Minimoni;n252599 said:Jag älskar Euron Greyjoy i böckerna
Say no more.
Jämför detta med "Jag ska hitta Dany och ligga med henne för jag har en stor penis och jag mördade min egen bror bwahahahah!"
Minimoni;n252599 said:Jag älskar Euron Greyjoy i böckerna
?Håller med helt om det här. Det känns som att de fokuserat allt för mycket på att korta ner serien med tre avsnitt för att kunna hålla en rimlig tidslinje.Anchorman;n252633 said:Tråkigt att se att hela serien totalt bytt tempo. Numera känns det som att det sker ett snabbt samtal och sen utförs det dem kom fram till en kvart senare, förr tog det en halv säsong...
Det finns ju liksom inte allt för många olika håll som syskonen kan ta ifrån Dragonstone Islands, och det är i ett område som är delvis omgiven av land, där havsvägen där ifrån kan bara gå i vissa riktningar.Minimoni;n252663 said:Hur kan Euron bara råka segla in i sina syskonbarns flotta?
Det som är mer skumt med det hela är att Unsullied armén inte var där. De skulle ju skicka en flotta får att ta Casterly Rock, och rimligtvis måste de också segla söderut, runt Dornes udde. Rimligtvis seglar dina två flottor tillsammans så länge de kan, för att skydda varandra. Så är Grey Worm död nu eller simmar han tillsammans med Theon?Rhodryn;n252773 said:Massa text
Vi har ju redan sett previews av Unsullied som slåss mot Lannister-trupper, och det ser inte ut som om de är i King's Landing.Mundo;n252814 said:Det som är mer skumt med det hela är att Unsullied armén inte var där. De skulle ju skicka en flotta får att ta Casterly Rock, och rimligtvis måste de också segla söderut, runt Dornes udde. Rimligtvis seglar dina två flottor tillsammans så länge de kan, för att skydda varandra. Så är Grey Worm död nu eller simmar han tillsammans med Theon?
Min gissning är förmodlingen inte. Tror inte TV-serien bryr sig så mycket om kartorna, eller logistiken kring förflyttningar.
Jag undviker trailers för att de spoilar ;_;Bolongo;n252821 said:Vi har ju redan sett previews av Unsullied som slåss mot Lannister-trupper, och det ser inte ut som om de är i King's Landing.
Det är något som jag också har hört... att han ska vara något utav en legend som pirat. Och om man är lite utav en legend, ja då är man nog rätt jäkla skicklig på det man gör. XDGod45;n253004 said:Men, är inte Eurons hela grej att han varit iväg på något mystiskt ställe och blivit världens bästa pirat?
Jag undviker att läsa allt nedanför det du skrev ovan... just för att jag faktiskt är intresserad utav böckerna (kan vara en bra ide att lägga det du skrev efter den punken i en spoiler-tag), och för att jag inte har läst böckerna än... kommer inte hända förrän någon gång nästa år som tidigast, efter GoT's har haft sin sista säsong... men kan tänkas ta ännu längre tid, beror lite på om G.R.R.M faktiskt har ett slutmål för sin bokserie eller inte, där om det bara ska komma 2 böcker till så kommer jag vänta på att sista boken är ute... precis som jag gjorde med A Wheel of Time bokserien (fast det har blivit så att jag inte förrän nu har nått fram till boken innan Sanderson tog över och skrev det som blev de sista tre böckerna i serien).da_bohz;n253052 said:Euron är skum och verkar ha en ganska omdiskuterad backstory och det är många saker som skiljer Euron i TV-serien mot Euron i böckerna. Ni som inte bryr er om böckerna behöver inte bry er om det jag skrivit nedan, vilket handlar direkt och indirekt om Euron. Jag tar också upp några saker från ett preview-kapitel från Winds of Winter. Så spoilerkänsliga läsare varnas.
?Jag hade det inom spoilertaggar först, men då försvann formateringen på all text inom taggen. Hade visserligen kunnat ta bort den formateringen, men det kändes vettigare att ta bort spoilertaggen och börja med en disclaimer istället eftersom detta är en spoilerdiskussion. Trådskaparen skrev "no holds barred", och jag tolkade det som att det var fritt fram att diskutera bokgrejer också. Men jag ber om ursäkt om jag tolkade detta fel.Rhodryn;n253081 said:Jag undviker att läsa allt nedanför det du skrev ovan... just för att jag faktiskt är intresserad utav böckerna (kan vara en bra ide att lägga det du skrev efter den punken i en spoiler-tag), och för att jag inte har läst böckerna än (...)
Nah... det är fair enough. Det är ju trots allt en spoiler tråd, visserligen för tv-serien, men böckerna är nog helt fair game också igentligen. Jag uppskattar att du faktiskt skrev att du var på väg att köra lite spoilers för böckerna, vilket gjorde att jag kunde undvika det.da_bohz;n253108 said:?Jag hade det inom spoilertaggar först, men då försvann formateringen på all text inom taggen. Hade visserligen kunnat ta bort den formateringen, men det kändes vettigare att ta bort spoilertaggen och börja med en disclaimer istället eftersom detta är en spoilerdiskussion. Trådskaparen skrev "no holds barred", och jag tolkade det som att det var fritt fram att diskutera bokgrejer också. Men jag ber om ursäkt om jag tolkade detta fel.