Nekromanti Gotham City, Drag 2 - tar slut Måndag, 21:00

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Där har du en poäng...

Marco Behrmann said:
Det gäller dock att hitta den fjärde kvinnan så snabbt som möjligt
Det här och det du sa om att kvinnsen skulle prata ihop sig och undersöka nio "män" varje kväll är nog den säkraste planen vi har. Sen måste vi förstås hitta de manliga hjältarna också, men den kvinnliga sitter nog väldigt brunt till.

Det kan nog vara bra att hålla specialförmågor dolda tills dess, så att eventuella väktare kan fokusera på att skydda någon av damerna. Eller för 17, gör det ändå, snälla väktaren. Kvinnorna är det viktigaste vi har för tillfället.

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Nightowl är misstänkt därför att ... (NT)

Nightowl said:
INGEN kommer att tro mig, men det är möjligt att om jag varit aktivare hade jag ändrat min röst.
Var det inte du som var tvåa i den lilla omröstningen? :gremelak:

Hellzon

Långsamma Vargen
Re: Rollspelande

Även om jag också skulle må bättre av att kunna läsa Johoonos inlägg utan att anstränga mig och tycker att vi mycket väl kan rösta på honom för att pressa honom att avslöja sig så tycker jag väl inte din anledning är den bästa. :gremwink:

Jag har röstat på flurtis för att pressa fram ett namn, den rösten står kvar från mig.

(Snälla goa Rising, skulle vi kunna få en rösträkning so far?)

Big Marco

Läskig
Re: Där har du en poäng...

Det här och det du sa om att kvinnsen skulle prata ihop sig och undersöka nio "män" varje kväll är nog den säkraste planen vi har. Sen måste vi förstås hitta de manliga hjältarna också, men den kvinnliga sitter nog väldigt brunt till.

Ja, men hittar vi kvinnan så har vi en fast punkt att orientera oss efter - vi kan se vem hon har pratat med/om, vilka som har följt i spåren, etc.

Detta kommer dock att göra kvinnorna, iaf Björn och Lindenius, till mål. Jag kan kyssas. ,-)

Så även om en kvinna blir utslagen så ökar det sannolikheten att finna den sista kvinnan.

Men att ta fram alla namn tycker jag vore en bra plan också. Gangstrarna måste föra fram tryck på hjältarna. Så länge vi dansar tango kring våra egan fötter så ler hjältarna och får det busenkelt. För det hela blir rätt kul, för hjältarna måste hitta på vem de är, samtidigt måste de invänta och se vilka namn som presenteras så de inte väljer ett dublettnamn. Så folk som avslöjar sig sent är mer misstänkta. Rising har gjort det hela extra spännande genom att han har blandat kända och okända gangstrar så man är inte säker som hjälte bara man väljer något nonsens-namn.

(jag har slutat att rollspela nu, btw, för att öka tydligheten och effektiviteten)

Rising

Vila i frid
Rösträkning:

Här kommer en rösträkning:

flurtis (3) Herr Nils, Nightowl, hellzon
Nightowl (2) thark, krank
Johoohno (1) Anders Åstrand
krank (1) Lindenius,
Orfeus (1) Marco Berhmann

Edit: Korrigerade ett fel.

Lindenius

Swashbuckler
Re: Där har du en poäng... (RÖST)

Bra idé att dansa runt männen. Dansa kan jag. Men jag är fortfarande inne på Arvidos spår faktiskt.

Röst: Anders Åstrand.

Han slänger en massa nonsensröster omkring sig (på Johonhojojojojo(sorry mate, du har verkligen ett användarnamn som är svårt att komma ihåg hur det stavas) till exempel). Hur do-good-aktigt (läs: bat-maniskt) är det inte att försöka rösta ut någonpå grund av stavningen?

Plus att Arvidos hade hittat en massa konstigheter i hans argumentation förra timmen, vilket garanterat ledde till att "de där" biffade och boffade upp honom. Han var ett hot.

*plockar fram ett par startkablar*

Ska vi inte ta och grilla herr Bat-Anders Batåström lite?

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Där har du en poäng... (RÖST)

Jo, det är väldigt nonsens att rösta på någon som medvetet förvirrar genom att stava dålig. Jag vet helt säkert att han är fullt kapabel att stava som folk.. (det är bara ett exempel, sök upp godtyckligt inlägg av Johoohno utanför den här tråden så ser du att han kan skriva)

Notera att jag inte anklagat johoohno för att vara hjälte. Men eftersom jag inte har särskillt starka misstankar emot någon i nuläget så är en röst på någon som gör det svårare för oss skurkar genom förvirring det bästa jag kan åstakomma.

Big Marco

Läskig
Re: Tack

Varför röstar du på flurtis? Har du något konkret att gå på? För jag lägger min röst nu på:

Röst: Anders Åstrand

Men då flurtis har tre redan så är det bra press. Jag kan byta vid behov - jag är rätt flexibel och lägger gärna rösten där det behövs för att nå resultat - och med resultat menar jag att få fram information.

Jag är redigt trött på "ojoj, det verkar misstänkt att du är så frågvis om idiotsaker, du måste vara hjälten"-attityden. Gangstrarna kan inte vinna genom att vara så förbannat rädda - sättet vi vinner på är att hjältarna blir pressade och gör misstag. De pressas om vi koordinerar. Vi är fler än hjältarna och har makten. De kan plocka en av oss, men vi kan plocka en av dem, så så länge vi har ett sådant tempo vinner vi busenkelt. Så var fan inte rädda att kasta masken och säg vem ni är - dock (!) säg INTE vad ni har för specialförmågor, då detta är något som ger Hjältarna massor av fördelar!

Big Marco

Läskig
Re: Rösträkning:

flurtis (3) Herr Nils, Nightowl, hellzon
Nightowl (2) thark, krank
Johoohno (1) Anders Åstrand
krank (1) Lindenius,
Orfeus (1) Marco Berhmann

Bara som en reminder - ser här vem som har och som inte har röstat.

Anders Åstrand

Swordsman

Hjältarna får massor av fördelar av att veta vilka skurkar de inte kan låtsas vara också.

Bättre att bara pressa fram namn ur sådana man misstänker, har man tur är det en skurk som ljuger om ett namn som någon skurk har. (nu finns det ju vansinnigt med batmanskurkar att välja på, tyvärr, vilket gör det lite mindre riskfyllt att ljuga)

Big Marco

Läskig

Hjältarna får massor av fördelar av att veta vilka skurkar de inte kan låtsas vara också.

Jag hävdar att du har fel - därför att det spelar ingen roll om vi ändå håller rollerna hemliga. För just nu behöver inte hjältarna låtsas, de behöver bara vara tysta och skratta åt oss.

Big Marco

Läskig
Re: EDIT:

"... har man tur är det en hjälte som ljuger..." menade jag givetvis.

Självklart... Vem är du?

Hellzon

Långsamma Vargen
Gott & Blandat

Huvudsaken är att vi fokuserar på en liten grupp folk istället för att flumma ut mot alla. Nu har vi två röster på Åstrand, tre på flurtis, en på Johoono och två på Nightowl. Ingen av dessa ligger i min personliga "förtroendesfär".

Jag skulle ju personligen vilja be Åstrand (rösten på Johoono) att sätta press på någon av de andra tre. Nightowl har vi redan korsförhört, honom kan vi pressa på måndag om vi vill lyncha honom, så jag skulle ju släppa honom till förmån för röster på Orfeus om jag var thark/krank.

Men för att följa mina egna råd vill jag se namn från flurtis, Anders Åstrand och Johoono. Pronto. Jag har internet hela helgen och kommer ändra mina röster efterhand som de avslöjar sig.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: EDIT:

Självklart... Vem är du?
Jag är inte övertygad om att det är det bästa i nuläget, att börja avslöja roller såhär tidigt i draget. Vi ger då hjältarna gott om tid på sig att konferera.

--

Här ser till och med jag som är förstagångspelare en nackdel med att köra med deadline istället för att säga att dagen slutar när en majoritet röstar lika dant. Det är mycket svårare att sätta press mitt i rundan nu.

Anders Åstrand

Swordsman

Jag kan säga redan nu att jag är skurk, 100% ohederlig, handen på hjärtat. Det är inget som behöver "visa sig".

Men please, övertyga mig om avmaskeringsplanens förträfflighet istället för att hota mig.

Har du förövrigt avslöjat din roll?

Hellzon

Långsamma Vargen

Marco Behrmann said:
För just nu behöver inte hjältarna låtsas, de behöver bara vara tysta och skratta åt oss.
Tills de blir tillfrågade och måste hitta på något. Vi klämmer ju namn ur de vi misstänker, tar de namn som någon annan har så är de ju ditsatta.

Helst skulle du föreslagit detta i morse och gett folk tre dagar att svara, som Björn och Hr. Nils gjorde med kön. Så skulle vi nog klämma fram alla namn till på måndag. Jag föreslår att vi försöker ändå, kommande två drag är tvådagarspass.

Så nu avslöjar vi alla våra namn, men inte våra krafter. Den som vägrar blir dekorerad med bly. Avslöja krafter ger hjältarna måltavlor, hinta att man har krafter utan att säga vad de är - som Marco och Orfeus har gjort - är urbota dumt för att det gör en till måltavla utan att hjälpa gruppen.

Själv är jag Scarecrow. Så var det ute.

Anders Åstrand

Swordsman

Jag frågar inte, jag tycker inte vi ska avslöja roller, inte du heller.

Däremot tycker jag det visade viss dubbelmoral, att du säger att alla ska avslöja, utan att börja själv.