Gerkub
Gelékub
- Joined
- 8 Mar 2021
- Messages
- 1,521
En dum idé som jag undrar om forumet kan hjälpa mig med. Hur skulle en golfbanedungeon se ut? Vi behöver 18 hål, och jag tänker att varje inlägg är ett hål där varje hål har sina unika hinder och svårigheter. Det behöver inte vara någon speciell genre, utan det kan vara fantasy, sci-fi, samtid, osv, ett anakronistiskt surrealistiskt lapptäcke typ.
Det har utlysts en tävling: den som lyckas flytta ett Heligt Ägg utan att vidröra det med sina kläder eller sin kropp genom 18 olika förbestämda miljöer (som kan vara utomhus, inomhus, vildmark, stad, hav, rymd, vad du än kan föreställa dig) med minst antal slag vinner innehållet i det Heliga Ägget när det kläcks.
Så här tänker jag mig att varje hål kan vara:
1. <— Hålet har en siffra som visar vilket det är i ordningen, och ett namn om man vill.
Par X <— antal slag som man kan klara hålet på utan påslag på slutpoängen
Kort miljöbeskrivning - väder, vind, fågelkvitter, etc
Beskrivningar av utmaningar - Antal utmaningar är minst lika med Par, men kan vara fler och ge olika val vilken väg på banan man vill ta. Kan vara vad som helst som hindrar från en att komma vidare med Det Heliga Ägget på banan.
Till exempel så innebär ”par 3” minst tre utmaningar man måste klara för att komma vidare tills nästa hål. De kan vara Tee-slaget (där man slår ut Ägget), Fairway (typ mitt på banan) och Greenen (när man ska putta Ägget i hålet). Att misslyckas med en utmaning betyder att man kan försöka igen tills man klarar det och lägger på slagen över par på slutpoängen. Minst antal slag vinner.
Om man misslyckas katastrofalt med något så kan man hamna i Roughen eller i Vattnet eller nåt annat hemskt ställe. Om man har fastnat kan man böta tre slag och gå vidare tills nästa utmaning. Lyckas man exceptionellt bra med något kan man bli belönad med att hoppa över en utmaning och på så vis få färre slag än par, eller kanske till och med få till en hole-in-one om det är från utslagsplatsen.
(Obs kan inget om golf mer än sånt jag har spelat på datorn. Microsoft Fuji Golf 1991 )
Det har utlysts en tävling: den som lyckas flytta ett Heligt Ägg utan att vidröra det med sina kläder eller sin kropp genom 18 olika förbestämda miljöer (som kan vara utomhus, inomhus, vildmark, stad, hav, rymd, vad du än kan föreställa dig) med minst antal slag vinner innehållet i det Heliga Ägget när det kläcks.
Så här tänker jag mig att varje hål kan vara:
1. <— Hålet har en siffra som visar vilket det är i ordningen, och ett namn om man vill.
Par X <— antal slag som man kan klara hålet på utan påslag på slutpoängen
Kort miljöbeskrivning - väder, vind, fågelkvitter, etc
Beskrivningar av utmaningar - Antal utmaningar är minst lika med Par, men kan vara fler och ge olika val vilken väg på banan man vill ta. Kan vara vad som helst som hindrar från en att komma vidare med Det Heliga Ägget på banan.
Till exempel så innebär ”par 3” minst tre utmaningar man måste klara för att komma vidare tills nästa hål. De kan vara Tee-slaget (där man slår ut Ägget), Fairway (typ mitt på banan) och Greenen (när man ska putta Ägget i hålet). Att misslyckas med en utmaning betyder att man kan försöka igen tills man klarar det och lägger på slagen över par på slutpoängen. Minst antal slag vinner.
Om man misslyckas katastrofalt med något så kan man hamna i Roughen eller i Vattnet eller nåt annat hemskt ställe. Om man har fastnat kan man böta tre slag och gå vidare tills nästa utmaning. Lyckas man exceptionellt bra med något kan man bli belönad med att hoppa över en utmaning och på så vis få färre slag än par, eller kanske till och med få till en hole-in-one om det är från utslagsplatsen.
(Obs kan inget om golf mer än sånt jag har spelat på datorn. Microsoft Fuji Golf 1991 )
Last edited: