Genbaronerna från Rutland III

Tant Ragnar

Gamle usling
Erbjudandet om rimligt prissatt, icke kontaminerat komet-vatten kvarstår för övrigt om någon på Rutland känner sig törstiga! Extra billigt för före detta familj!

Ajaj... Det ingick ju inte riktigt i min plan att bli vasal åt necrofursten. Det kom som en överaskning. Det lär väl bli att konvertera till tecno-barbar då!

Tack allihopa för kul spel! Och extra tack till cybot som skött allt så bra

Mogger

Hipsteranka
Ajaj... Det ingick ju inte riktigt i min plan att bli vasal åt necrofursten. Det kom som en överaskning. Det lär väl bli att konvertera till tecno-barbar då!

Tack allihopa för kul spel! Och extra tack till cybot som skött allt så bra
Enda huset som vann både död och ära tycks vara Van der Baas! :)

Leon

Leo carcion
Illmortis höll sitt ord,
Inte riktigt. Och Huset Argus går därför under i ett meningslöst och utsiktlöst motstånd på planetytan hellre än att bli vassal till en edsbrytare och nekrovassal. Död före vanära!

Stort tack Cybot för ett imponerande forumsspel och för allt jobb och arr! Verkligen uppskattat.

Cybot

Mest spelbar
Man blir ju lite sugen att få höra lite reflektioner från SL. Om du får tid och ork det vill säga
Jobbigt. Total 95 sidor text plus ett 5-sidigt google calc ark för att hålla reda på och preppa allt. Och då höll jag också planerna att 90% av texten preppas efter jag vet vilka alternativ ni väljer så att jag inte skriver mer sidor i onödan. Så Utpost 104, Republiken Stellar Watch, Bahakan och Jerusalem II (alternativen ni inte valde) är sammanlagt bara 1 sida text.

Jag är inte heller helt nöjd med spion/backstabbing sidan av det hela. Ration mellan Jobb vs Payout var absolut sämst för de aspekterna av spelet.

Tant Ragnar

Gamle usling
Hur mycket spelades bakom kulisserna? Vi i Orbitalis hade en pakt som höll hela vägen fram till slutet, och en sju sidor lång privat chat.

Cybot

Mest spelbar
Hur mycket spelades bakom kulisserna? Vi i Orbitalis hade en pakt som höll hela vägen fram till slutet, och en sju sidor lång privat chat.
Det var rätt så mycket. Jag var till viss del medveten om Orbitalis Crew.

Vi hade också Arrikir som hade spioner överallt. Yggdrasil och Hydran lyckades hålla sina egna hus rena, men alla andra hus var nerluskade med spioner. Framför allt ifrån hus Yggdrasil. Och Hus Van Der Baas hade vid ett tillfälle 7 spioner samtidigt i olika avdelningar (från 3 olika hus). Yggdrasil rullade dock väldigt lågt i den sista omgången, så han visste inte något med säkerhet när det gällde Illmortis "förräderi", en plan som var definitiv efter debaklet med Brutus Judas Quisling hände, och under uppbyggnad sedan hans första vision under planeringsmötet inför Nekropolis 5. Vicotnik nämnde "en mörk framtid där alla var bara bevarade huvuden". Vad han inte nämnde var att redan då så gav Mörka fursten honom erbjudandet att bli en av den mörka furstens Vampyri. Det fortsatte att vara en av Hus Illmortis mörka hemligheter under resten av spelet*.

Övriga mörka hemligheter var: Den knappt dolda hemligheten att alla slagskepp på Nekropol 5 var atomvapenbeväpnade. Den bättre dolda hemligheten att alla riddarhus hade skapat sina egna versioner av kejserliga legionärer (genetiska supersoldater) och de Bois (som hade lagt vantarna på maximalt mängd hemlig data från den Genetiska inkvisitionen) hade skapat förbättrade supersoldater, sk Varangier, som både var blodtörstigare än vanligt (och det verkade som @God45 spelade ut den faktorn) och omöjliga att upptäcka med normal genetisk screening (han förhandlade till sig data från den genetiska inkvisitionens hemliga super-soldat program för att få den kunskapen).
Hus Ordos satte sig också i maximal skuldfälla efter auktionen och om någon hade lyckats infiltrera hans ekonomiska division så hade de hittat att Hus Ordos var djuuuuupt skuldsatta.

*Medans alla fick "Denethor skådar in i Palatiren" visioner när väl Nekropolis 5 satte igång, så var Nekrofursten definitivt fokuserad på Baron Illmortis. Så jag gissar att @Leon tar hem priset "Vinst genom NPC" iom att Den Mörka fursten är baserad på Leons karaktär Nekrolich från Rutland II.

Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Med undantag för lite spioneri låg Hydran bara bakom en grej.

Ni vet den där hemliga informationen om Trolles kärvapenaresnal som läkte ut under auktionen? Det var falsk information från Hydran för att skicka er andra på ett illspår medan Hydranf forsatte försöka stjäla den rikiga informationen.

Jag har lite dåligt samvete för detta, för jag var lite trött och disträ runt den tiden så jag glömde helt bort att förvarna mina alliansmedlemmar, utan lät dem skicka sina bästa agenter till vad jag bokstavligt specade till Cybot som "den radioaktivaste, hemskaste mest hemsökta bombkratern på hela södra kontinenten".

Förlåt team Orbitalis.

Leon

Leo carcion
Vi samarbetade lite i Team Capitalis, men det blev bara 3 sidor pm. Med främsta resultat lite samförstånd mellan Argus och Ilmortis. Med kända effekter... ;)

Cybot

Mest spelbar
Med undantag för lite spioneri låg Hydran bara bakom en grej.
Om man inte räknar "Fullt medvetet försöka backstabba hus Janus på Nekropolis 5 och få det att verka som det är en effekt av det Svarta Fyrtornet", som senare blev en riktig Svarta Fyrtornet effekt efter att 75% av Hydran, Janus och Yggdrasils trupper blev influerade av en verklighet där deras hus hade blivit blodtörstiga och kannibalistiska pirater.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Om man inte räknar "Fullt medvetet försöka backstabba hus Janus på Nekropolis 5 och få det att verka som det är en effekt av det Svarta Fyrtornet", som senare blev en riktig Svarta Fyrtornet effekt efter att 75% av Hydran, Janus och Yggdrasils trupper blev influerade av en verklighet där deras hus hade blivit blodtörstiga och kannibalistiska pirater.
Jag visste att du var en svikare Hydris! :heart:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag visste att du var en svikare Hydris! 🗡 🐍
Jag förstår att spelledaren är partisk och har sina favoriter =)

Jag vill påpeka att Hydran var nöjd med att plundra gruvan när Janus valde att gå till direkt angrepp mot Hydran. Jag frågade till och med om de var säkra på att det var vad de ville göra.

När de återigen bekräftade att så var fallet fortsatte Hydran självklart med exakt samma taktik de förespråkade hela nekropolkampnjen; total förintelse av sin fiende. Om Janus inte ville slåss, varför angrep de Hydran efter så gott sammarbete fram tills dess?

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jag kunde aldrig släppa din utpressning om ekonomin som kom tidigt i spel xD Så långsint var jag som spelare :gremlaugh:
Absolut, och det har jag inga synpunkter på.

Men det var Janus som bakstabbade Hydran på Nekropol 5. Jag ställer mig frågande till varför spelledare försöker få det att framstå annorlunda. Samarbetet med hus Ygradsill, de förfalskade bevisen om Janus som allierade med Nerkrofusten; allt det hände efter att Janus anföll.