Hej hopp...
Ja, okay.
jag ansr att D&d -91 är det bästa fantasy systemet med tillbehör eftersom det:
1.
Har enkla och lagom ralistiska regler i förhållande till de andra spelen aj spelat, Eon har bättre regler men går alltför långsamt, Ad&d har inte mer realistiska regler men går dock snäppet snabbare.
2.
Har ett intressant och kul magisystem som inte blir överdrivet kraftfullt (ad&d) eller känns tunt och ganska mjäkigt (eon)
Även om man inte kanske har de mest regeltäta magierna
så är böckerna och dess inehåll iaf. genomtänkta.
3.
Inget system är perfekt, men Dod 91 med tillbehör har ett system med Kp och Sp som är lite av en avancerad Sten-Påse-Sax. helt ok och går snabbare än ex. Eon och mer realistiskt än AD&D.
4.
Drakar och demoner -91 har en skön kampanjvärld som förvisso är ett fruktansvärt hopkok men som har en del guldkorn, den är fantasy utan dungeon-crawl men kan spelas precis hur mycket down to earth eller helylle-hjälte man vill.
5.
Drakar och demoner -91 är som schak. lätt att lära, svårt att bemästra. man kan lära sig att tillverka en gubbe som utnyttjar reglerna till max, men det finns ändå motmedel (m detta nu är den spelstil man föredrar).
Det var mina fem argument för varför jag ansser drakar och demoner V. 4 vara det bästa fantasy-systemet jag har spelat.
Dessa åsikter är synnerligen personliga och ingen alls bhöver känna sig träffad, påverkad, sårad, irriterad, drabbad, inspirerad eller involverad i dem.
David kamali kan styrka dessa åsikter genom flera års
aktivt spelande, spelledande och regelläsande.
Han låter ett visst mått nostalgi spela in på det hela men är i övrigt enig om att v.4 är den bästa pga att han testat och utvärderat andra system.
Ja, då får man väl köra denna mall i fortsättningen...
Ja, okay.
jag ansr att D&d -91 är det bästa fantasy systemet med tillbehör eftersom det:
1.
Har enkla och lagom ralistiska regler i förhållande till de andra spelen aj spelat, Eon har bättre regler men går alltför långsamt, Ad&d har inte mer realistiska regler men går dock snäppet snabbare.
2.
Har ett intressant och kul magisystem som inte blir överdrivet kraftfullt (ad&d) eller känns tunt och ganska mjäkigt (eon)
Även om man inte kanske har de mest regeltäta magierna
så är böckerna och dess inehåll iaf. genomtänkta.
3.
Inget system är perfekt, men Dod 91 med tillbehör har ett system med Kp och Sp som är lite av en avancerad Sten-Påse-Sax. helt ok och går snabbare än ex. Eon och mer realistiskt än AD&D.
4.
Drakar och demoner -91 har en skön kampanjvärld som förvisso är ett fruktansvärt hopkok men som har en del guldkorn, den är fantasy utan dungeon-crawl men kan spelas precis hur mycket down to earth eller helylle-hjälte man vill.
5.
Drakar och demoner -91 är som schak. lätt att lära, svårt att bemästra. man kan lära sig att tillverka en gubbe som utnyttjar reglerna till max, men det finns ändå motmedel (m detta nu är den spelstil man föredrar).
Det var mina fem argument för varför jag ansser drakar och demoner V. 4 vara det bästa fantasy-systemet jag har spelat.
Dessa åsikter är synnerligen personliga och ingen alls bhöver känna sig träffad, påverkad, sårad, irriterad, drabbad, inspirerad eller involverad i dem.
David kamali kan styrka dessa åsikter genom flera års
aktivt spelande, spelledande och regelläsande.
Han låter ett visst mått nostalgi spela in på det hela men är i övrigt enig om att v.4 är den bästa pga att han testat och utvärderat andra system.
Ja, då får man väl köra denna mall i fortsättningen...