Re: Nähä?
Det är visst ganska ute att snacka realism i rollspel, och själv vände jag mig bort från det redan på början av 90-talet när det var högsta modet att försöka uppnå realism via komplicerade regler. Funkade inte.
Men oavsett om man vill blanda in regler eller inte föredrar åtminstone jag att spela rollpersoner som känns relativt mänskliga. Det skulle kännas ganska plastigt att spela en rollperson som är lika outtröttlig som Duracellkaninen.
Gordeg
Det är inte säkert att spelarna låter sina rollpersoner kuta runt som Daffy Duck på speed bara för att de kan göra det, men om de gör det så skulle jag vilja ha någon form av begränsande mekanism.Du använder möjligen avdragsregler i straffsyfte för att förhindra spelare att få för sig att låta sina rollpersoner springa runt, runt, runt hela spelmötena? Ett in game-sätt att styra spelarbeteende? Eller är det bara ett sätt att göra ditt spel mer realistiskt?
Det är visst ganska ute att snacka realism i rollspel, och själv vände jag mig bort från det redan på början av 90-talet när det var högsta modet att försöka uppnå realism via komplicerade regler. Funkade inte.
Men oavsett om man vill blanda in regler eller inte föredrar åtminstone jag att spela rollpersoner som känns relativt mänskliga. Det skulle kännas ganska plastigt att spela en rollperson som är lika outtröttlig som Duracellkaninen.
Gordeg