Nu har jag sett senaste avsnittet av Game of Thrones.
Här nedan kommer spoilers, så scrolla inte ned om du inte vill se, ditt stolpskott.
----------------------------------------------------------------------------------
Så på två avsnitt har Euron/Cersei lyckats förstöra två flottor och besegra en och en halv armé? Detta trots att avstånden mellan dessa olika platser borde kräva, i det längsta fallet, tre-fyra månaders resa?
Well...
Lägg sedan till att Olenna teleporterar och inte förstår att man måste ha soldater i sitt slott vid krigstider (detta trots att Tyrell rimligtvis borde ha den största armén i Westeros), att The Iron Bank of Braavos har pengar investerade i slavhandeln (
!!!), att Grey Worm låter sin flotta bli överfallen av en fiendeflotta mitt på dagen, i soligt väder, en extremt utdragen tortyrmord-scen och att Euron frågar Jamie om Cersei gillar att ha fingrar i rumpan...
Fan vad jag saknar säsong 2.
(Och innan någon börjar säga "Ja men the Reach blev lojala till Tarly för han ville det, bitch please... Olenna är en Redwyne, huset med störst flotta i the Reach, Margaerys mamma var en Hightower, de med störst armé i the Reach. Ja, större än Tarly.)
D&D är apor.
--------------------------------------------------------------------------------------
Fine, lite snälla saker.
Davos är bra som alltid, Olennas dödscen (även om allt som byggde upp till den var idiotiskt) var bra. Diana Rigg är bra som fan.
Hmm, vad mer kan man säga...?
Alla scener där Euron inte är med är automatiskt lite bättre. Så +2 på den.