chryckan said:Kollade in de ovan nämnda system och medan de må vara generiska så är de inte tillräckligt flexibla.
För att göra det enkelt så är de (från de previews etc jag fått tag på) för humanoid centrerade. Dvs. karaktärsskapandet är begränsade till vad en människa (eller liknade humanoid ras) kan ha för förmågor med viss modifikation. Samma sak gäller utrustning.
Men om du till exempel skulle vilja skapa en karaktär som är en hyperintelligent nyans av blått så går inte detta.
Simon said:I tråden Varför jag gillar Solar System så finns lite diskussion om styrkor och svagheter med Solar.
Jag skulle inte säga att det är låst till människoliknande protagonister alls, actually. Man bestämmer ju både vilka pooler man ska ha och vilka färdigheter och förmågor som behövs för just den givna kampanjen. Så kan man bara föreställa sig hur man vill att en färgnyans tar sig an saker den vill göra, hur den driver sin vilja i konflikt med andra entiteter så är det bara att köra på!![]()
Storuggla said:Javisst ja, FUDGE och FATE borde ju fungera? Det har du rätt i.
chryckan said:Okej, hittade Fudge och det verkade riktigt bra men vad är Fate?