Genbaronerna från Rutland III

Tant Ragnar

Gamle usling
Val 1: 1! Rutland framför allt!
Val 2: Jag röstar på @God45 att ärefyllt leda oss in i framtiden!
Val 3: 2. Givet Van Der Baas beklagliga och oprovocerade sabotage i slutet av kampanjen mot Nekrofursten behöver vi dessvärre skicka över fredliga observatörer för att försäkra oss från framtida liknande incidenter.

Last edited:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Lite förändringar. Eftersom Hydris är på dåligt humör så ger även jag stöttning i att kontrollera Van Der Bass. Hydris kan jag bråka med sen när allt är lite lugnare igen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus Illmortis önskar att övriga hus för stunden sätter sina meningsskiljaktigheter åt sidan tills vi hanterar den galna kejsaren och hans trupper. Och då fler redan nämnt att hus Illmortis gjorde ett bra jobb med att leda Rutland III 's trupper i strid senast så önskar hus Illmortis att återigen få förtroendet att göra detta.
Hus Illmortis har hållt sig neutrala i konflikter mellan övriga hus och vårt fokus är som alltid att försvara Rutland III från alla hot.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
@Rymdhamster, utifrån vad jag kunnat observerat så verkar du Hus Hydra trovärdig och pålitlig. Det gläder oss i Hus Janus att en kraft spelare som er själv ställer Rutlands bästa i första rummet.

Cybot

Mest spelbar
Dags för omröstning. Senatens politiska makt har dock urholkats vid den här kritiska tidpunkten till den graden att de inte kan lägga in ett veto, men deras röster räknas fortfarande som dubbelt tack vare de allierade de kan övertyga.

Val 1: Vem ska bli Marskalk över Rutlands desperata försvar mot kejsarens flotta?
1. Hus Illmortis
2. Hus Okenwall
3. Hus deBois
4. Hus Argus

Val 2: Sista chansen att röja ut förrädare och pultroner. Det går att attackera andra hus, även om det mest kommer att leda till förluster för båda sidor om man inte får flera hus med sig med en övermakt om åtminstone 3 mot 1 (helst 6 mot 1 för en säker seger)

1. Nej. Vi bevarar våra styrkor för Rutlands försvar
2. Ja! Vi måste slå ut hus [X], de förrädarna!
3. Vi måste attackera hus [x], ta gisslan och tvinga dem att rösta på min kandidat till Marskalk (Anfallarna kommer att försöka minimera regelrätta förluster utan mest orsaka lätta skador som kan repareras inför det slutliga slaget)

God45

#PrayersForBahakan
Val 1: 3! Det vore en sorglig hund som inte ens viftar sin egen svans.

Val 2: 1. Vi måste vara enade (bakom mig!)

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hus Illmortis lägger sin röst i val 1 på sig själva (1) och i val 2 på att stå enade mot detta hot (1).

Mogger

Hipsteranka
Val 1: 1! Rutland framför allt!
Val 2: Jag röstar på @God45 att ärefyllt leda oss in i framtiden!
Val 3: 2. Givet Van Der Baas beklagliga och oprovocerade sabotage i slutet av kampanjen mot Nekrofursten behöver vi dessvärre skicka över fredliga observatörer för att försäkra oss från framtida liknande incidenter.
Blir det inte svårt att extrahera era "fredliga" sabotörer observatörer när ni flyr ut i den kalla rymden? Eller lämnar ni dem bakom er? I vanlig ordning har ni inte vett att dölja era lögner.

Till skillnad från era taffliga försök har våra spioner kunnat fastslå att Hus Ordos bär på en Mörk hemlighet, vilket innebär att inget hus som hyser någon form av självbevarelsedrift kan stå vid sidan och se när Ordos förgör Rutlands alla hus genom sin oaktsamhet och, låt oss vara ärliga, totala förräderi!

Då Ordos inte avser bistå oss i kampen och dessutom aktivt motarbetar den yrkar jag på att vi samstämmigt röstar för att skipa rätttvisa!

2. Ja! Vi måste slå ut hus Ordos, de förrädarna!

Tant Ragnar

Gamle usling
Det här är, något som vem som helst kan inse, ytterligare ett plumpt försök av Rutlands näst rikaste handelshus att utnyttja en kris för att sabotera för hus Ordos.

Inte ens nu, då vi borde stå enade, kan Van Der Baas dölja sin avundsjuka.

Till ytter mera visso - mina fredliga observatörer såg konkreta bevis på att ett handelshus har planer på att fly. Men detta hus råkar vara Van Der Baas - inte Ordos.

Tant Ragnar

Gamle usling
Vad gäller röster;:

1: 3.
2: 1

1? Trots alla plumpa övergrepp från Van Der Baas? Ja. Tyvärr är den bistra sanningen att den falske kejsaren är på väg - och vi behöver alla, ja alla, resurser för att stå emot den annalkande stormen. Van Der Baas avundsjuka må bli vårt fall - men Ordos kommer inte att bidra till det!

Leon

Leo carcion
Baron Ilmortis har bevisat sin kompetens och förmåga som militärledare gång efter annan, och Rutland III måste nu visa sammanhållning och mod. Därför lägger Huset Argus ned sin kandidatur till Marskalkämbetet, och ger sitt fulla stöd till Marskalk Ilmortis och Rutlands samlade försvar. Alla våra insatser riktas mot att förbereda den kommande drabbningen.

1:1
2:1

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
@Rymdhamster, utifrån vad jag kunnat observerat så verkar du Hus Hydra trovärdig och pålitlig. Det gläder oss i Hus Janus att en kraft spelare som er själv ställer Rutlands bästa i första rummet.
Vi önskar vi kunde säga det samma om ert hus. Men alla Rutlands förrädare kommer stå till svars tids nog.

Vi röstar på Hus De Bois som ledare. Detta är inte en tid för Illmortis kompromissande.

Vi väljer att hålla våra trupper fokuserade på den stundande striden.

De speculis et fallaciis

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Vi önskar vi kunde säga det samma om ert hus. Men alla Rutlands förrädare kommer stå till svars tids nog.
Det tragiska är att vi har samma mål, men har svårt att lita på varandra. Men när allt har lagt sig får vi väl reda i frågan. Jag tror vi båda vill Rutlands bästa, även om vi inte vill varandras bästa. Men låt oss lägga det åt sidan och fokusera på en säker framtid för Rutland.

Cybot

Mest spelbar
Hus Van der Baas presenterar sina bevis i senaten mot Hus Ordos. De får dock inget stöd ifrån övriga hus, och Hus Ordos överlägsna militära styrka så har Hus Ordos både makten att försvara sin evakuering (om det är något de faktiskt håller på med) och tillräckligt med skepp&trupper för att distrahera Hus Van der Baas (och får därför inga minus på ett slag för evakuering, om det är vad de väljer att göra).

Hus Illmortis have blivit vald att leda Rutlands flottor i den här sista uppgörelsen

Sista omröstningen. Väljer ditt hus att:
1. Slåss, för Rutland och frihet!
2. Ge upp och överlämna sig till kejsarens trupper och deras nåd.
3. Evakuera och bli ett Hus-i-Exil.

Tant Ragnar

Gamle usling
Ädlingar! Baroner! Kusiner!

Rutland står inför sin yttersta prövning! Den falske kejsaren kommer att lära sig vad sann kamratskap, viljor av stål och en samlad militärmakt kan åstadkomma! Vi må ha haft våra interna duster, men när det väl gäller står vi alltid enade!

Hus Ordos vill slutligen hälsa:

Att vi inte ser någon som helst vinning att hämta genom att dö på den här gudsförgätna hålan. Jag tror att min general Kartman uttryckte det bäst: ”screw you guys, I’m going home in exile.”

Hus Ordos går i exil: 3