Nekromanti Gamla DoD versioner.

Klon

Hero
Chronopia...

om man vill räkna det till gamla...
det är i vilket fall en ganska skön stämmning i det hela, och mycket möjligheter till intressanta intriger.

Innan kritik kommer så får jag väl säga att man bör ta en del av Chronopia med en nypa salt, det är inte realism som eftersträvas och ibland kan det vara lite inkonsekvent, men kan man bara låta sig se förbi det så är det riktigt kul, det vill jag lova

Klon

Hero
tilläggen...

Nja, vill inte hålla med dig helt här.
jag skulle nog gärna se vapen och rustningar, svartblod, dvärgar och alver också...
sen så är jag av den åsikten att de andra har bra saker att tillägga de med. Problem med dem uppstår först när man inte tillåter sig friheten att välja vad man vill plocka från dem.

hraufnir

Swordsman
Re: Ett påpekande

För att göra allt politiskt korrekt så kan jag ju nu säga min åsikt, och den är att för mig spelar det ingen som helst roll om min lillasyster som är 16 år och aldrig spelat rollspel i hela sitt liv eller EONs skapare kommer till mig och säger att ett visst rollspel är bäst (eller i detta fall det bästa rollspel någon av dem har spelat) så tar jag det endast som en personlig åsikt och kanske en rekommendation. Om någon däremot vill få mig att förstå att detta är det bästa rollspelat de har spelat därför att... så vill jag ha en rätt stor hög med "pro et contra"... jag vill veta varför DoD6 är bättre än DoD4, på vilka punkter som DoD6 är bättre och på vilka punkter som DoD4 är bättre och varför detta överväger...