Gobliner i Mhurr skogen (rutland)

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Roderick går till Dvärgarna! Här ska det storhandlas! 🤑 Rodericks mål är att se ut så mycket som en Dark Souls boss som möjligt! Vapen, utrustning, han har redan vargrustningen och en hjälm men det finns annat man behöver.
Låter lite som om Roderick blir mer en krigare än en kvickfot snart :D 1725599100575.png
 

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Jag gillar hur hans ambitioner och hans naturliga talanger inte riktigt klaffar. Men han tänker klä sig för jobbet han vill ha, inte det han har! :D
Kanske borde ändra lite på honom.... 3 nivåer Kvickfot och 1 nivå krigare?
 

Majk

Veteran
Joined
7 Nov 2020
Messages
163
RoLo känner sig lite sliten, men följer med Roderick till dvärgarna.
Tänker kolla om de har något fint vapen att köpa, ett riktigt vasst, blankt och hårt. Något hen kan sticka någon riktigt illa med.
Så RoLo kan skydda sina fina vänner, som är så smarta, diplomatiska och magiska.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
18,182
Roderick Kingsley står på ett grovt uthugget stenbord, klädd i sin stridsrustning, hans gröna hud skimrande i facklornas ljus. Han slår sig för bröstet och börjar tala med en röst fylld av både stolthet och arrogans:

"Se på er, enkla och tröga stackare! Medan ni bara har en talang att luta er mot, så har jag två! Ja, hör och häpna, för jag är inte bara en vanlig krigare. Nej, nej, jag är något mycket mer... Jag är både kvickfot och krigare!
Med mina snabba fötter dansar jag runt som vinden, osynlig och ostoppbar! Inget kan fånga mig. Inte en fälla, inte en pil, inte ens era ynkliga försök att följa min väg genom slagfältet. Jag är snabbare än blixten själv! Och när jag bestämmer mig för att slå till, ja... då känner fienden det. För mitt svärd skär igenom kött och ben med en precision som endast en mästare kan besitta.

En vanlig krigare förlitar sig på styrka, på rå kraft. Men jag? Jag har både kraft och snabbhet! Jag slår hårt, jag slår snabbt, och innan de ens hinner förstå vad som träffade dem, så ligger ni där – besegrade. Och vet ni vad som är bäst? Ingen förväntar sig att en som är så snabb också kan slå så hårt! Det är min hemlighet. Det är min styrka.

Så, fortsätt ni att träna era simpla muskler eller försöka förfina er futtiga smidighet. Det spelar ingen roll. För oavsett hur mycket ni försöker, så kommer ni aldrig att vara i närheten av vad jag är. Roderick Kingsley – den kvicke krigaren, den oslagbare mästaren av både fart och styrka!"

Han sträcker ut armarna och ler brett, njuter av uppmärksamheten och sitt eget överflödande självförtroende. Sedan ger han sig av mot dvärgarna.
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,658
Location
Helsingborg
Slemmo stirrar oförstående på krigaren Roderick och kvickfoten Kingsley. Vad är det som är så speciellt?
Uggo är oförstående inför både Roderick, Kingsley och Slemmo.
Det är ju Roderick som är kvickfoten och Kingsley som är krigaren?

Nej. Tacka vet jag traditionella goblinnamn givna på det traditionella sättet. Skogsugglans utvalde är Skogsugglans utvalde (Uggo ignorerar helt att Skogsugglans Utvalde är ett namn han valt själv). Slemmo är slemmo.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,461
Location
Ludvika
Det spelar ingen roll. För oavsett hur mycket ni försöker, så kommer ni aldrig att vara i närheten av vad jag är. Roderick Kingsley – den kvicke krigaren, den oslagbare mästaren av både fart och styrka!"
Det är för att ni är två mot en! Fegt! Dessutom har du inget skägg

3 guldmynt
Om jag hade två guldmynt för, och hittade två guldmynt till, borde jag väl ha fyra guldmynt nu? Fast matte är inte Kvasks starkaste sida, förvisso.

Kvask tar sitt nya fina fiskespö och går till Bjarrbäcken och fiskar!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,842
Förresten, fick inte Slemmo en rustning av Uggo?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,832
Location
Ereb Altor
Roderick Kingsley står på ett grovt uthugget stenbord, klädd i sin stridsrustning, hans gröna hud skimrande i facklornas ljus. Han slår sig för bröstet och börjar tala med en röst fylld av både stolthet och arrogans:

"Se på er, enkla och tröga stackare! Medan ni bara har en talang att luta er mot, så har jag två! Ja, hör och häpna, för jag är inte bara en vanlig krigare. Nej, nej, jag är något mycket mer... Jag är både kvickfot och krigare!
Med mina snabba fötter dansar jag runt som vinden, osynlig och ostoppbar! Inget kan fånga mig. Inte en fälla, inte en pil, inte ens era ynkliga försök att följa min väg genom slagfältet. Jag är snabbare än blixten själv! Och när jag bestämmer mig för att slå till, ja... då känner fienden det. För mitt svärd skär igenom kött och ben med en precision som endast en mästare kan besitta.

En vanlig krigare förlitar sig på styrka, på rå kraft. Men jag? Jag har både kraft och snabbhet! Jag slår hårt, jag slår snabbt, och innan de ens hinner förstå vad som träffade dem, så ligger ni där – besegrade. Och vet ni vad som är bäst? Ingen förväntar sig att en som är så snabb också kan slå så hårt! Det är min hemlighet. Det är min styrka.

Så, fortsätt ni att träna era simpla muskler eller försöka förfina er futtiga smidighet. Det spelar ingen roll. För oavsett hur mycket ni försöker, så kommer ni aldrig att vara i närheten av vad jag är. Roderick Kingsley – den kvicke krigaren, den oslagbare mästaren av både fart och styrka!"

Han sträcker ut armarna och ler brett, njuter av uppmärksamheten och sitt eget överflödande självförtroende. Sedan ger han sig av mot dvärgarna.
"Pöh! Men nå storsverd har du inte!"

Stump går ut i skogen för att bonka monster. Som riktiga krigare gör!

Utforskar... *dom-dom-doooom*
KACKELTRÄSK!

(Benen skakar men han hoppas ingen märker något)
 

NordicMouse

Veteran
Joined
23 Jul 2024
Messages
189
Location
Sweden
Uggo (cybot) hör sin plingeboll tydligt i skogen där han går, det är lite som om han har spring i stegen. Ett torn och en ruin besegrat, StorUgglan är med honom och Uggo känner sig välsignad av dessa stordåd! Hemma i hålan blir Uggo ompysslad av Tant Guther medan Kväkerta tittar på hornet. “ Den här ser riktigt fin ut” säger Kväkerta “Magisk är den, något om att frammana vinden.”

Tistel (arrikir) går genom skogen, det hade varit roligare kanske utan den klagande skallen knuten vid bältet. “Lyssna på mig, hörru du, lyssna! Hur kan du ignorera den store Nosrep, djävul av lavafallen i de nedre ringarnas basalt berg!” Tistel stoppar öronen in under hjälmen i ett försök att stoppa skalle pratandet, ser inte en rot och snubblar rakt in i en snårbuske, rullar ut med rivmärken, en sur skunk som sprayar Tistel innan den springer iväg. “Om du hade lyssnat på mig hade du haft ett par skunk tofflor!” säger skallen surt. Tistel hittar inget i skogen och väl hemma vid hålan står alla på avstånd… Tistel stinker skunk.

Roderick (god45) går upp till dvärgarna uppe vid Malmborg igen, skakar på påsen så de hör alla guldmynten. Väl inne på marknaden igen dras han bort och blir visad olika rustningar som passar med hans varg rustning. Även hjälmen byts ut till en som matchar rustningen, en riktigt cool slängkappa spänns fast också. Men svärdet Gramcalibursting får de inte röra! Roderick har nu också en sköld som känns lite ovan att hålla i, men kommer nog till användning. Roderick har två guldmynt kvar att spendera på marknaden igen, om något fattas.

Iste (sömniga isaac) sitter hemma och skapar mer fällor för att hålla de dära äventyrarna borta, eller fånga dem! Med tre av skeletten skapar Iste en bur som kan falla ned och fånga dem, så det blir lättare för kompisen RoLo att hugga dem med spjutet! Bengo påpekar att om de använder de däringa tunikorna som bara ligger där (från alverna som Tissla och Roderick rånade) kan de skapa en fejk alv och locka in dem till att få buren över dem.

Slemmo (leon) går runt med Radamantius i sina händer och kollar runt en sista gång och finner ett litet gömsle under den stora stolen! Slemmo hittar en liten kista med en riktigt fin mantel med huva som har ett spänne i form av en blomma. Fodret är mörkt medan manteln är brun, den känns riktigt fin att ha på sig. Under manteln ligger det också lite flera gastviols knoppar, knapprötter och brännkottar.

RoLo (majk) hänger på Roderick in till marknaden. Men utan guldmynt att handla med, så ignoreras RoLo av dvärgarna. Det finns massor av häftiga saker här, rustningar, vapen, mat som luktar gott som “Lövbiff och vitlöksrostad potatis” , “Chili hot wings”. RoLo ser att Roderick har 2 guldmynt kvar, kanske kan RoLo övertala kompisen Roderick/Kingsley till att betala för något?

Kvask (rymdhamster) ställer sig vid bjärrbäcks vatten, tar av sig skorna och låter lugnet av det porlande vattnet skölja över honom medan han känner den svala brisen smeka hans ansikte. Pyret njuter av den friska luften, spindeln Tussen väver en hängmatta mellan några grenar och vilar. Det känns mediterande nästan, att stå här med sitt fiskespö… utan lina och krok… i lugn och ro. Efter ett tag kryper Tussen upp längs med spöet och spinner en stark lina, han kan inte riktigt väva en krok, men knyter fast en liten sten i slutet av linan så det känns lite mer som om Kvask faktiskt fiskar.

Stump (mogger) visar upp sitt fina, stora greatsword. Hårsvallet är fortfarande igång, musklerna spänns under kläderna när han går söderut mot Kackelträsk. Benen skakar lite, det känns lite spännande, men också läskigt att gå mot de däringa äventyrarna. Stump går förbi ett par träd och ser den vackra kvinnan kliva ut, hon verkar tycka om Stumps långa hår. Stump får så många pussar att han tappar räkningen! Även kramar får han och efter de långa fina kramarna fortsätter han vandra mot träsket, lite ostadigt och rosig om kinderna. På hans axel sitter en liten svamp kompis som hon gav Stump för sällskap. Kompisen säger inte mycket, men det känns trevligt att ha sällskap.

Tissla (lupus) sitter och tar det lugnt inne i hålan med TantGuther och Fladderfax (rollspelspiraten).

Vad gör ni:
  1. Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
  2. Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
  3. Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
  4. Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
  5. Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).

1725658061588.png
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,842
Slemmo knyter ihop ett litet vasstråkoppel åt Radamantius och vandrar bort mot kackelträsk (5) för att nita de där hemska äventyrarna med sin modiga stridsmus
 
Top