NordicMouse
Warrior
Tissla (lupus) sätter av mot ruinen, när hon möts av Uggo (cybot), som kommer upp springandes. Tissla ser hur Uggo haltar lite, hur benet är bandagerat och drar ned honom till att sitta ned i gräset. Med flinka fingrar ser Tissla över bandaget, smetar på lite andra örter som svider till, men smärtan verkar försvinna! Det nya benstödet sitter bra, Tissla är glad att det bara är ett skadad ben och inte ett saknat ben. Efteråt börjar Uggo rulla fram flera stycken stora kast stenar till stentrappens kant. Medan detta görs kommer Stump (mogger) tillbaka och hjälper Uggo att bära och rulla ned dem till gropen där nere. Tissla går med dem ned, det känns lite läskigt att se döingar gå runt där nere, de känns mer elaka än de andra de slagits med.
Väl där framme släpps det ett par stenar, som ibland missar döingarna, men lyckas göra flis av de spetsiga pinnarna där nere. Uggo ser hur en av döingarna lyckas plocka upp en av skallarna och med ett siktat kast lyckas skallen krossas! Stump lyckas med några riktigt bra kast som studsar och det blir till en rolig lek; Ben Krossar Kast!
Tistel (arrikir) och RoLo (majk) springer bort mot hålet med döingarna, ger sig in i leken de också. RoLo vinkar sin sköld så Stump kan kasta och nå bättre medan Tistel kopierar Iste genom att mosa ner ett skelett med sin sköld, på vägen ned till skatterna!
Efter mycket kastande, är alla döingarna där nere orörliga och det är nu enkelt att glida ned och plocka på sig både, ben damm, 10 kopparmynt, 6 silvermynt, 2 guldmynt, en kort båge som behöver ny sträng och en underlig flaska med något vitt och skummande. Uppifrån ser RoLo också en svart liten påse som Tistel kastar upp, den innehåller tre stycken fina glittrande stenar! Det finns också en vålnad att skära i bitar. Det blir kladdigt, men det läcker lite udda vätskor och saker ramlar ut som ser underliga ut. Uggo har: Misc.vålnad bitar.
Kvask (rymdhamster) vandrar vidare i ruinen, guidad av Pyrets disco glittrande ljus. Han verkar inte ha märkt att RoLo och Tistel gått bort för att spela Ben Krossar Kast med Stump och Uggo. Kvask kliver in i ett rum som verkar eka lite underligt, ljuset från Pyret lyser upp ett långt och avlångt rum med långa hyllor på varje sida (tänk er vinkällare). Kvask ser bottnar av flaskor när han går längre in, de verkar stå lite högt upp. Med ett spunnet spindelnäts rep börjar Kvask klättra upp, tills han får en smäll i ryggen…. av en glasflaska som skjutits ut från sin hylla. Smällen gör att Kvask tappar andan, glider ned på marken igen precis som ännu en flaska smäller till ovanför honom och täcker honom i champagne.
Den bubblande drycken smakar riktigt gott och det tar inte lång tid innan Kvask har blivit berusad när ett litet vattenfall av champagne flödar ner. Slemmo (leon) kommer precis in i rummet, efter att ha petat på den död stora skalbaggen, och ser Kvask dränkt i champagne. Även spindeln verkar berusad och har trasslat in sig i sin tråd så pass att det rullar en liten spindel tråds boll på golvet. Slemmo ser repet som leder upp mot flaskorna, men också långt där nere verkar det vara en dörr, eller tunna… svårt att se härifrån, även när man kisar med ögonen. Slemmo tittar runt efter vad som kan ha attackerat Kvask, men hittar inget spår. Underligt!
Iste (sömniga isaac) promenerar med sina tre andedockor, de möter små skogs andar från gamla träd och små pratar lite. Iste vandrar bort mot skogs biten nära Krum Knuts Torn, fast inte för nära. Det har börjat växa blå och rosa blommor runt omkring ruinen, de ser riktigt häftiga ut och de luktar väldigt gott. Iste minns hur han såg själarna som släpptes fria från tornet, kanske är dessa blommor något för sina Örtplockar vänner som Slemmo och Tissla? Magiska blommor kanske kan skapa drycker som är till hjälp?
Roderick (god45) kommer hem med sin fina varg och kryper ned under sitt täcke, andas ut och ser fram emot vad man kan göra med all den dära varma, mjuka pälsen. Tant Guther mumlar något om att han kanske behöver en ny tunika igen, eller varför inte göra något som tål lite smällar?
Ni vid Alkvars Ruin:
Vad gör ni hemma i byn:
Väl där framme släpps det ett par stenar, som ibland missar döingarna, men lyckas göra flis av de spetsiga pinnarna där nere. Uggo ser hur en av döingarna lyckas plocka upp en av skallarna och med ett siktat kast lyckas skallen krossas! Stump lyckas med några riktigt bra kast som studsar och det blir till en rolig lek; Ben Krossar Kast!
Tistel (arrikir) och RoLo (majk) springer bort mot hålet med döingarna, ger sig in i leken de också. RoLo vinkar sin sköld så Stump kan kasta och nå bättre medan Tistel kopierar Iste genom att mosa ner ett skelett med sin sköld, på vägen ned till skatterna!
Efter mycket kastande, är alla döingarna där nere orörliga och det är nu enkelt att glida ned och plocka på sig både, ben damm, 10 kopparmynt, 6 silvermynt, 2 guldmynt, en kort båge som behöver ny sträng och en underlig flaska med något vitt och skummande. Uppifrån ser RoLo också en svart liten påse som Tistel kastar upp, den innehåller tre stycken fina glittrande stenar! Det finns också en vålnad att skära i bitar. Det blir kladdigt, men det läcker lite udda vätskor och saker ramlar ut som ser underliga ut. Uggo har: Misc.vålnad bitar.
Kvask (rymdhamster) vandrar vidare i ruinen, guidad av Pyrets disco glittrande ljus. Han verkar inte ha märkt att RoLo och Tistel gått bort för att spela Ben Krossar Kast med Stump och Uggo. Kvask kliver in i ett rum som verkar eka lite underligt, ljuset från Pyret lyser upp ett långt och avlångt rum med långa hyllor på varje sida (tänk er vinkällare). Kvask ser bottnar av flaskor när han går längre in, de verkar stå lite högt upp. Med ett spunnet spindelnäts rep börjar Kvask klättra upp, tills han får en smäll i ryggen…. av en glasflaska som skjutits ut från sin hylla. Smällen gör att Kvask tappar andan, glider ned på marken igen precis som ännu en flaska smäller till ovanför honom och täcker honom i champagne.
Den bubblande drycken smakar riktigt gott och det tar inte lång tid innan Kvask har blivit berusad när ett litet vattenfall av champagne flödar ner. Slemmo (leon) kommer precis in i rummet, efter att ha petat på den död stora skalbaggen, och ser Kvask dränkt i champagne. Även spindeln verkar berusad och har trasslat in sig i sin tråd så pass att det rullar en liten spindel tråds boll på golvet. Slemmo ser repet som leder upp mot flaskorna, men också långt där nere verkar det vara en dörr, eller tunna… svårt att se härifrån, även när man kisar med ögonen. Slemmo tittar runt efter vad som kan ha attackerat Kvask, men hittar inget spår. Underligt!
Iste (sömniga isaac) promenerar med sina tre andedockor, de möter små skogs andar från gamla träd och små pratar lite. Iste vandrar bort mot skogs biten nära Krum Knuts Torn, fast inte för nära. Det har börjat växa blå och rosa blommor runt omkring ruinen, de ser riktigt häftiga ut och de luktar väldigt gott. Iste minns hur han såg själarna som släpptes fria från tornet, kanske är dessa blommor något för sina Örtplockar vänner som Slemmo och Tissla? Magiska blommor kanske kan skapa drycker som är till hjälp?
Roderick (god45) kommer hem med sin fina varg och kryper ned under sitt täcke, andas ut och ser fram emot vad man kan göra med all den dära varma, mjuka pälsen. Tant Guther mumlar något om att han kanske behöver en ny tunika igen, eller varför inte göra något som tål lite smällar?
Ni vid Alkvars Ruin:
- Går nerför stentrappan inne i ruinen (Roderick och Iste är inte vid ruinen).
- Utforskar de fallna stenarna.
- Annat - skriv
- Går tillbaka hem.
- Utforskar ruinen
Vad gör ni hemma i byn:
- Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
- Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).