Jo, det finns
"
Först måste jag bara få säga att det är en jädrans snurr på det här forumet!"
Va? Jag tycker det har varit nästan dött de senaste dagarna.. Du skulle ha varit med förra veckan.. /images/icons/smile.gif
"
Kollar man på nätet som nybörjare så måste jag säga att det är dåligt med introduktioner till rollspelande för grönjölingar som jag, mest en massa fikonsnack och en jädra massa förkortningar "
k, ledsen för förkortningarna (ja, EDD är Drakar och Demoner Expert) och jag håller med dig.. Det
är dåligt med introduktioner.. Något som jag lite halvhjärtat försöker fixa till.. Det finns spelledartips på
http://www.roleplayingtips.com men det är mer för spelledare som har spellett ett tag..
"
Har sett att det finns en del att ladda ner, men vad är bra? Vet inte riktigt vad jag vill ha, men ge mig bara tips så kan jag kolla upp det."
Jag kan tipsa om Mikael Grüns "Allt som glimmar är guld" som finns på SVEROK:s
scenariobank.. Det är en triologi (Gudarnas öga, I vildmarkens djup och Tvillingspirorna) i klassiska 80-talets stuk.. Den har några detaljer som gör sitt till och om du inte har någon värld så tillkommer det en i äventyret.. Att jag bara kommer ihåg namnen tyder på att det är bra, för jag är annars pissdålig på namn.. Eller, ja.. Jag kommer ihåg mina 10 senaste rollpersoners namn men jag kan inte namnen på alla i klassen.. Fast det äventyret kanske är lite mastigt att börja med..
Annars finns Vinterskogens hemlighet (tror den finns på
www.riotminds.com) som är till DoD6.. Detta kräver smärre konvertingar men det är bara att fråga på DoD-forumet så får du nog hjälp..
Sedan kan jag leta upp givande diskussioner som alla DoD-versioner, spelledartips, bra dod-sidor, m.m.. Men det kan vi ta på DoD-forumet.. Kom gärna över dit så tar jag (och säkert också [color:blue]Hasse</font color=blue> med andra) emot dig med öppna armar.. /images/icons/smile.gif
~Att tala DoD gör alltid [color:448800]Han</font color=448800> glad