Genbaronerna från Rutland III

Tant Ragnar

Gamle usling
Vi behöver bygga upp vårt förtroende igen. Rutland och Kejsaren!
Kunde inte hålla med mer!

Och i syfte att återvinna den kejserliga gunsten kommer hus Ordos att lämna in en transparent och ärlig genomlysning av kampanjens strategiska och taktiska framgångar och misslyckanden. Och då i synnerhet manövern mot slutet där som, driven av simpel avundsjuka, kostade den kejserliga administrationen 545T krediter i uteblivna skatter.

Mogger

Hipsteranka
Kunde inte hålla med mer!

Och i syfte att återvinna den kejserliga gunsten kommer hus Ordos att lämna in en transparent och ärlig genomlysning av kampanjens strategiska och taktiska framgångar och misslyckanden. Och då i synnerhet manövern mot slutet där som, driven av simpel avundsjuka, kostade den kejserliga administrationen 545T krediter i uteblivna skatter.
Att bärga nekromineraler när alla hus gemensamt röstat för destruktion av pulsartefakt och omedelbar evakuering gick tyvärr på kollisionskurs med våra nyss antagna regler om karantänstid och riskminimering när det gäller kontaminerat gods. Dessa regler väntade kejserligt godkännande men vi bestämde oss för att vara proaktiva. Hade det varit ett annat hus hade vi möjligtvis frågat först, men när det patalogiska lögnare gör det tyvärr ingen nytta. Vi hade inget val.

Tant Ragnar

Gamle usling
Innan vår avresa till Nekropol 5 försökte hus Van der Baas tillsammans men några kejsartrogna hus avråda och avstyra
Dessa regler väntade kejserligt godkännande men vi bestämde oss för att vara proaktiva.
Din progressiva inställning till vår heliga kejsares enväldiga makt, och din härligt pacifistiska inställning till korståg mot imperiets svurna fiender är väldigt tydliga tecken på din lojalitet, och kommer säkerligen att föranleda många intressanta pratstunder med inkvisitionen käre kusin!

Mogger

Hipsteranka
Din progressiva inställning till vår heliga kejsares enväldiga makt, och din härligt pacifistiska inställning till korståg mot imperiets svurna fiender är väldigt tydliga tecken på din lojalitet, och kommer säkerligen att föranleda många intressanta pratstunder med inkvisitionen käre kusin!
Vi stred ensamma mot Nekrofurstens samlade flotta efter att våra kamrater fallit. Jag tror vi har holoupptagningar så det räcker och blir över om inkvisitionen är intresserad av förstahandsuppgifter.

Cybot

Mest spelbar
Effekterna över imperiet är katastrofala.

Svarta Fyrtornets puls har träffat dussintals kejserliga solsystem med maximal verkan och har träffat enskilda mål i ytterligare något dussin solsystem. De flesta av dessa världar var minimalt bosatta eller överlag oviktiga men ett antal viktiga mål har upplevt fruktansvärda effekter.

Den kejserliga rekryteringsplaneterna Sparta och Franscisco Nova har fallit i kaos och de 5 legioner med de stjärnsystemen som sin bas har gjort uppror mot kejserlig auktoritet och håller på att gå bärsärkagång i de inre stjärnsystemen. Även Karakorum och Valkyria har blivit träffade och dess legioner isolerats som suspekta.

All kontakt har förlorats med stjärnsystem i det ekonomiskt viktiga Scorpius klustret och alla skepp som skickats dit för att undersöka har försvunnit spårlöst. Procyon, ett stjärnsystem känt för sin Ecumenopolis och viktiga forskningscentrum, har fått alla sina medborgare förvandlade till kannibalistiska ghuler och placerats i karantän. Agrivärlden runt Avalon träffades och alla mat från planeten har klassats som otjänlig då höga halter av syntetiska mutagener påträffats (utredning pågår).

Som ett resultat av detta har Kejsaren, med stöd av den genetiska inkvisitionen, sänt ut en arresteringsorder in absentia för alla Baroner av Rutland och skickat en straffexpedition bestående av några av de legioner han kan undvara samt delar av den genetiska inkvisitionens milis. I kaoset har kejsaren dock inte haft tid eller möjlighet att samla in den interstellära adelns konsensus för en sådan handling (än!), vilket gör att hans straffexpedition befinner sig i en legal gråzon.

Spelarna i Rutland kommer att ha fram tills den 20 december att förbereda sig. Den 20 december måste varje baron på Rutland fatta det slutgilta beslutet för deras hus:

• Försök att besegra kejsaren i öppen strid och utropa en av Rutlands baroner som den nya tronpretendenten. Chansen att vinna beror på den samlade militära styrkan hos alla Rutlands lojala hus och den adelsfana de kan uppbåda (Militär+Politik).
  • Förklara kejsarens flotta olaglig och arrestera honom och den genetiska inkvisitionen med stöd av de trupper de kan uppbåda från sitt hus, sin adelsfana och andra styrkor i Rutlands närhet (Militär+politik+inflytande inom kejserlig administration och den interstellära adeln)
  • Överlämna sig själva till kejsaren och inkvisitionens nåd. Kejsaren är ju framför allt arga på de där andra husen som inte är lika lojala som jag! (politik+inflytande med inkvisitionen+samarbete med kejsarens flotta+Inga mörka hemligheter som är ett brott mot kejserlig tradition och lag)
  • Överge Rutland och bli ett Hus-i-Exil (som försörjer sig som Legosoldater, Smugglare, Brottssyndikat osv ute i kejsardömets gränsregioner och bland tekno-barbarerna). (högsta stat+esoterik+inflytande med undre världen+bonus om man är ett Hus Orbitalis).

Det kommer att finnas möjlighet att förbättra chanserna för Rutland som helhet eller ditt individuella hus, men ibland till bekostnad av andra. Om man t.ex. vill besegra kejsaren är det kanske i ens intresse att beslagta flottan från någon man tror försöker överge Rutland. Eller inte. Medans de statsen som listats är de som kommer att rullas så kan andra stats (som politik, ekonomi och underrättelsetjänst) vara användbara för att förbättra dem.

Och med det…Industrin sover aldrig. [Dubbla avbetalningar på skulder har skett] och ta tillfället att investera i något medans ni funderar på mål och vad som kommer att krävas för att uppnå det målet.
Reglerna för investering har ändrats. Ditt hus kan inte ändra storleken på investeringen, men kan fritt ändra vilket område investeringen går till (En officiell satsning på 3 poäng ekonomi kan bli 3 poäng underrättelsetjänst+ytterligare 3 hemliga poäng satsade). Om du har en spion placerad i rätt hus har du en möjlighet att upptäcka var deras investeringar egentligen tar vägen.

Val 1:
  1. Militär
  2. Politik
  3. Ekonomi
  4. Underrättelsetjänst
  5. Esoterik
Val 2 (hemligt):
  1. För priset av 2 poäng skuld kan du försöka placera/muta en agent att rapportera om ett annat hus verksamhet (om agenten lyckas eller inte beror fortfarande på ditt hus värde underrättelsetjänst vs deras hus esoterik).
  2. Vill de ha pengar nuförtiden?!? Skandal. På min tid var spioner lojalt illojala pga traditionella värderingar som kunskapen om att mitt hus var det objektivt genetiskt överlägsna!

God45

#PrayersForBahakan
”Nu tycker jag vi gemensamt sjunger den uråldriga psalmen ”We shall overcome” och enas. För Rutlands sak är allas vår sak och enada kan vi aldrig bli besegrade!”

Va? HUR VÅGAR DU IFRÅGASÄTTA MIG?! Folk kommer älska att sjunga tillsammans. I alla fall, investera i att muta politiker så vi har en chans att styra den här skiten när skjutandet är över.

3 poäng på politik!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
I tider som dessa då det blåser hårda vindar genom samhället behövs en politisk stabilitet. Lojalitet ligger med Rutland, en kejsare är blott en kejsare så länge denne tjänar Rutlands intressen. 3 poäng i militär.

Leon

Leo carcion
Dags att välja - Rutland, eller någon avlägsen autokrat. 3p i Militär.

Anslut er till Motståndet. För Rutland i Rymden!

Militär 3 poäng!

Hus Okenwall kommer inte ge upp! Och hoppas på inkvisitionens och den vilseleda kejsarens nåd. Och så länge någon finns kvar att kämpa med mig så tänker jag inte fly.

Sen om kampen ska föras med svärd eller advokater det återstår att se (även om mitt hus är markant bättre på det ena)

Leon

Leo carcion
Militär 3 poäng!

Hus Okenwall kommer inte ge upp! Och hoppas på inkvisitionens och den vilseleda kejsarens nåd. Och så länge någon finns kvar att kämpa med mig så tänker jag inte fly.

Sen om kampen ska föras med svärd eller advokater det återstår att se (även om mitt hus är markant bättre på det ena)
Huset Argus har valt att beväpna sina advokater och consiglieres.

Adversarial vs Inquisitorial. To the death!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus Illmortis kan en sak bra, och det krig och våld. Hus Illmortis investerar 3 poäng i militär. Och är redo att kämpa tills döden för Rutland III. Om andra hus vill försöka dem diplomatiska vägen och få med andra adels hus så är hus Illmortis okej med att ställa sig bakom det men är mer än okej att slås för att göra ett Rutland III självständigt.

Hus Illmortis kan en sak bra, och det krig och våld. Hus Illmortis investerar 3 poäng i militär. Och är redo att kämpa tills döden för Rutland III. Om andra hus vill försöka dem diplomatiska vägen och få med andra adels hus så är hus Illmortis okej med att ställa sig bakom det men är mer än okej att slås för att göra ett Rutland III självständigt.
Har man stridit sida vid sida mot vandöds likmaskiner med verklighetsförankrat vapen på en radioaktiv dödsvärld känns ju det här ändå okej

Cybot

Mest spelbar
Gäller reglerna för skugghus fortfarande att vi bara behöver deklarera 1 poäng öppet och upp till 5 poäng dolt?
Ja. Mängden man behöver deklarera öppet har inte förändrats (1+5 för skugghus. X+Y för vanliga hus där X är max 3 or Y<X). Det enda som har förändrats är att även de öppna investeringarna kan vara i en fejkad kategori.

Cybot

Mest spelbar
Rutland förbereder sig för krig, och det finns ett tryckande problem. Vad ska ni göra åt den kejserliga garnisonen och deras atomvapen?

Rutlands trupper har slagit en järnkedja runt deras baser. General Brutus Judas Quisling (av kadettbranchen Iscariot-Quisling) har satt sina trupper i maximal beredskap men har samtidigt deklarerat att hans garnison kommer att stanna kvar i sina ställningar tills den interstellära senaten gör sin vilja känd (och antingen stödjer eller fördömer kejsarens straffexpedition).

I en [omröstning i senaten] måste Rutland besluta sig om de ska:
  1. Anfalla! Det är en orm vid vår barm och vi behöver atomvapen för att försvara oss. Förlusterna kommer att vara beklagliga, men vinningen så mycket större.
  2. Avvakta. Det är viktigt att vi respekterar galaktisk lag så att den interstellära senaten röstar till våran fördel, och när de gör det så kommer atomvapengarnisonen stödja oss i alla fall.

Den som är mer subversivt lagt kan försöka orsaka en incident. Hemligt val (underrättelse. Plus esoterik för att hålla din inblandning hemlig):
  1. Orsaka en incident för att kollapsa förhandlingarna och få det att se ut som kejserliga trupper anföll först. Casus belli är viktigt.
  2. Orsaka en incident för att skapa maximala förluster på båda sidor och försvaga Rutlands förmåga att försvara sig mot inkvisitionen…eller att stoppa dig om du vill gå i exil.
  3. Som Val 1 eller 2 (specificera i svaret) men försök att fingera ett rivaliserande hus. Det blir svårare, speciellt om huset har hög underrättelsetjänst.

God45

#PrayersForBahakan
Kära genbaroner, mäktiga härskare och modiga härförare!

Vi står inför ett vägskäl, ett ögonblick som kommer att avgöra vår framtid och våra ättlingars öde. Kejsarens trupper marscherar genom våra marker, trampar ner våra grödor och sår split mellan vårt folk. Hans budskap är tydligt: Underkasta er eller försvinn.

Men jag frågar er, mina jämlikar: Är detta vårt öde? Att böja knä för en man som ser oss som verktyg, som maskiner utan vilja? Vi, som har format vår egen värld! Vi, som bär genetiken som vår fana och vår styrka! Ska vi låta vår värld bli hans? Ska vi låta honom kontrollera vad vi byggt med våra egna händer?

Nej! Jag vägrar att tro att vi, genbaroner, skulle acceptera detta öde. Vi har inte kommit så här långt, kämpat så här hårt, bara för att falla på hans altare av kontroll. Hans arméer är starka, ja. Men de är maskiner av lydnad, bundna av hans kommando. Vi, däremot, är våra egna. Vi är fria. Våra soldater kämpar inte för en tyrann – de kämpar för oss, för vår framtid!

Förenade kan vi stå emot honom. Hans styrka ligger i att vi är splittrade, att vi tvivlar på varandra. Men om vi slår samman våra krafter, om vi alla tar våra arméer och enade vänder dem mot hans legioner, kan vi inte bara stå emot – vi kan segra.

Jag ber er inte att slåss för mig. Jag ber er att slåss för er själva, för era folk, för era drömmar. Detta är vår stund. Detta är vår tid att visa kejsaren att vi inte är svaga, att vi inte är hans att kontrollera.

Låt oss stå enade. Låt oss möta hans trupper som jämlikar, inte som slavar. Och låt oss visa honom vad det innebär att möta genbaronerna i strid!

Tillsammans kan vi skapa en ny era – en era där ingen kejsare styr över oss. Vad säger ni? Ska vi låta vår styrka tala?

FÖR RUTLAND III!!!

1