Nä men det betyder "spela med" (inte spela med som i spela rollspel med)? Är det allt han har sagt att han inte vill "spela med" personer som säger att de är transexuella? Vad menar han? Att han inte tror på transexualitet eller vad? Jag förstår inte.Tre solar;n72993 said:@Mut:
1. Ja
2. "pretend along" betyder inte gå sida vid sida
3. det är inte vad de påstår. Läs igen.
Vad då inte vad de påstår? Det är ju uppenbart att de kallar honom det. Läs igen själv:
Frågan som då infinner sig är om de har bevis för att han är rasist, sexist, antisemit, homofob och antifunktionshinder eller förtalar de honom? Det han sa om transsexuella (vad han nu menar med det) är inte samma sak som att vara rasist, sexist, antisemit mm.Without comparing anybody's struggle to anybody else's, you don't need a degree in social science to figure out that since one of the people in our group is a Jew, six are people of color, two were born handicapped and like someteen are bisexual women it would be shooting ourselves in the foot if we were, hypothetically, to make money for a company that would then give that money to an actively anti-semitic, racist, ableist, sexist or homophobic person.
Jag får en käsla av att de påstår att han är saker som de inte har bevis för att han är. Ungefär som när feminister påstår att antifeminister är rasister. Det är ett väldigt fult att påstå att människor är någonting de aldrig har utgett sig för att vara.
EDIT: Jag antar att du menar att de syftar på ett hypotetiskt fall? Det var isf en extremt illa vald liknelse med tanke på ämnet för blogginlägget dvs killen som uttalat sig om transsexualitet. Risken för sammanblandning är så uppenbar att det inte går att utesluta att de avser åstadkomma en sammanblandning.