Genbaronerna från Rutland III

Leon

Leo carcion
ArgusFlax kapar satkomlänken till Rutland III "Fader Argus, länken är dålig, jag hör inte dina instruktioner" och ger order om allmänt angrepp mot Bellerofon. Till övriga hus i sektorn sänder han: "Vi har väntat länge nog. Våra kamrater på planetytan behöver vår hjälp. VEM VILL LEVA FÖR EVIGT!"

2

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus illmortis, det känns som om vi tagit oss vatten överhuvudet, men det är så man lär sig dyka! Oavsett lät äbdå flesta av alternativen hyfsade.

Att invänta förstärkningar känns dock svårt, då våra allierade hamnat på efterkälken
Bombardera från ovan eller bryta sig ut?

Fördelen med att bombardera från ovan blir ju att pulsen inte hinner avfyras igen, i den bästa av världar...
Hus Illmortis föreslår att vi bryter oss ut. Att bomba egna trupper görs endast i nödfall och detta är inte ett nödläge. Våra trupper är trots allt elitsoldater och tränade för värre situationer.
Hus Illmortis föreslår att vi anfaller P5, enligt Hydrans underrättelse så är det troligtvis en spaningsradar, alternativet är att gå mot P8 (Metallgruvor/smältverk) men det känns som ett mindre strategiskt viktigt mål.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Eftersom min hjärna och röst kapitulerat i verkligheten tänker jag göra det enda kloka valet, i väntan på att hjärnan åter fungerar.

Hydra ( @Rymdhamster ) min älskade med edera många kloka huvuden, var behöver du vår hand härnäst? Din hängivne, hus Janus.
O1 har en partikelkanon, men den verkar endast effektiv mot stora slagskepp då den bara kan sikta in sig på ett skepp i taget. Vi kanske förlorar några enstaka kapare om vi anfaller men den bör inte kunna åsamka oss några större skador!

Jag föreslår att vi slår ut O1 med lika stor slutigiltighet som vi gjort hitills, så vi drastiskt begränsar Necrofurstens förmåga att bedriva spaning mot oss!

Om Janus och Yggdrasil ger sitt bifall sätter vi sikte mot O1 med iskall beslutsamhet.

Sikta, öppna eld, ladda om. Sikta, öppna eld, ladda om.

De speculis et fallaciis

TobiasEkwall

Swordsman
Hus Illmortis föreslår att vi bryter oss ut. Att bomba egna trupper görs endast i nödfall och detta är inte ett nödläge. Våra trupper är trots allt elitsoldater och tränade för värre situationer.
Hus Illmortis föreslår att vi anfaller P5, enligt Hydrans underrättelse så är det troligtvis en spaningsradar, alternativet är att gå mot P8 (Metallgruvor/smältverk) men det känns som ett mindre strategiskt viktigt mål.
Mot p5 då!

Mogger

Hipsteranka
ArgusFlax kapar satkomlänken till Rutland III "Fader Argus, länken är dålig, jag hör inte dina instruktioner" och ger order om allmänt angrepp mot Bellerofon. Till övriga hus i sektorn sänder han: "Vi har väntat länge nog. Våra kamrater på planetytan behöver vår hjälp. VEM VILL LEVA FÖR EVIGT!"

2
Ska vi vinna dagen och undsätta våra kamrater på ytan är det ett snabbt avgörande som gäller.

Vi följer Hus Argus mot död och ära!

2!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
O1 har en partikelkanon, men den verkar endast effektiv mot stora slagskepp då den bara kan sikta in sig på ett skepp i taget. Vi kanske förlorar några enstaka kapare om vi anfaller men den bör inte kunna åsamka oss några större skador!

Jag föreslår att vi slår ut O1 med lika stor slutigiltighet som vi gjort hitills, så vi drastiskt begränsar Necrofurstens förmåga att bedriva spaning mot oss!

Om Janus och Yggdrasil ger sitt bifall sätter vi sikte mot O1 med iskall beslutsamhet.

Sikta, öppna eld, ladda om. Sikta, öppna eld, ladda om.

De speculis et fallaciis
Bifalles! För Rutlands och våra allierade hus sak!