Uggo (cybot) hör sin plingeboll tydligt i skogen där han går, det är lite som om han har spring i stegen. Ett torn och en ruin besegrat, StorUgglan är med honom och Uggo känner sig välsignad av dessa stordåd! Hemma i hålan blir Uggo ompysslad av Tant Guther medan Kväkerta tittar på hornet. “ Den här ser riktigt fin ut” säger Kväkerta “Magisk är den, något om att frammana vinden.”
Tistel (arrikir) går genom skogen, det hade varit roligare kanske utan den klagande skallen knuten vid bältet. “Lyssna på mig, hörru du, lyssna! Hur kan du ignorera den store Nosrep, djävul av lavafallen i de nedre ringarnas basalt berg!” Tistel stoppar öronen in under hjälmen i ett försök att stoppa skalle pratandet, ser inte en rot och snubblar rakt in i en snårbuske, rullar ut med rivmärken, en sur skunk som sprayar Tistel innan den springer iväg. “Om du hade lyssnat på mig hade du haft ett par skunk tofflor!” säger skallen surt. Tistel hittar inget i skogen och väl hemma vid hålan står alla på avstånd… Tistel stinker skunk.
Roderick (god45) går upp till dvärgarna uppe vid Malmborg igen, skakar på påsen så de hör alla guldmynten. Väl inne på marknaden igen dras han bort och blir visad olika rustningar som passar med hans varg rustning. Även hjälmen byts ut till en som matchar rustningen, en riktigt cool slängkappa spänns fast också. Men svärdet Gramcalibursting får de inte röra! Roderick har nu också en sköld som känns lite ovan att hålla i, men kommer nog till användning. Roderick har två guldmynt kvar att spendera på marknaden igen, om något fattas.
Iste (sömniga isaac) sitter hemma och skapar mer fällor för att hålla de dära äventyrarna borta, eller fånga dem! Med tre av skeletten skapar Iste en bur som kan falla ned och fånga dem, så det blir lättare för kompisen RoLo att hugga dem med spjutet! Bengo påpekar att om de använder de däringa tunikorna som bara ligger där (från alverna som Tissla och Roderick rånade) kan de skapa en fejk alv och locka in dem till att få buren över dem.
Slemmo (leon) går runt med Radamantius i sina händer och kollar runt en sista gång och finner ett litet gömsle under den stora stolen! Slemmo hittar en liten kista med en riktigt fin mantel med huva som har ett spänne i form av en blomma. Fodret är mörkt medan manteln är brun, den känns riktigt fin att ha på sig. Under manteln ligger det också lite flera gastviols knoppar, knapprötter och brännkottar.
RoLo (majk) hänger på Roderick in till marknaden. Men utan guldmynt att handla med, så ignoreras RoLo av dvärgarna. Det finns massor av häftiga saker här, rustningar, vapen, mat som luktar gott som “Lövbiff och vitlöksrostad potatis” , “Chili hot wings”. RoLo ser att Roderick har 2 guldmynt kvar, kanske kan RoLo övertala kompisen Roderick/Kingsley till att betala för något?
Kvask (rymdhamster) ställer sig vid bjärrbäcks vatten, tar av sig skorna och låter lugnet av det porlande vattnet skölja över honom medan han känner den svala brisen smeka hans ansikte. Pyret njuter av den friska luften, spindeln Tussen väver en hängmatta mellan några grenar och vilar. Det känns mediterande nästan, att stå här med sitt fiskespö… utan lina och krok… i lugn och ro. Efter ett tag kryper Tussen upp längs med spöet och spinner en stark lina, han kan inte riktigt väva en krok, men knyter fast en liten sten i slutet av linan så det känns lite mer som om Kvask faktiskt fiskar.
Stump (mogger) visar upp sitt fina, stora greatsword. Hårsvallet är fortfarande igång, musklerna spänns under kläderna när han går söderut mot Kackelträsk. Benen skakar lite, det känns lite spännande, men också läskigt att gå mot de däringa äventyrarna. Stump går förbi ett par träd och ser den vackra kvinnan kliva ut, hon verkar tycka om Stumps långa hår. Stump får så många pussar att han tappar räkningen! Även kramar får han och efter de långa fina kramarna fortsätter han vandra mot träsket, lite ostadigt och rosig om kinderna. På hans axel sitter en liten svamp kompis som hon gav Stump för sällskap. Kompisen säger inte mycket, men det känns trevligt att ha sällskap.
Tissla (lupus) sitter och tar det lugnt inne i hålan med TantGuther och Fladderfax (rollspelspiraten).
Vad gör ni:
- Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
- Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).