Nekromanti Garden State

chrull

Stockholm Kartell
Eftersom någon bad mig om en kortrecension av filmen Garden State så kommer den här:

Garden State
Andrew går på starka antidepressiva medel och lever sitt liv halvt avtrubbad. När hans mor dör beslutar han att göra ett uppehåll med pillerätandet. Efter att ha flyttat till Los Angeles och gjort karriär som halvdan tvskådis, återvänder han till sin barndomsstad i New Jersey, för att vara med på sin mors begravning. Han återser sina gamla barndomskamrater och känner sig plötsligt mer levande än någonsin.
Det här är en mycket bra film, men absolut inget för dig som gillar snabba filmer med explosioner.
Den går långsamt frammåt och blir tillslut ganska vanlig feel good-romantik. Men den är snygg hela vägen. Snyggast på länge tror jag. Skjort-scenen, soff-scenen och grop-scenen är bara några grymmt snygga delar.
Se den här filmen.

Och när ni gör det så håll utkick efter högarna med D&D-böcker som ligger nånstans i den.

chrull

Johan K

Gammal & dryg
Humm !
Den kanske man ska gå & se.. verkar ju vara en sdåandär film som känns som en skönt avbräck. Altid spänadne att se något nytt ju !!

Och när ni gör det så håll utkick efter högarna med D&D-böcker som ligger nånstans i den.
Ska göras.... :gremtongue:

/ Johan K, som är i ett lyckorus över att wrnu funkar !!

Ackerfors

Alas, your rapids!
Eftersom den här filmen har trillat in bland de bästa filmerna jag sett så känner jag mig manad att svara på det här.

Jag håller med chrull till mångt och mycket. Det är en oerhört vacker film som lunkar fram i maklig takt. En skön vändning mot alla actionfilmer med datorgrafik i högar. Det är ett drama, snudd på kärlekskomedi även om jag inte riktigt känner att det faller in där.
Den är skriven och regisserad av Zach Braff och han spelar även huvudrollen i filmen. Ja, det är samma kille som har huvudrollen i Scrubs. Ett varningens finger dock. Ser man Garden State i förhoppningen om att det är Scrubs i långfilm så kommer man bli besviken. Garden State är allvarligare, djupare och inte alls lika hysteriskt som Scrubs kan vara.

Jag mailade SF för att fråga om de tänkte visa den på bio, men har inte fått något svar såhär två veckor efter jag frågade. Någon som vet mer om var hur och när den kommer gå på bio?

Balderk

Swashbuckler
Det var jag som bad dig recensera den. :gremsmile:
Men jag bad dig inte att kortrecensera den! :gremlaugh:

Skitbra! Känner mig nöjd nu, vet allt jag behöver veta om den där filmen. Synd att mina kompisar antingen inte har råd att se den eller gillar snabba filmer med explotioner.
Får hitta den på någon annan väg. :gremsmile:

Efter dina uttalanden verkar det som att det där är en perfekt film för mig!

/Balderk, trött

chrull

Stockholm Kartell
ladda ner?

Kom ihåg att det är helt lagligt att ladda ner både film och musik fram tills den 1 januari i sverige.
Däremot är det olagligt att dela med sig av det.

Så passa på nu medan det är lagligt!

chrull

Balderk

Swashbuckler
Re: ladda ner?

Ja, det måste jag göra! :gremsmile:

Blir att fixa det på momangen.

Undrar om någonting egentligen kommer att förändras efter den första januari dock... Vi får väl vänta och se. :gremsmile:
Är väl inte en diskussion för det här forumet hur som helst.