https://alexandria.dk/en/data?scenarie=6487Jocke;n335125 said:Edit: Det heter Mad Science vs You och gick av stapeln på GC XXXIII
https://alexandria.dk/en/data?scenarie=6487Jocke;n335125 said:Edit: Det heter Mad Science vs You och gick av stapeln på GC XXXIII
Jag har, trotts att jag annars spelade så mycket på den tiden, bara lyckats pricka ett Svenil-äventyr. Men håller de andra samma klass så hade de ju hittat något som funkade.Khan;n335126 said:Jag skulle säga att jag haft fruktansvärt kul med samtliga Svenil-scenarier, inte bara Bli snygg eller rappa på svenska.
Grymt! Nu blev denna en "must-read" på min lista.God45;n335231 said:Scenario: Kulfanden på Tinghusevej/The Charcoal Devil
Av: Mikkel Bækgaard
Till: Eget system/Friform
När: 2019
5 av 5
Jag har redan recenserat detta i Scenariobiblioteket tråden.Henke;n335128 said:
Oj, jag som tyckte scenariot var jättespännande och en tidig psykologisk rollspelsthriller. Klart jag inte vill att någon spelare skall må dåligt på riktigt, men det behöver samtidigt balanseras mot önskvärd "bleed" och jämför man t.ex. med scenariot "Vasen Road" så mår man ju jättedåligt efter att ha läst det också. Skillnaden är väl att detta skulle uppmana till mobbing mellan spelarna, men jag kan ändå tycka det är ett väldigt fascinerande grepp och se vart det hela tar vägen.God45;n335233 said:Scenario: Laaste Døre/Closed Court
Av: Thomas Munkholt
Till: Systemlöst enligt scenariot, egentligen modifierat Storyteller systemet
När: 1994
1 av 5
Jag ser värdet i scenariot och det har en massa kul idéer. Det historiska värdet är också där.Henke;n335237 said:Oj, jag som tyckte scenariot var jättespännande och en tidig psykologisk rollspelsthriller. Klart jag inte vill att någon spelare skall må dåligt på riktigt, men det behöver samtidigt balanseras mot önskvärd "bleed" och jämför man t.ex. med scenariot "Vasen Road" så mår man ju jättedåligt efter att ha läst det också. Skillnaden är väl att detta skulle uppmana till mobbing mellan spelarna, men jag kan ändå tycka det är ett väldigt fascinerande grepp och se vart det hela tar vägen.
Tråkigt att du (till skillnad från mig) inte gillade scenariot, men också väldigt kul att man kan tycka så olika om någonting
Kul att detta var bra.God45;n335234 said:Scenario: Væk/Gone
Av: Mikkel Bækgaard
Till: Systemlöst
När: 2018
5 av 5
Jag har också varit i den här situationen. Jag hade inte velat spela scenario men det är för att jag tror att det hade träffat mig för hårt. Jag är inte redo att återuppleva det. Jag tror man kan få ut saker om man är på rätt ställe mentalt. Men är man inte redo är det här nog inget man ska spela.Henke;n335239 said:Kul att detta var bra.
Här uppstår psykologisk OT-fundering i mitt huvud. Vanligtvis så spelar jag ju rollspel för att sätta mig in i roller/situationer som jag inte har möjlighet till (eller önskan om) att vara en del av i verkligheten.
Den här situationen och rollen har jag dock varit med om på riktigt. Undrar om det skulle finnas ett utbyte för mig av att agera ut den igen, under spelets kontrollerade former? Skulle det kunna ge en större insikt eller bara återväcka misären?
Här ser jag definitivt en liknelse. Jag gillar Birth of a Nation i ljuset av sin tid, sin tanke och sitt ämne men inte utifrån sitt rasistiska hållningssätt. På liknande sätt gillar jag Closed Court utifrån motsvarande, men inte utifrån att någon ska behöva må dåligt MEN det kan samtidigt vara ok om alla är med på det och till och med lite tankeväckande att få sätta sig in i hur det känns att bli utfrusen/mobbad. Jag vill nog ändå påstå att det kan vara ett nyttigt experiment (t.ex. som i The Third Wave).God45;n335238 said:Det känns lite som Birth of a nation. Tekniskt sett ett mästerverk men jag kan inte stå ut med innehållet.
Whoops. Fixat. Tack för att du såg detMunkholt;n335243 said:* Av: Klaus Meier Olsen
Så lidt. Og tak for anmeldelsen. Det er en imponerende indsats.God45;n335244 said:Whoops. Fixat. Tack för att du såg det
Jepp, det var level 1. Efter att de första två-tre grupperna gått igenom den började folk bli lite försiktigare eftersom det låg lik både här och var.God45;n335250 said:Scenario: Vanvettets vindelgångar
Av: Lukas Sjöström
Till: Lamentations of the Flame Princess
När: 2018
Antagligen det kortaste äventyret hittills. En riktigt gammaldags turneringsmodul där det är en tävling i hur många rum som man kan utforska och hur mycket guld man kan få ut innan man dör. Det är bara dungeon och motståndet i den är benhårt för level 1 vilket jag antar var nivån man spelade detta på (detta är dock inte angivet). Designen är minimalistisk men funktionell och kartorna är tydliga men inte designade för att se ut som något annat än dungeon kartor. Medan det finns vissa grepp som får saker att verka lite naturalistiska med två olika faktioner av varelser där den enda stört den andra så är det här mest gonzo. Det finns ett skelett som kastar tärningar och orsakar slumpade effekter och nymfen Urania som gör folk strålsjuka.
Det här är en kul och stabil dungeon för en one-shot. Det känns inte som om den försöker vara mer än så och den lyckas vara det den vill.
3 av 5
4 av 5The gunslingers 13 commandments:
When you have to shoot, shoot, don’t talk.
Never beg another man.
Punches are like bullets; always make the first ones count.
If you wound a man, you’d better kill him.
Never get between a gun and its target.
The right bullet at the right time.
If you untie a gunslinger, take his gun first.
Never trust anyone.
Accept all challenges, no matter the cost.
When you start killing, you’ll find you cannot stop.
Your past will always catch up with you
Every gun has its own melody
There are very few problems that can’t be solved with a Smith & Wesson