Genbaronerna från Rutland III

Leon

Leo carcion
Det skulle smärta mig att utplåna en så lojal soldat som Brutus Judas Quisling. Rutland III behöver förstärkning, inte blodspillan.

Huset Argus yrkar därför att det ädla huset Quisling upphöjs till Planetadel av Barons rang, med besittningar runt Rutlands rymdhamn och annan kritisk infrastruktur.

Den första tiden som planetadel kan vara svår, och det är lätt att drabbas av tvivel och vankelmod. Därför erbuder sig Huset Argus att agera som Mentor för det nya huset Quisling - särskilt ser vi fram emot att ta emot hans hustru, barn och övriga familj som särskilda skyddslingar i ArguPlex säkrade bunkerflygel.

Som del av paketet ingår även träning av garnisonstrupperna i traditionel Rutländsk krigskonst. Argus officerarkår kommer att bäddas in i samtliga enheter och delta i samtliga enheter.

Om Brutus accepterar: 1
Om Brutus vägrar: 2

Mogger

Hipsteranka
Det skulle smärta mig att utplåna en så lojal soldat som Brutus Judas Quisling. Rutland III behöver förstärkning, inte blodspillan.

Huset Argus yrkar därför att det ädla huset Quisling upphöjs till Planetadel av Barons rang, med besittningar runt Rutlands rymdhamn och annan kritisk infrastruktur.

Den första tiden som planetadel kan vara svår, och det är lätt att drabbas av tvivel och vankelmod. Därför erbuder sig Huset Argus att agera som Mentor för det nya huset Quisling - särskilt ser vi fram emot att ta emot hans hustru, barn och övriga familj som särskilda skyddslingar i ArguPlex säkrade bunkerflygel.

Som del av paketet ingår även träning av garnisonstrupperna i traditionel Rutländsk krigskonst. Argus officerarkår kommer att bäddas in i samtliga enheter och delta i samtliga enheter.

Om Brutus accepterar: 1
Om Brutus vägrar: 2
Hus van der Baas bifaller på ett villkor; att vi i kraft av Rutlands ekonomiska muskler ansvarar för utbyggande av sagda rymdhamn och även ser till så att försvaret av denna är uppdaterat. Mot en liten del av intäkterna som rymdhamnen med omgivning genererar står vi självklart för utgifterna.

Leon

Leo carcion
"Du ser, käre Brutus, det är ett erbjudande du knappast kan säga nej till. Ett samarbete med Van der Baas är som att få nyckeln till Rutlands guldreserv.

Jag är också beredd att fördjupa mitt politiska stöd till det nya hus. Jag är beredd att uppta dig som både lärljunge och adopterad son. Och föreslå dig som Ministerpresident för Rutland IIIs särskilda Nationalregering."

Kära genbaroner, mäktiga härskare och modiga härförare!

Vi står inför ett vägskäl, ett ögonblick som kommer att avgöra vår framtid och våra ättlingars öde. Kejsarens trupper marscherar genom våra marker, trampar ner våra grödor och sår split mellan vårt folk. Hans budskap är tydligt: Underkasta er eller försvinn.

Men jag frågar er, mina jämlikar: Är detta vårt öde? Att böja knä för en man som ser oss som verktyg, som maskiner utan vilja? Vi, som har format vår egen värld! Vi, som bär genetiken som vår fana och vår styrka! Ska vi låta vår värld bli hans? Ska vi låta honom kontrollera vad vi byggt med våra egna händer?

Nej! Jag vägrar att tro att vi, genbaroner, skulle acceptera detta öde. Vi har inte kommit så här långt, kämpat så här hårt, bara för att falla på hans altare av kontroll. Hans arméer är starka, ja. Men de är maskiner av lydnad, bundna av hans kommando. Vi, däremot, är våra egna. Vi är fria. Våra soldater kämpar inte för en tyrann – de kämpar för oss, för vår framtid!

Förenade kan vi stå emot honom. Hans styrka ligger i att vi är splittrade, att vi tvivlar på varandra. Men om vi slår samman våra krafter, om vi alla tar våra arméer och enade vänder dem mot hans legioner, kan vi inte bara stå emot – vi kan segra.

Jag ber er inte att slåss för mig. Jag ber er att slåss för er själva, för era folk, för era drömmar. Detta är vår stund. Detta är vår tid att visa kejsaren att vi inte är svaga, att vi inte är hans att kontrollera.

Låt oss stå enade. Låt oss möta hans trupper som jämlikar, inte som slavar. Och låt oss visa honom vad det innebär att möta genbaronerna i strid!

Tillsammans kan vi skapa en ny era – en era där ingen kejsare styr över oss. Vad säger ni? Ska vi låta vår styrka tala?

FÖR RUTLAND III!!!

1
Målet tycks vi vara överens om. Och tro mig vi suktar lika mycket som vilket riddarhus att få fälla shocktrupper från omloppsbana. Men! MEN! Vi vill ha vårat gyrojettmagsin fulladdat innan vi trycker in full-auto!
Vinsten med att ha senaten med oss överskuggar risken att låta judas-Quisling få ett per extra standardygn att fatta ett vettigt beslut.

Så låt oss avvakta senaten, strida kommer vi få göra, det behöver jag inga tarot-kort för att se.
Men vi måste låta resten av galaxen få en möjlighet att inse att det är vi som blir utsatta för en förvirrad despots nycker och ett anfall på kejsarens legioner skulle kunna hindra folk från att se det!

Så 2!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Från vårt perspektiv har kejsaren åsidosatt de eta blerade beslutskanalerna, utfört en illegal handling, och gått till direkt anfall mot Rutland 3.

Vi ser inget annat val än att slå tillbaka hårt, och skoningslöst. Kejsaren styr med vår goda vilja, inte av någon slags gudomlig rätt.

1

De speculis et fallaciis

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag hörde att det fanns möjlighet att slåss sida vid sida med Hydris och deBois! Säg inget mer, min arsenal för Rutlands bästa. Hus Janus vet var deras röst ligger. Allternativ 1!

Vicotnik

Den onde
Staff member
1. Hus Illmortis är alltid redo att tjäna Rutland III, att invänta byråkrati låter jobbigt. Vore det inte tråkigt om kejsaren visade sitt sanna jag och attackerad utan orsak så vi fick en anledning till att försvara oss från oprovocerat våld.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
1. Hus Illmortis är alltid redo att tjäna Rutland III, att invänta byråkrati låter jobbigt. Vore det inte tråkigt om kejsaren visade sitt sanna jag och attackerad utan orsak så vi fick en anledning till att försvara oss från oprovocerat våld.
Jupp. Jättetråkigt. Och exakt vad man skulle kunna förvänta sig av en så uschlig låtsaskung!

Jag är nästan beredd att slå vad om att något sånt kommer hända.

Last edited:

Leon

Leo carcion
"Även du, min Brutus!"

Vi har fått vårt svar. Typiskt en Quisling att vara in till döden idiotiakt lojal.

Nåja, Judas skall få sin lön
1

Arrikir

Venator
Vi litar inte på General Brutus Judas Quisling och därför ser vi det som vår plikt att rösta 1

Cybot

Mest spelbar
Rutlands styrkor samlar sig för ett anfall för att överväldiga den kejserliga garnisonen och ta över dess atomvapenmissiler. Styrkorna hinner dock inte ens ta sig förbi de yttre försvarsverken förrän de kejserliga trupperna detonerar sina atomvapen och förvandlar garnisonsöarna i Rutlands polarzoner till radioaktiva kratrar.

Rutlands samarbetsorgan lyckas några timmar senare dekryptera ett av de sista meddelandena ut ifrån den kejserliga garnisonens högkvarter.

“Min Kejsare och ärevördiga medlemmar av den Interstellära senaten. För några timmar sedan stoppade mina säkerhetstrupper ett infiltrationsteam som var på väg att orsaka en incident mellan garnisonen och de trupper från Rutland som belägrar oss. Vi lyckades inte identifiera vilken faktion det infiltrationsteamet tillhörde, men jag satte garnisonen på maximal beredskap och satte in all tillgänglig personal i jakten på ytterligare infiltratörer. I de följande svepen så upptäcktes en grupp infiltratörer som försökte orsaka en incident genom att hacka vårat kommunikationsnätverk och beordra en enhet att beskjuta ett oskyldigt handelsskepp. Vi hade en större framgång att identifiera denna grupp, och med all säkerhet är det agenter från Hus Hydran.

Kejsardömets ära är värt mer än våra liv. Då jag inte kan garantera att kejserliga atomvapen inte kommer att hamna i orätta händer eller användas i nedriga syften har jag valt att när anfallet väl kommer så kommer jag att detonera våra atomvapen för att förhindra denna möjlighet. Jag, Brutus Judas Quisling av Hus Iscariot Quisling tar fullt ansvar för denna handling.

Jag bifogar en lista över de soldater som kommer att ge sitt liv för kejsardömet samt en fullmakt att på hus Iscariot-Quislings bekostnad bygga ett monument för att föreviga deras hjältemod.

Länge leve kejsardömet!”

I den följande mediastormen så har den interstellära senaten genomfört en särskild mötessession (med en tillräcklig närvaro av adelshus och deras suppleanter för att uppnå en supermajoritet) och har (med 11439 röster för och endast 18 röster emot) bekräftat kejsarens straffexpedition som legitim och att den har den interstellära senatens fulla stöd.

För Rutland så kommer det att ta årtionden innan de fulla effekterna gör sig kända, men forskare uppskattar att ungefär 10% av Rutlands glaciärer har förvandlats till en kombination av ånga och radioaktivt smältvatten.

Ekonomins hjul stannar dock aldrig. [Avbetalningar på skulder har skett]

Val 1. Investera:

1. Militär
  2. Politik
  3. Ekonomi
  4. Underrättelsetjänst
  5. Esoterik
Val 2 (hemligt):

1. För priset av 2 poäng skuld kan du försöka placera/muta en agent att rapportera om ett annat hus verksamhet.
  2. Vill de ha pengar nuförtiden?!? Skandal. På min tid var spioner lojalt illojala pga traditionella värderingar som kunskapen om att mitt hus var det objektivt genetiskt överlägsna!
Notis: Pga ekonomiska sanktioner så kommer handelshus utan kontakter med under världen inte att kunna använda sina fördelar för investeringar i ekonomi.

Säga vad man vill om Judas Quisling, men ärofull och lojal!

Tänk mina goda baroner! Tänk om vi väntat ett par ögonblick på senatens beslut! Men nu är tärningen kastad även om den rullade av bordsskivan.

Bara att rusta upp!

3 poäng militär

Leon

Leo carcion
Raspiga högtalare ekar över ArgoHab och Argus olika radiokalaner. Techno-Pasha Argus 1-0 talar direkt till sina klienter, vassaller och visstidsanställda.

"Jag skall inte ljuga för er. Kejsaren kommer. I hans släptåg har han rymdkrigets fyra fasor: svält. plundring, vakum och gammastrålning. Vi På Rutland III har bara två val - att dö som hundar eller att kämpa som ArgusGardister! Rekryterinsgbåsen står nu öppna. Idag beväpnar vi oss. Imorgon kämpar vi! Jag har sett vårt öde och det är ärorikt. FÖR RUTLAND I RYMDEN!"

3p på Militär

Last edited:

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus Illmortis investerar 3 poäng i sin militära. Kejsaren har spelat ut sin rätt att existera.