solvebring
Superhero
Jag spelar ju oftast en personlig mix Gammel-DoD, typ en avskalad 91:a plus vad jag vill ha från de tidigare versionerna. Men så har jag börjat fnula på om jag inte ska spela 87:an rakt av, eftersom den är ganska så no less–no more. Men så har jag fastnat i ett par frågor gällande vapen som jag nog behöver lite input på för att lösa.
Vapenskicklighet delas upp i en färdighet för attack och en för parering. Räknas då färdigheten Attack respektive Parering till attack/parering för alla de vapen man har, eller ska varje vapen man har ha dessa två färdigheter? ... Om jag säg har dolk och enhandsyxa, ska jag då sammanlagt ha fyra färdigheter för detta?
Slagsmål finns ju inte som färdighet. Ska man köra motståndstabellen (plus skadeslag per rond) för att lösa alla handgemäng, eller ska man låta naturliga vapen gå som separata vapenfärdigheter och spelas som vanlig strid? Naturligtvis känns det senare mer sannolikt, men i det här läget skulle ju STY på motståndstabellen kunna funka väldigt bra det med.
Vapenskicklighet delas upp i en färdighet för attack och en för parering. Räknas då färdigheten Attack respektive Parering till attack/parering för alla de vapen man har, eller ska varje vapen man har ha dessa två färdigheter? ... Om jag säg har dolk och enhandsyxa, ska jag då sammanlagt ha fyra färdigheter för detta?
Slagsmål finns ju inte som färdighet. Ska man köra motståndstabellen (plus skadeslag per rond) för att lösa alla handgemäng, eller ska man låta naturliga vapen gå som separata vapenfärdigheter och spelas som vanlig strid? Naturligtvis känns det senare mer sannolikt, men i det här läget skulle ju STY på motståndstabellen kunna funka väldigt bra det med.