Neogames (och andra) får gärna tycka att de har gjort ett realistiskt spel, min åsikt är inte densamma.
Det sticker i mina ögon när man ser på vad de har hittat på med lönerna/priserna OCH om man sedan kopplar detta till deras (och andras) uttalanden om realism så... kommer man in på frågan om inte detta spelar någon roll för realismen?
Jo, vore ett självklart svar men det verkar som en hel del inte tycker det eller förbiser detta.
Det kan tyckas att jag endast är för total-realism men det är jag definitivt inte (ville jag ha det så skulle jag leta drakar i verkligheten), jag vill bara peka på något som är helt knas och som stör spelet i grunden och svara på om jag tror att de fixar till buggarna i kommande versioner (nej tyvärr tror jag inte det).
Är det något mer som de inte fixat till då?
Menar du regelmässigt? Då har jag ingen aning, jag använder mig inte av Eons regler så jag vet inte, dock så dycker det upp lite trådar om buggar/fel/luckor och så vidare, här på forumet ibland, det vet du säkert.
Angående Neogames "Errata" så fungerar den som hos de flesta (alla?) andra speltillverkare, mer som en felskrivnings-rättelse-lista än som att fixa till rena buggar och felaktigheter i text/system/värld i stort. Man kan hoppas att även detta utvecklas hos alla tillverkare men jag tvivlar återigen...