Nekromanti Gay Army

Johan Granberg

Swordsman
Re: Alltså...

Riktigt accepterad är väl inte den anti-PK:ism som vi diskuterar. Tror du att vem som helst (Bert Karlsson?) skulle komma undan med att dra Özz Nujens invandrarskämt, utan att skapa krigsrubriker i Expressen? Jonas Gardell får dra bögskämt, men kan Svullo göra detsamma?

Okej, jag missförstod dig. Det jag trodde att du syftade på var den underhållningsgenre som bygger på att en minoritetsgrupp driver med sig själva, inte att driva med minoritetsgrupper överhuvudtaget.

Jag tycker hursomhelst att alla borde få dra hur mycket bögskämt de vill.

Saxifrage

Hero
Re: Nyansering

Jag vill bara att vi ska skicka justa signaler till de som befinner sig utanför hetronormen. Men jag är ju också stora PK-mannen a k a allaskavagladaochmysiga-naivist

Att skicka justa signaler är jag helt med på. Problemet är att det knappast låter sig göras utan att bli fånigt utpekande, tror jag. Nästan lite kvantfysisk över det dilemmat. Å andra sidan så kan man ju inte skicka några signaler alls, om man är rädd för att peka ut folk; och om man inte skickar några signaler alls så kan man lika gärna landa i "tyst fördömande" som i "tyst accepterande". Så vad fasen, det kanske är bättre att blåsa på med lite PK-kramar även om det riskerar att bli utpekande.

Så, för att undvika missförstånd: It's okay to be gay! :gremsmile:

Saxifrage

Hero

Okej, jag missförstod dig. Det jag trodde att du syftade på var den underhållningsgenre som bygger på att en minoritetsgrupp driver med sig själva, inte att driva med minoritetsgrupper överhuvudtaget.

Jag var väl lite oklar. Det jag menade var att det har uppstått en acceptans för att driva med minoritetsgrupper, så länge det handlar just om grupper som driver med sig själva. Fast i slutändan är det ändå rätt unkna skämt.

Big Marco

Läskig

Det är så jobbigt det där; det är bara Jonas Gardell som får skämta om bögar, bara David Batra som får skämta om invandrare, bara Adde Malmberg som får skämta om förståndshandikappade

*sprutar ut fredagsdrinken över tangentbordet*

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!

Stenschysst implicering! Precis vad jag behövde efter 6 timmars djupa designdiskussioner.

Fö såg jag Gay Army. Det var lättviktigt och clashen mellan kulturer var kul här och var. Jag valde att inte se programmet som en kommentar på vår samtid eller som ett inlägg i samhällsdebatten, för jag tror inte att det alls är avsikten och de som baserar sina handlingar på ett sådant program är ändå förlorade.

Jag kommer inte att se det mer.