Nekromanti Genesis tillbaka i Sverige

Genesis

Ni dés ni maître
Nu vet jag inte om någon kommer ihåg mig, men för länge sedan postade jag på det här forumet om litet olika knäppa idéer om rollspel. Det senaste året har jag spenderat i södra Kina och lärt mig Wing chun (en kampkonst) samt Mandarin och Kantonesiska. Nu är jag tillbaka i Sverige och återvänder till rollspel.nu.

Men ett klart sorgligare Sverige återvänder jag till. Först släpps Sverigedemokraterna in i regeringen. Sedan en självmorddsbombare i Stockholm. Och sedan Rising … Det här är inte samma Sverige som jag lämnade, och definitivt inte samma rollspel.nu.

Men jag är inte heller riktigt samme Genesis. Jag har naturligtvis också förändrats av vistelsen. Jag har fått klara mig på egen hand i ett främmande land där ingen pratar Engelska. Jag har blivit överfallen av fem män med macheter (machetor?). Jag har druckit hundpenissprit och ätit silkesmask. Jag har ljugit för polisen. Jag har jobbat utan arbetstillstånd (efter att ha blivit erbjuden jobbet av en lokal partisekreterare i kommunistpartiet). Jag har blivit antagen som (ende utländske) lärjunge till en gammal kung fu-mästare. Jag har lärt mig både Mandarin och Kantonesiska. Jag har lämnat en gråtande kvinna på flygplatsen i Hong Kong. Jag har bestigit Kinesiska muren. Jag har druckit te med Bruce Lees kung fu-broder.

Men nu är jag hemma igen och full av idéer. Vi ses på CothCon!

solvebring

Superhero
Vi minns dig, och vi har saknat dig, tänkt på dig och tyckt att "Fan, kommer killen aldrig hem snart?". =)

Låter som du varit med om en hel del intressanta saker som breddat ditt liv på flera sätt. Riktigt awesome att höra. Nej, inte awesome... Imponerande, fascinerande är nog det jag försöker säga. Tufft med en en sådan resa menar man. Något en annan aldrig skulle våga göra.

Hur som helst, välkommen tillbaka! :gremdrink:
Ska bli riktigt roligt att ha dig här igen. Forumet är lite mera sig själv när du är här, du tillhör ju gamla ligan och därav interiören.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Solvebring sa allt rätt bra: du har varit saknad! Låter verkligen som du haft ett spännande liv där, men vi tycker det är roligt att du är tillbaka!

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Genesis said:
Jag har naturligtvis också förändrats av vistelsen. Jag har fått klara mig på egen hand i ett främmande land där ingen pratar Engelska. Jag har blivit överfallen av fem män med macheter (machetor?). Jag har druckit hundpenissprit och ätit silkesmask. Jag har ljugit för polisen. Jag har jobbat utan arbetstillstånd (efter att ha blivit erbjuden jobbet av en lokal partisekreterare i kommunistpartiet). Jag har blivit antagen som (ende utländske) lärjunge till en gammal kung fu-mästare. Jag har lärt mig både Mandarin och Kantonesiska. Jag har lämnat en gråtande kvinna på flygplatsen i Hong Kong. Jag har bestigit Kinesiska muren. Jag har druckit te med Bruce Lees kung fu-broder.
Jahaja, tack för att du kommer här och får oss andra att framstå som grå statister... =)

Trevligt att ha dig tillbaks!

hakanlo

Hero
Shit pommes fritt - den där kampanjen måste ha tagit många spelmöten att ta sig igenom :)

Välkommen tillbaka - även en icke-inbiten-veteran som jag minns dig!

Übereil

Swashbuckler
Mäh, jag hoppades det var bandet det skulle pratas om! :gremfrown:

(Och jag minns dig inte för jag var inte här för ett år sen. Be offended if you like.)

Übereil

Simon

Swashbuckler
Gött att ha dig tillbaka! Och shit vilka äventyr! Är du alldeles just hemkommen, eller har du hunnit landa redan? Kan nog bli en viss omställning förmodar jag - du har äventyrat och förändrats, men hemma är allt mer eller mindre samma (ja, förutom det du nämnde då). Eller, så kanske det inte blir alls, vad vet jag, bara vanligt, i min erfarenhet.

Mogger

Hipsteranka
Välkommen tillbaka!

Nu vet jag inte om någon kommer ihåg mig
Yeah, right... :gremsmile: Jo, vi minns dig Genesis och det är skittrevligt att se dig igen, och det låter ju helt jävla otroligt det du har varit med om. Jag har varit i Kina flera gånger men har inte lyckats göra en enda av de där grejerna (men gissar att det där med hundpenissprit är enklast att bocka av).

Ska försöka ta mig till GothCon i år och säga hej.

Genesis

Ni dés ni maître
Måns said:
Ska försöka ta mig till GothCon i år och säga hej.
Är du klar med Revolver? Jag vill spela Hongkong-revolver. Jag spenderade den sista månaden-och-en-halv där och det är ett helt fantastiskt ställe. Dessutom perfekt för Revolver.

Genesis

Ni dés ni maître
Simon said:
Är du alldeles just hemkommen, eller har du hunnit landa redan? Kan nog bli en viss omställning förmodar jag - du har äventyrat och förändrats, men hemma är allt mer eller mindre samma (ja, förutom det du nämnde då). Eller, så kanske det inte blir alls, vad vet jag, bara vanligt, i min erfarenhet.
Ärligt talat, när jag kom hem kändes det som om jag varit borta i ett par veckor. Jag landade i söndags.

Nässe

Myrmidon
Kul att du är här igen! :gremsmile:

Några planer på att ta upp Utpostandet igen? :gremwink:

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Genesis (till Måns) said:
Är du klar med Revolver?
Det är klart han inte är det. Eller inte så han vet det i alla fall. Därför måste han förstås se till att ha ett speltest på GothCon där du och jag tjingar de två första stolarna. :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
DeBracy said:
Genesis (till Måns) said:
Är du klar med Revolver?
Det är klart han inte är det. Eller inte så han vet det i alla fall. Därför måste han förstås se till att ha ett speltest på GothCon där du och jag tjingar de två första stolarna. :gremsmile:
Hehe, exakt. Det är bara det där med påsk och familj som inte riktigt går ihop med spelkonvent.

Men ja, Hong Kong skulle passa perfekt till Revolver (som alltså naturligtvis inte är klart, men det går iaf framåt :gremsmile: Jag och Poppe onlinetestar det f.n och det känns som att det är hyfsat komplett. Typ 90%)

Christoffer

It's all pig.
Hå! Välkommen hem igen, eller vart nu hem är när man varit borta så länge!

Bunny

Crazy like a fool
Välkommen tillbaka!

Genesis said:
Men ett klart sorgligare Sverige återvänder jag till. Först släpps Sverigedemokraterna in i regeringen. Sedan en självmorddsbombare i Stockholm. Och sedan Rising … Det här är inte samma Sverige som jag lämnade, och definitivt inte samma rollspel.nu.
Ja, jag kan bara beklaga allt detta.

Vi ses på GothCon!

Ymir

Liten kantbaron
Hur f-n lärde du dig både mandarin och kantonesiska på ett år? är du nån sorts geni? Det tog min syrra två års heltidsstudier bara att lära sig mandarin, och då spenderade hon ändå ett av dem i Kina, och hon kan typ fortfarande inte läsa kinesiska utan cantofish. *avundsjuk*

Genesis

Ni dés ni maître
Tkullander said:
Välkommen tillbaks, flera levels rikare! Det är många av oss som nyfiket undrar över 'Utpost', bara en liten hint.. :gremwink:
Spelet verkar ha uppnått legendstatus under min frånvaro, haha! Det är ju i princip klart, det är det som är det löjliga. Mer eller mindre färdigskrivet (behöver väl putsas något, kanske) och har en layoutgrund, men som inte applicerats på texten. Plus tio illustrationer eller så.