Gobliner i Mhurr skogen (rutland)

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,192
3 (hoppas mina skor är imponerande nog nu).


”Kära älvor, lysande och storslagna varelser av skog och ljus!

Jag, en enkel goblin från skogens skuggor, står framför er med ett hjärta fyllt av oro och ängslan. Min vän, Slemmo, har av misstag fallit i era händer. Han må vara grov och rå i sina sätt, ful och dum och illaluktande, men hans hjärta är rent och hans vänskap är sann.

Älvor, ni som är kända för er vishet och rättvisa, jag ber er att höra min bön. Slemmo är ingen fiende till er, ingen hotfull varelse i ert rike. Han är bara en vandrare, en förvirrad själ som av misstag trädde in på era marker. Hans avsikter var aldrig onda, och hans fångenskap bringar honom inget annat än sorg.

Låt nåden vara er vägledare i detta ögonblick. Visa den barmhärtighet som har gjort er till sagornas hjälpare och låt Slemmo återvända till sina vänner, till sitt enkla liv i skogen. Vi, goblins, må vara av en annan värld än er, men vi delar samma skogar, samma natthimmel och samma längtan efter frihet.

Jag ber er, släpp min vän fri, och i gengäld lovar jag att vi ska respektera era gränser och sprida ordet om er rättvisa. Vi ska sjunga sånger om älvornas nåd och ära, och våra stigar ska aldrig mer korsas i vrede.

Låt oss leva sida vid sida, i fred och förståelse.”
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
3 (hoppas mina skor är imponerande nog nu).


”Kära älvor, lysande och storslagna varelser av skog och ljus!

Jag, en enkel goblin från skogens skuggor, står framför er med ett hjärta fyllt av oro och ängslan. Min vän, Slemmo, har av misstag fallit i era händer. Han må vara grov och rå i sina sätt, ful och dum och illaluktande, men hans hjärta är rent och hans vänskap är sann.

Älvor, ni som är kända för er vishet och rättvisa, jag ber er att höra min bön. Slemmo är ingen fiende till er, ingen hotfull varelse i ert rike. Han är bara en vandrare, en förvirrad själ som av misstag trädde in på era marker. Hans avsikter var aldrig onda, och hans fångenskap bringar honom inget annat än sorg.

Låt nåden vara er vägledare i detta ögonblick. Visa den barmhärtighet som har gjort er till sagornas hjälpare och låt Slemmo återvända till sina vänner, till sitt enkla liv i skogen. Vi, goblins, må vara av en annan värld än er, men vi delar samma skogar, samma natthimmel och samma längtan efter frihet.

Jag ber er, släpp min vän fri, och i gengäld lovar jag att vi ska respektera era gränser och sprida ordet om er rättvisa. Vi ska sjunga sånger om älvornas nåd och ära, och våra stigar ska aldrig mer korsas i vrede.

Låt oss leva sida vid sida, i fred och förståelse.”
ATTACK!!!!!
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,469
Location
Ludvika
Medan Kingsley distraherar älvorna med lögner och list smyger Kvask runt och scoutar och försöker hitta en bra plats för att ge eldunderstöd i form av magi ifrån.
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
163
RoLo följer med för att rädda sin vän. Hen ställer sig lite undangömd, men redo att attackera om diplomatin inte fungerar, eller om Tistel hittar någon bra väg in.
1.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,192
ATTACK!!!!!
”Det här är varför ingen gillar oss! Alverna och människorna och dvärgarna! Inte ens gnomerna tycker om oss! Och det är för att så fort vi hamnar i en konflikt så eskalerar vi situationen! Det är inte ett bra sätt att sköta sina affärer på! Om vi ska kunna ta vår plats bland de andra folken behöver vi sluta rusa mot alla problem med dragna vapen så fort något går fel!”
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
”Det här är varför ingen gillar oss! Alverna och människorna och dvärgarna! Inte ens gnomerna tycker om oss! Och det är för att så fort vi hamnar i en konflikt så eskalerar vi situationen! Det är inte ett bra sätt att sköta sina affärer på! Om vi ska kunna ta vår plats bland de andra folken behöver vi sluta rusa mot alla problem med dragna vapen så fort något går fel!”
"Eskanderar?"

Stump fattar inget.

"För många ord!"
 

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
2,270
Location
Örebro
4. Distraherar Stump, medan Kingsley sköter snacket!

Drar snabbt om pastellfärgerna på min sköld så de formar en vidunderlig drake, sätter kappan av löv för att dölja kroppen samt se större ut och rör fötterna i en rytmisk dans för att få draken att se så skräckinjagande ut som möjligt! Innan allt detta ställer Iste upp sina ande dockor så de ser ut att vara fyllda av skräck och fasa när den mäktiga draken kommer dansande!
 

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Stump (mogger) rusar upp från sin säng, sätter hjälmen på och är först ut från hålan… där han väntar modigt på sina vänner. Tillsammans går de mot hålan som musen Radamantius flydde från.
Tistel (arrikir) smyger runt hålan, lyssnar på vad som händer och håller ögonen öppna för eventuella bakhåll av de där älvorna!
Kingsley (god45) kliver fram i sina nya röda skor, svarta fina knappar verkar skina extra mycket i den mjuka mossan. Med mjuk röst, stora galanta jester verkar hans tal nå fram till de älvor som klivit fram till att prata. Kanske kan detta lösas på ett vänligt vis?

Stump står en bit ifrån och gör sitt bästa med att se farlig ut med sin stora klubba, kanske om de där fjantarna blir nog rädda så ger de tillbaka Slemmo snabbt! RoLo (majk) står också där, spjut, sköld och nya hjälmen på huvudet. Redo för att skydda sina vänner, håller koll åt Tistels håll om något händer där borta.

Kvask (rymdhamster) smyger runt åt andra hållet, bäst att inte råka få Tistel i korseld. Pyret försöker gömma sig under sin nya moss matta, tänk om någon ser henne med goblinerna! Spindeln tuss spinner tråd runt glasburken, vilket skapar skydd för Pyret att gömma sig och dimmar ner ljuset så det inte är så skarpt.

Iste (sömniga isaac) förtrollar Stump och får hans fokus på sagan som spelas ut med hjälp av de tre ande dockorna. Spänningen mellan goblinerna och älvorna bryts ner till ett långt samtal, flera av älvorna kommer fram till öppningen och lyssnar på sagan som berättas.

Slemmo (leon) är räddad och väl tillbaka i hålan! Sen drar tant Guther fram badkaret, tvålen och börjar tvätta Slemmo ren från all pastell färg, glitter och annat smink som smetats på honom.

Slemmos älva är kvar lämnad hemma i hålan, även Pyret såg ut att vilja gå hem igen.

Vad gör ni hemma i byn:
  1. Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
  2. Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
  3. Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
  4. Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
  5. Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,192
5, jag går till dvärgarna med guldet som jag blev tillsagd. Det jag vill ha nu är något som hjälper alla goblinsen. Typ något fint till Tant Gunther eller en stor wok panna eller något.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,843
Location
Ereb Altor
Stump är fortfarande förvirrad. Prata med älvor? Och vad sa Roderick? "Det är därför ingen tycker om dig!". Stump fäller en tår. Tar på sig sitt nya fina skärp. Sparkar till en sten, som är rätt rund. Sparkar den igen och springer efter! När han till slut tittar upp vet han inte var han är.

5. Utforskar vägen hem
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,192
Stump är fortfarande förvirrad. Prata med älvor? Och vad sa Roderick? "Det är därför ingen tycker om dig!". Stump fäller en tår. Tar på sig sitt nya fina skärp. Sparkar till en sten, som är rätt rund. Sparkar den igen och springer efter! När han till slut tittar upp vet han inte var han är.

5. Utforskar vägen hem
Aww nej, ingen skulle ju bli ledsen :( Alla tycker om Stump.
 

lupus

Veteran
Joined
16 Jul 2022
Messages
90
Tissla är totalt försjunken i egna tanker och märker varken att Slemmo försvinner eller kommer tillbaka.

Tissla fortsätter vandra i skogen (2).
 
Top