Vet ni, jag ser det inte så när jag läser. Om det beskrivs att Sansa eller någon annan blir våldtagen, då blir jag upprörd för att EN PERSON blir våldtagen. Det spelar ingen som helst roll för mig om den personen är man eller kvinna. även om det är en kvinna i 100% av fallen. Jag ser dem helt enkelt inte som kvinnor eller män, men som karaktärer. Det ända som avgör hur upprörd jag känner mig är hur mycket jag gillar eller ogillar just den karaktären (vilket i sig är väldigt not pc..).gizmo said:Vill jag se/läsa om så mycket sex och naken hud? Nej, egentligen inte, men det är ju mer en smaksak och stör mig inte tillräckligt för att inte gilla resten av historian. Och det skulle inte ändra sig ett dugg om det skulle vara 50% manlig naken hud och 50% våldtagna vita män.
Därför kan jag aldrig se poängen med sådana genusdiskussioner. Tvärtom, jag tycker de kan göra mer skada än nytta. De visar bara att folk verkar se personerna i boken primär som men eller kvinnor, inte som individer.
(PS. Jag kommer att dra mig ur det här nu. Jag säger det bara i fall någon skulle tolka det som att jag avsiktligt inte svarar på deras svar, så är det inte.)