Notering innan vi börjar. Jag har märkt att det kommer nya scenarion snabbare än jag kan recensera. Så vi kommer vara här ett tag! Reglerna att jag prioriterar saker ni vill se recenserade gäller fortfarande. Men i övrigt kommer jag recensera mig runt mer eller mindre slumpvis.
Scenario: Konsten att hämnas en vampyr
Av: Johan Lejonklev och Jens Olsson
Till: Vampire the Masquerade
När: 2007
En av de färdiggjorda karaktärerna i det här scenariot har Celerity 5 och Quietus 5. Om du har Celerity 5 och Quietus 5 är du en sådan jävla motherfucker. Hur mycket dödsblodsyra kan du spotta på folk varje runda? ALL DÖDSBLODSYRAN,
Förstod du den meningen? Då är det här scenariot för dig!
Så, det här är inte egentligen ett scenario. Det är en lista på folk som måste dö och en backstory om en dålig portal till helvetet. Spelarkaraktärerna är tre stycken 400-år gamla äldsta vampyrer. De globetrottar runt världen som i Kill Bill med en lista över folk som måste dö. Så man åker till ett ställe, undersöker motståndets bas, infiltrerar eller stormar deras bas och har en kung-fu döds fight mot skurken där.
Det är inte alls vad vampire är till för, det utnyttjar inte systemets styrkor och jag är ganska säker på att typ alla de här striderna kommer vara slut efter en stridsrunda där sidan som går först vinner och rocker tag mördar den andra sidan.
Det största problemet med scenariot är att Ormen är mycket, mycket bättre på vad scenariot handlar om än de andra två. Men ärligt talat hade jag låtit folk göra sina egna op karaktärer inför det här.
Men det är jävligt kul alltihop. Och jag vill springa runt som ”Ormen” eller ”Besten” och slakta ghulade munkar med nunchakus (både de och jag har nunchakus i det här scenariot ). Det är dumt, ytligt, och använder varken systemet eller världen. Men fuck me, det sticker mig ändå med en katana rakt i hjärtat.
3 av 5