Uggo(cybot) ger sig in i rummet, fri från demoner och arg kvinna. Det finns mängder av döskallar runt stolen hon satt i, ljus som brinner, stearin som smälter och skapar underliga mönster när det rinner ned. Uggo hittar ett horn med en underlig kedja på, så den går lätt att hänga över kroppen. Hornet ser detaljerat dekorerat med bilder på månen i olika faser, den krymper lite i storlek när Uggo tar den, perfekt goblin storlek.
Roderick (god45) hittar en stor hög med guldmynt på andra sidan av stolen omgiven av döskallar. Med så här mycket guld i fickan, vem vet hur mycket man kan köpa uppe hos sur dvärgarna! Det tar ett litet tag att räkna, det är svårt det där med mattplutifikation, men Roderick får det till att bli 10 guldmynt och en fin guldring som sitter perfekt på tummen.
Stump (mogger) tittar surt runt på allt i rummet, sparkar på en av döskallarna som rullar bort mot en kista. Lite ledset går Stump fram till kistan och rycker upp locket. Kistan biter ned på Stump och försöker dra in och svälja honom! Stump morrar till, sätter händerna på locket, spänner sina muskler som nästan är på väg att spräcka tyget … och sliter det i bitar! Kistan faller ihop till en äcklig lila klet smet. I smeten plockar Stump upp ett Greatsword (shortsword), handtaget dekorerat med symboler och känns riktigt nice att hålla it.
Tistel (arrikir) går runt i rummet med sina vänner, provar att sitta i stolen som är underbart mjuk. Det sitter en stor underlig skalle ovanpå. Nyfiken tar Tistel ned den, den skulle se verkligen häftig ut borta i hålan, tänk vad Tant Guther skulle säga! Tistel hör en röst när hen håller i den: Blod, ge mig blod så jag kan bli hel. Blod, ge mig blod och du får en stärkande gåva.
Kvask (rymdhamster) letar efter något häftigt, pillar på sitt nya skägg och känner sig väldigt nöjd med sin insats. Det här med Diplomati är ju en baggis för en Magihäxare som Kvask! Det ligger en lång påle på golvet, den ser underlig ut. Kvask tar upp den och viftar lite på den, analyserar de små hakarna. Ett fiskespö, här nere? “Ruinen är ju nära bäcken, kanske kom en fiskare gubbe in hit och dog?” säger Pyret. “Kan vi gå hem nu, det är så tråkigt här.”
Botten på fiskespöt klingar lite, den går att skruva loss och Kvask hittar 2 guldmynt ihop med ett fiskedrag.
Iste (sömniga isaac) ser hur Stump sliter sönder monster kistan med sina muskler. Bredvid det äckliga lila kladdet ser Iste en axelväska, som ser fin ut i rött skin. Inne i väskan ligger ett par strumpor, en flaska med något sött it och en liten ask med rökpapper (joints). Det finns också en liten börs med två guldmynt.
Slemmo (leon) plockar upp Radamantius som nu är tillbaka i sin mus form. Han ser trött och skadad ut, vilket Slemmo bandagerar och tar hand om med snigelslem, örter och med hjälp av Kvasks spindel, får han bandage som går att använda i mus storlek. Med Radamantius säker i fickan igen, sovandes kan Slemmo ta det lugnt.
RoLo (majk) ser sig omkring, dimman från fighten som hände försvinner och alla spända muskler inför striden släpper. Kroppen värker lite fortfarande efter allt som hände i vinrummet, men vad hände egentligen? Kvinnan var här, demonerna föll ned som höstlöv när kompisarna slog på dem och Slemmos mus blev en hund… innan den krympte igen. RoLo tittar runt och ser något blänka bland damm och spindelväv. Snabbt är han framme och finner en lite repad bröstplåt som RoLo spänner på sig, det är ju nästan så han kan vara en sådan där Riddare från sagoböckerna Tant Guther läst, som bekämpar monster.
Tissla ser sig omkring, osäker på vad hon vill göra.
Vad gör ni:
- Lyssnar på Tant Gunther,(automatiskt val om man inget aktivt val görs, detta val läker också eventuella skador).
- Utforskar Alvkars Ruin lite mera.
- Utforskar Mhurr skogen (chans till både erfarenhet (ökar level) och prylar, men innebär också en risk för monster och skada).
- Samlar mat (jagar eller plockar bär/svamp).
- Skapar: (tex utrustning, mojänger eller fällor för byn)
- Utforskar område X (tex: Bjärrbäck).
Kom ihåg att ni (någon) har 2 flaskor läkande bubbeldryck, om någon blir skadad.
-*- Alla som varit i ruinen levlar upp (om jag missat någon utrustning, säg till).
Slemmo - Örtplockare nivå 4. Udda ring. Koppar mynt. 1 burk Snor snigelslem. Varelse aska, Kappa, Musen Radamantius, spybollar o fjädrar. Läder och ben rustning.
Roderick - Kvickfot nivå 3. Krigare nivå 1 +1 Gramcalibursting (dolk/svärd). Hjälm, 10 guldmynt, tom sammetspåse: 0 rökbollar, guldring.
Uggo - Andepratare nivå 4. Glittrande bajs sten. Marulks spjut. Befjädrad hjälm, halsband, plingeboll. häftig läder rustning med ben dekor. Underligt musik horn.
Iste - Andepratare nivå 4. 3 ande dockor. Pastellfärgad sköld, Kryddpåse, skära. Axelväska, rökpapper (joints), 2 guldmynt.
Kvask - Magixäxare nivå 3, Häxvävare nivå 1 (förföljd av demon tant).
Barkbits hatt . Spindel kompis aka familiar. Stav med Älva, lila sten. 4 guldmynt, förhäxad pussgurka, flöjt. Fiskespö, fiskedrag.
Stump - Krigare nivå 4. Tillplattat murmeldjur, pytte liten sadel. Höger handske (lättare att slåss). Klubba,Krasch kruka (hjälm). Skärp m silverspänne. Greatsword
RoLo - Krigare nivå 4. Två små skadade har pälsar. Vänster handske (lättare att slåss). Spjut, Sköld. Bröstplåt
Tissla - Örtplockare nivå 4. Svampar. Vass benkniv, hjälm. Klonken ryggsäck, pipa och hatt.
Tistel - Kvickfot nivå 4. 1 par armskenor av ben. Vass benkniv, hjälm, öronskyddare (ring brynje bikini). Låda med porslins ögon, buckligt lock/sköld. Demon skalle.
Fladderfax - Kvickfot nivå 2.