Den här tråden innehåller uppfattningar som fyller mig med fasa.
"nej, hugga ved är för män så vi förstår inte varför du bär med dig en yxa".
Scenariot är att en man hugger ved, sätter upp en brasa, sedan får kvinnan och mannen båda dela på nyttan av brasans värme. Mannen gjorde arbetet, kvinnan fick tjänsten gratis.
Det är kvinnan som är priviligierad inte mannen.
"Sen kan du alltid dra till med kollektiv skuldbörda, säg att du har med en kvinnlig slp som nyss blivit utsatt för sexuella övergrepp tex, och inte vill ha med män att göra; hon kanske rentav är aggressiv och arg och spottar på dem och skriker åt dem"
Fuck dat kollektiv skuldbörda. Om jag blivit utsatt för sexuella övergrepp av en tjej, inte fan tycker jag mig ha rätten att vara aggresiv, arg och spotta på andra kvinnor som inte har haft med saken att göra.
Kvinnor tycker sig ha så jävla många rättigheter som få män skulle kunna drömma om. Förra året blev jag nog nypt i röven och tagen på kuken tre gånger av tjejer som jag knappt kände. Vad fan hade hänt om jag gjort detsamma på tjejer ute på krogen? Antagligen spöad av dörrvakterna eller av andra män i närheten.
"Problemet är väl dock att du inte lär hitta någon balans i detta eftersom kvinnor alltid har varit mer mobbade än män, generellt sett, genom alla tider. Och ska du nu göra på kulturgaming så ja, tyvärr kommer kvinnan att ha det mycket jobbigare än männen. Frågan är ju du hur kul det är för den kvinnliga spelaren att märkbart vara den som hela tiden trycks ned."
På vilket sätt har kvinnor varit mer mobbade än män? Ursäkta uttrycket men för mig låter det som att någon som rökt crack skulle kunna säga, Genom historiens gång, ända sedan vi slutade lägga ägg och blev däggdjur (kanske ännu tidigare) så har det alltid varit män som varit mest mobbade (av andra män) medans det alltid har varit kvinnor som varit de mest beskyddade. Att inte inse det känns för mig helt surrealistiskt knarkigt verklighetsfrånvänd.
Varför är det i djurriket alltid hanarna som har hornen i pannan, betarna i käften, och större och muskulösa än honorna? Svar: För att männen ständigt utövat våld och förtryck mot varandra i konkurrensen om honorna, ju mer muskelmassa och effektivare vapen, ju mer kåta blev honorna och ju fler avkommor med ständig ökning av liknande våldsanpassade mutationer.
Att vara försörjd och beskyddad genom historien är i mina ögon ett privilegium. Att tvingas skydda och försörja en börda. Kvinnor har alltid fått tillgodose sig MINST lika stor del av frukten av mäns arbete och slit som männen i fråga själva. Om man tittar på dagens läge, så enligt amerikanska statistiska centralbyrån så spenderar en kvinna i genomsnitt 40% mer pengar än en man. Även fast män arbetar mer, eller båda könen lika mycket, är det ändå kvinnor som har större makt över hushållets ekonomiska resurser. Om någon påstår att kvinnor varit underkuvade genom historien så kan jag verkligen inte hålla med, snarare skulle jag säga att kvinnor genom historien varit bortskämda barn som varit skyddade från livets mest påfrestande delar, i sin egenskap av värdefulla barnaföderskor.
Om nån undrar varför jag skriver såhär, är det nog för att jag bara känner att jag måste reagera när jag läser saker som jag uppfattar som totalt verklighetsfrånvänd idéologisk indoktrinering.