springande eller nått.
Det här håller jag med om, och jag hade samma inställning (och betydligt värre där) till första avsnittet av Sandman - man förklarar allt mycket noga så att ingen kan behöver känna sig det minsta osäker, men det är definitivt Tell, Don't Show. Definitivt fegt; eventuellt nödvändigt, men jag undrar om det inte fångar mer intresse om folk måste tänka litet och känna att saker kommer att avslöjas?Nr 2 var Sagan om ringen introt, där de öppnar med en lore-dump från en dramatisk berättarröst. Jag skulle föredragit om vi helt skippade Harrenhal och lät det komma naturligt från konversationer istället.
Jag har mindre problem med att folk fick göra upp till fots - något man kan motivera med att det är allmänt dekadent och dåligt med ordning (plus alldeles för många riddare i landet) - än den absurt olagliga fällningen av hästen. Om sådant är tillåtet borde alla bara anfalla motståndarens häst i stället.Ja, det tänkte jag med. Men sen tänkte jag, "äh, de har väl galna regler då"
Då har de ändå gjort det enklare för dig genom att alla Targaryens har det vita håret, i alla fall! Fallet där det verkligen sticker ut och egentligen blir helt fel är Rhaenys - hennes mor är en Baratheon, och vi vet redan från Game of Thrones att hon ”egentligen” hade svart hår (eftersom Baratheons har en total dominant genetik vad gäller hårfärg).- Serien hade lite svårt att visuellt skilja ut Targaryens från andra genom håret. Jag vet inte vad de skulle gjort annorlunda men gällande en del personer som flimrade förbi satt jag och undrade om det där var en Targaryen eller bara en gråhårig person. Nåja det problemet försvinner väl när man lära känna skådespelarna bättre till utseende men jämfört med Daenerys i GoT så stack hon ut er (men det är ju bara en person så det är väl orättvist att jämföra).