Genbaronerna från Rutland III

Cybot

Mest spelbar
Vid P8...

Kaoset, plundringen, jakten på skatter, dålig kommunikation mellan trupper och överkommandot; splittrade lojaliteter mellan hus, planet och egenintresse. Det var bara en fråga om tid innan våldet skulle börja, men det är fortfarande chockerande i sin intensitet när det väl bryter ut.

Exakt vad som händer är svårt att säga, men det verkar som att en eldstrid bröt ut mellan Hydran och Hus Janus. Ett kort tag är det en free-for-all, med ibland eldstrider mellan hustrupper från samma sida, men efter ett tag konsolideras diverse allianser till att det är Hus Janus på ena sidan med Hydran och Hus Yggdrasil på den andra.

Hydran släpper väldigt snabbt holos på hur Hydrans trupper är i en eldstrid mot vad som verkar vara nekro-processade trupper i Hus Janus uniformer, tillsammans med ett meddelande att Hydran endast har agerat i självförsvar mot uppenbarligen korrupta element. Holona visar sig dock snabbt vara falska, manipulerade versioner av äldre tränings-simulationer för Asteroidbas-strid.

Hus Janus, med både en större arme och tränade elitsoldater på sin sida, borde ha fått övertaget i den kaotiska drabbningen som tar plats under P8:s yta, men för varje soldat från Hydran som faller så tar två hans plats och varje gång Hus Janus Kommendör tror att han äntligen har uttömt Hydrans taktiska reservstyrkor så kastar Hydran in ytterligare ett kompani i striden.

Samtidigt vid P6. Över en videolänk från fronten…

“Baron! Vi har tagit kontroll över vad som verkar vara källan till de exotiska partiklarna, och de omkringliggande laboratorierna. Motståndet är fortfarande hårt, men Illmortis avancerar. Baron. Du måste se det här…”

Kaptenen för Stormkompani 27 sveper kameran över laboratoriet. Eller snarare, vad som är en enorm grottlik sal. Taket sträcker sig långt bortom vad strålkastarna når. Laboratoriets centrala point-of-interest är en enorm sfärisk…reaktor? Det är teknologi av något slag, helt klart syntetisk men den är uppenbart inte av mänskligt ursprung. Överallt finns det komponenter som man kan känna igen som nekrofurstens förvridna komponenter, men under lagret av nekrokätteri så finns det något annat. Teknologin verkar nästan semi-organisk, svepande och irreguljära former i metall.

“Baron. Platsen är säkrad och det är fritt att skicka in forskningsteamet. Jag återkommer när akademikerna har något vettigt att säga”

Några timmar senare…

“Baron. Jag har chefen för forskningsteamet, Doktor Russell, med mig här. Sir, det kan vara värre än vi förväntade oss”

“Uh. Jo. Jag önskar att jag hade någon av Rutlands experter på det här området med mig, som t.ex. Emil de Bois-Reymond, men vi har fått en rätt så bra uppfattning av vad vi har stött på även om det är bortom min förmåga att svara på Hur. Våra dataanalytiker lyckades knäcka delar av Nekrofurstens databas och vår analys är i stora delar baserad hans anteckningar…”

…det är ett kort avbrott medans någon av Generalsstaben ställer en fråga till Baron Illmortis uppenbara förtret.

“...Ja. Nekrofursten själv verkar ha varit här i flera år tills han lämnade systemet för ungefär 10 månader sedan.”

För ett kort tag är det fullkomlig kalabalik i stabssalen innan Baron Illmortis själv återställer ordningen.

“…Nej. Vi har inga spår av var han har tagit vägen efter att han lämnade systemet. Det är dock inte det viktiga. I alla fall. Våra egna mätningar och analyser av föremålet stödjer de delar av nekrofurstens analys som vi har lyckats dechiffrera”

“Som ni kanske själv har insett så den centrala artefakten i vapnet av utomjordiskt ursprung. Artefakten är daterad till ungefär 6 miljoner år sedan och är, och här blir vi tvungna att gå efter Nekrofurstens analys, en artefakt tillverkad av någon sorts religös orden för att utforska multiversum. Eller rättare sagt, uppleva någon version av multiversum. Ordens grundsats var att vi lever i den bästa av alla världar. Artefakten är tillverkad för att bevisa den här grundsatsen genom att skicka en användares medvetande ut för att utforska dimensioner i våran närhet…

…Enligt Nekrofursten är de världar som artefakten visar definitivt värre än våran, en mörk spegelbild så att säga. Universum av kaos, våld, död, aggression och en ondska långt bortom våran. Då dessa världar inte är synkroniserade mot våran värld i tid och rum så tillåter de användaren att utforska både framåt och bakåt i tiden.

Nej. Vi vet inte vad för kunskap Nekrofursten har lyckats tillägna sig. Vi vet dock att han avbröt de experimenten på grund av apparatens sidoeffekter.

Det är osäkert om det är en oundviklig effekt av artefaktens funktion, eller om det är ett resultat av tidens tand (6 miljoner år är en lång tid), men varje gång artefakten används så går flödet åt båda håll. Användaren skickas in i alternativa dimensioner, men alternativa dimensioner läcker även i motsatt riktning med… kraftigt negativa konsekvenser. Vad som är värre är att de här konsekvenserna är associativa. Inte nog med att de påverkar saker i vårat tid och rum, men effekterna är retroaktiva. Om en person påverkas av fenomenet som vi känner till som den Svarta pulsen, så påverkas inte bara händelser i deras historia, men det förändrar vad som har hänt för alla personer som har varit i kontakt med dem. Varje svarta puls orsakar en verklighetskaskad, och bara att Nekropol 5 har i miljontals år varit en död och inaktiv värld har hindrat effekterna från att påverka oss mer än de har gjort.

Efter sina misslyckade experiment fokuserade Nekrofursten på att använda artefakten som ett vapen. Istället för en omnidirektionell puls har han byggt en…man kan kalla det för en lins…för att fokusera effekten. Räckvidden är…ljusår. Kanske oändlig.

Från vad vi kan utläsa kommer artefakten att utlösa ytterligare 4 pulser, varav åtminstone en kommer att användas av Nekrofurstens “Svarta fyrtornet” för att skicka iväg en stråle.

Nej. Vi vet inte vilka mål den förra strålen träffade, det enda vi har konfirmerat än så länge är att strålen definitivt missade Jorden-som-Var och Mars. Med all sannolikhet så har den troligtvis träffat flera av imperiets centrala världar”

Orienteringen från Doktor Russell fortsätter med det otrevliga avslöjandet att de inte kan stänga ner artefakten utan att förstöra den och att i artefaktens mitt finns ett syntetiskt svart hål. Svarta hålet är inte stort nog att vara självuppehållande, men om artefakten förstörs så kommer svarta hålet att riva planeten i bitar innan det kollapsar. Om Baron Illmortis bestämmer sig för att förstöra artefakten så måste alla trupper evakueras inom 24 timmar.

Det som följer är en Omröstning (Senatorshus har två röster). Baron Illmortis har dock diktatorisk makt och kan bestämma sig för att följa omröstningen eller fatta ett eget beslut.

1. Förstör artefakten nu, innan en ny puls sker. Evakuera inom 24 timmar.
  2. Förstör Nekrofurstens teknologiska lins, det Svarta Fyrtornet, så att den svarta pulsen bara påverkar trupper i Nekropol 5:s solsystem. Artefakten i sig är för värdeful för att förstöras!
  3. Försök att programmera om Svarta Fyrtornet så att den missar (och kan användas som ett vapen senare). Det är inte garanterat att det lyckas, Mörka Furstens sinne är ökänt förrädiskt och det är möjligt att han designade något för just den här eventualiteten.
  4. Försök programmera om Svarta Fyrtornet för att träffa de planeter ni vill att det ska träffa!
  5. Gör ingenting.

Överlag är Nekropol 5:s motstånd brutet. Trupper på planeten kan:

1. Fortsätt plundra tills sista ögonblicket!
  2. Evakuera så snabbt som möjligt.
  3. Sabotera [Hus X] så att deras evakuering får… oförutsedda problem.
  4. Annat [utveckla]

Cybot

Mest spelbar
Nästa uppdatering sker på lördagen för att ge tillräckligt med utrymme för diskussion...
...och annat.

Leon

Leo carcion
…Enligt Nekrofursten är de världar som artefakten visar definitivt värre än våran, en mörk spegelbild så att säga. Universum av kaos, våld, död, aggression och en ondska långt bortom våran. Då dessa världar inte är synkroniserade mot våran värld i tid och rum så tillåter de användaren att utforska både framåt och bakåt i tiden.
Varför får jag en känsla av att vi skulle känna igen den där mörka spegelbilden....

God45

#PrayersForBahakan
Är det här ens en diskussion? Vi kan inte låta artefakten förstöra universum och den gudomliga planen. Förstör den! 1

För egen del ska jag bara samla ihop saker som kan vara av vetenskapligt intresse… (1 för plundring!)

Ja, för avancerad teknik för någons bästa. (Dessutom vill man ju inte riskera att att allt krigande tas över att nördar som förvränger verkligheten när man ägnat århundraden åt att träna gyrojetkarbin)

Förstör skiten! 1

Några timmar hinner man väl samma ihop taktiska resurser innan man måste evakuera 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
1. Hus Illmortis röstar för att förstöra artefakten då det inte finns någon garanti för att den i framtiden kan hamna i fel händer som vill Rutland III illa.

2. Hus Illmortis kommer dra sig tillbaka så snart artefakten är förstörd. Detta då ingen vet vilka konsekvenser som kommer komma av att förstöra artefakten.

Mogger

Hipsteranka
1. Hus Illmortis röstar för att förstöra artefakten då det inte finns någon garanti för att den i framtiden kan hamna i fel händer som vill Rutland III illa.

2. Hus Illmortis kommer dra sig tillbaka så snart artefakten är förstörd. Detta då ingen vet vilka konsekvenser som kommer komma av att förstöra artefakten.
Klokt. Hus Van der Baas gör samma.

Leon

Leo carcion
Nu är det dags att se vilka Hus som verkligen sätter Rutland först. Nekrofursten har givit oss ett vapen som vi inte kan säga nej till, som ger oss ett övertag över Rutlands fiender. Det är en gåva. Varför skulle vi INTE använda den här mackapären. Länge har min tekno-dynast, Argus, vakat över Rutland. Ge Rutland fiendens vapen och låt oss använda det mot honom. 4

Vi skall givetvis säkerställa eventuella andra artefakter. 1

Mogger

Hipsteranka
Nu är det dags att se vilka Hus som verkligen sätter Rutland först. Nekrofursten har givit oss ett vapen som vi inte kan säga nej till, som ger oss ett övertag över Rutlands fiender. Det är en gåva. Varför skulle vi INTE använda den här mackapären. Länge har min tekno-dynast, Argus, vakat över Rutland. Ge Rutland fiendens vapen och låt oss använda det mot honom. 4
Jo, jag känner igen den här mörka spegelbilden... ;)

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
1. Förstör vapnet.

I övrigt har så har vi nu haft vår årliga dust med hus Hydra och rett ut våra problem i relationen. Tack för god match Hydris, mycket kärlek från Hus Janus och lite ånger att det kanske blev lite mer kaotiskt än tänkt.

Leon

Leo carcion
Baroner och pärer, jag är rädd att vi är på väg att begå ett historiskt misstag. Betänk alla våra fiender - rymdkorsarer, Radikala Majkister, Stellar Watch, korrupta element i den kejserliga förvaltningen.

Det här vapnet är en livsförsäkring för Rutland. Vi måste försöka!

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus Illmortis anser att även om vapnet är extremt mäktigt så har vi för lite kunskap om det och risken att det hamnar i fel händer och används mot Rutland III är tyvärr överhängande. Trots vi mötte hårt motstånd så verkar nekrofursten valt att lämna artefakten bakom sig när han lämnade. Att då flytta artefakten till Rutland III eller dess närhet kan vara att spela nekrofursten rakt i händerna.

God45

#PrayersForBahakan
Baroner och pärer, jag är rädd att vi är på väg att begå ett historiskt misstag. Betänk alla våra fiender - rymdkorsarer, Radikala Majkister, Stellar Watch, korrupta element i den kejserliga förvaltningen.

Det här vapnet är en livsförsäkring för Rutland. Vi måste försöka!
Så när artefakten visade de värsta tänkbara världarna för oss är jag säker på att du såg en med dig själv på tronen! För vilken värld hade varit värre än det! Din kanalj! Artefakten måste förstöras! Den är ondskans tingest och vi kan inte använda den.

Arrikir

Venator
Hus Yggdrasil röstar för att förgöra Artefakten omedelbart. (1) Om Nekroförsten har lekt med den måste vi anta att han sett olika alternativa utfall av denna händelse och anpassat sig därefter. Han tror säkert att vi inte kommer hålla oss från att använda ett så mäktigt vapen.

Nej förstör den omedelbart och låt den brinna i atomeld.

Vi kommer evakuera våra trupper omedelbart (2) vi har inget intresse av fler förluster.

Leon

Leo carcion
Så när artefakten visade de värsta tänkbara världarna för oss är jag säker på att du såg en med dig själv på tronen! För vilken värld hade varit värre än det! Din kanalj! Artefakten måste förstöras! Den är ondskans tingest och vi kan inte använda den.
Här försäger sig Huset de Bois. Ni har allså tagit del av nekro-artefakt-visioner? Berätta, vad såg ni?

Leon

Leo carcion
Jag kan erkänna, Huset Argus har tagit del av en sådan vision. Vid den första pulsen.

Det var en vision av att vi ledde vår flotta mot ett sista, förvisso heroiskt, nederlag. Vi har inget intresse av att göra den framtiden mer trolig.

Nu kan det vara ett bra läge för alla genbaroner att för en gångs skull ärligt dela med sig av sina hemligheter för Rutlands bästa.