Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Nightowl

Champion
Re: Lag Joker (Röst)

Det vore - vilket jag har noterat ovan - extremt lamt av Rising att göra Lindenius till en del av Team Joker.

Jag är ganska säker på att Jokern är en av oss som låtsas vara någon annan - men Lindenius har en kvinnlig karaktär och är inte misstänkt av den anledningen.

Linne kan vara Oracle eller Batgirl, och en hjälte, kanske, men inte Jokern - och jag tror att Team Joker är Jokern, och ingen annan.

Erik

Nightowl

Champion
Jag mördade Vicotnik

Clayface har en åkomma som gör att hans kropp är en konstant smältande, rinnande massa. Rör han vid någons bara hud händer samma sak med denne.

Erik

Lindenius

Swashbuckler
Re: Om det inte...

Jag skulle gärna se att man siade "Kärntruppen"/"Herr Nils sphere of trust"/"Blöjklubben"/You name it... för att se om de fortfarande är de som de utgav sig för att vara.

Alltså:

Lindenius
Herr Nils
Björn den Gode

De är misstänkta. Av flera anledningar.
Den enda anledningen till att misstänka någon av mig och Björn är om man antar att den fjärde, icke outade kvinnan är skurk, och att jag och Björn gått ut snabbt i förhoppning att inte misstänkliggöra oss. Detta skulle dock innebära att den fjärde kvinnan agerat så megakorkat att det inte skulle få plats på den här planeten.

Eller hur… fru Basenanji…? :gremelak:

magoo

Hero
Goddamn! Ska det vara så knepigt att ringa in hjältarna?
Var är den sista kvinnan - om det nu är fyra?
Den som orkar - lista alla deltagare och uppgivna identiteter igen. Och var är inlägget där någon sade sig veta vilka hjältar som finns och hur har han/hon fått den informationen?

Mina misstankar känns helt självklara men hittills har jag varit på helt fel spår.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det här säger min tabell:
<table border=1><tr><td>Anders Åstrand</td> <td>The Riddler</td></tr><tr><td>Andersson</td> <td>Mad Hatter</td></tr><tr><td>Arvidos</td> <td>Black Mask</td></tr><tr><td>Basenanji</td> <td>The Synaptic Kid</td></tr><tr><td>Björn den Gode</td> <td>Catwoman</td></tr><tr><td>Coffe_Kanon</td> <td>Humpty Dumpty</td></tr><tr><td>Flurtis</td> <td>Twoface</td></tr><tr><td>Hellzon</td> <td>Scarecrow</td></tr><tr><td>Herr Nils</td> <td>Pingvinen</td></tr><tr><td>Johan K</td> <td>Calendar Man</td></tr><tr><td>Johoohno</td> <td>Killer Croc</td></tr><tr><td>Krank</td> <td>Mr. Polka-Dot</td></tr><tr><td>Lindenius</td> <td>Harley Quinn</td></tr><tr><td>Magoo</td> <td>Mr. Freeze</td></tr><tr><td>Marco Behrmann</td> <td>Poison Ivy</td></tr><tr><td>Nightowl</td> <td>Clayface</td></tr><tr><td>Orfeus</td> <td>Ventriloquist</td></tr><tr><td>Thark</td> <td>Egghead</td></tr><tr><td>Vicotnik</td> <td>Amygdala/Robin</td></tr></table>

Ni vet själva vilka som dödats, lynchats, demaskerats etc. Orkar inte formatera tabellen för sånt just nu...

johoohno

Warrior
Bah

De va ju jälit synn, men tradision e tradision å ska nån lynchas så ska re tydlien va en bråttsling.

Andersson

Hero
Sieri

Lite slöseri med sieriet den här gången. Nightowl är en skurk - vilket man nog kunnat sluta sig till med utslutningsmetoden.

Andersson

Hero
King!

Tyvärr är jag på tok för bakfull för att kunna göra något mer avancerat tankearbete med hjälp av tabellen förrän i morgon.

thark

Hero
Okej, jag blir bara mer och mer förvirrad och nu vet jag inte vad som är vare sig upp eller ner.

Och framförallt—varför i hela fridens namn dödade hjältarna Orfeus av alla människor?

Tills vidare: Andersson fortsätta med poänglöst intetgivande sianden. Om han inte är en bluffande hjälte så bidrar han i vilket fall uppenbarligen inte.

Röst: Andersson

krank

Och framförallt—varför i hela fridens namn dödade hjältarna Orfeus av alla människor?
Ingen aning. Karlns röstningar har varit väldigt "normala". Senaste vändan röstade han på "ingen", vändan innan det "Nightowl", samma rundan innan det, och första rundan varierade hans röstning från Johan K -> Ingen -> Lindenius.

Väldigt harmlös.

Kanske arbetar de på att plocka de harmlösa först? Skum taktik...

Lindenius

Swashbuckler
Jag tror Orfeus (vila i frid Ventis) fick smaka hjältepinnar för att jag och Herr Nils antydde att han hade en superhjälteförmåga som hjältarna inte visste vad det var för något.

Rädsla för det okända helt enkelt.

krank

Re: Dikt och förbannad lögn

Tyvärr tycker jag hans spådomar är en aning lama, lite för lama för att han skall röra sig bort från, sitt håll.
Mjo.

Nåja, jag spelar med - du vet vad jag tycker om auktoriteter av alla slag, både i och utanför det här spelet, men jag ska lägga personliga känslor i den frågan åt sidan och säga att jag faktiskt håller med om din bedömning av läget. Jag är inte helt säker på om Basenaji eller du eller kanske någon helt annan är Jokern, men det känns irrelevant just nu.

Röst: Arvidos

Nightowl

Champion
Arvidos' öde

OK - upprepa för en idiot - varför ska vi lyncha Arvidos? Och inte, säg, Andersson, som mest förvirrar situationen?

(Å andra sidan tror en liten del av mig att på nåt jävla sätt så är Herr Nils eller BdG eller bägge hjältar, och dom spelar oss som ett parti bordshockey allihop... men i sådana fall känns det kört i största allmänhet, tror jag. Och jag har inte tillstymmelse till bevis, bara paranoia in spades.)

Erik

thark

Hero
Re: Arvidos' öde

Jag uttryckte ju ungefär samma åsikt förra rundan (dvs, är vi så grundlurade är det rätt hopplöst), MEN min åsikt i frågan just nu är att om vi efter den här rundan fortfarande misslyckas med att ringa in en enda hjälte i våra lynchningar är det hög tid att börja titta närmare på de som haft störst inflytande över vilka som gått till snaran.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Arvidos' öde

Ett skäl är att Arvidos kom in som reserv, det är troligare att man hoppar av pga tidsbrist om man spelar hjälte pga peerpressure än om man spelar skurk.

Ett annat skäl är att sen han kom in igen har jag inte sett något som ger mig en anledning till att inte lyncha honom, och flurtis var någon jag var misstänksam mot redan innan han hoppade av.

Fast jag håller i och för sig med dig, jag undrar också vad i helvete andersson håller på med, dessutom undrar jag vart anderså har tagit vägen, vi borde väl ha två personer till som fått paket idag, om han har valt smart kan det nog ge oss en hel del information.

Paketen är dock en anledning till att anderssson kanske inte är hjälte ändå (och om han är det så tycker jag att andreså är ruskigt misstänkt också) eftersom jag har fått ett paket som säger att han är skurk.

Kanske det vore bra med en sammanställning av alla "spådomar" så vi inte börjar glömma bort dom sambanden, även om förstås vi inte vet vilken vikt vi kan lägga vid dom. Om vi kan lita på dom (förutom när dom gäller hellzon, se min tidigare teori) så börjar vi dock få väldigt många folk som vi kan lita på och borde rimligen träffa någon hjälte snart.

Sen det här med att vi bara lynchat hjältar tidigare så är det ju en tolkningsfråga, hade nightowl inte plockat vicotnik själv så hade han nog rykt dagen därpå. Det är dessutom rent statistiskt så att man nästan alltid lynchar en hjälte, men det räcker ju att vi hittar en hjälte typ var tredje gång (har inte räknat på det) för att vinna, så ingen panik än.

magoo

Hero
Väktarfunderingar

Nu får det hända något! Få se om det här kan ge nån klarhet eller om det bara förvirrar till det ännu mer.

Jag är förutom Mr Freeze som säkert flera av er redan har förstått väktare och jag kan antingen vakta andra eller mig själv, så var säkra på att jag vaktar mig själv detta drag - eller inte.

1. Första draget vaktade jag Herr Nils, då blev Arvidos nerklubbad av hjältarna.

2. Andra draget vaktade jag Anders Åstrand men bytte i sista stund till Hellzon på Herr Nils inrådan eftersom han dök upp med sin siarförmåga (som visade sig vara uppåt väggarna. Det var ju lite synd att jag bytte eftersom Anders Åstrand kolade. Extra synd var det eftersom jag själv var med och lynchade Hellzon i drag 3.

3. Tredje draget vaktade jag Björn den Gode och trodde först att jag gjort nåt vettigt för en gångs skull eftersom ingen strök med, men nädå, det var förmodligen Johonoo som räddade sig alldeles av sig själv - om det inte finns två väktare.

Min fråga är - och det är inte bara jag som undrar:

Varför plockar inte hjältarna Herr Nils och Björn den Gode? Herr Nils har ju låtsas ha nån uberförmåga, men Björn hade det väl varit lätt att lyncha...

Herr Nils vet om att jag är väktare och att jag vaktat honom och vore han hjälte skulle han väl ha plockat mig, å andra sidan har jag spelat som en jäkla kratta så det har varit helt onödigt. Jag tycker att det är väl modigt att gå ut som megaskurken Pingvinen, å andra sidan kom Herr Nils ut ur garderoben ganska sent och då hade väl de flesta redan avslöjat sina roller.

Övertyga mig om att jag borde ändra mig, nu går jag och fryser in mig i ett stycke is tills vidare:

Röst: Herr Nils

thark

Hero
Re: Väktarfunderingar

3. Tredje draget vaktade jag Björn den Gode och trodde först att jag gjort nåt vettigt för en gångs skull eftersom ingen strök med, men nädå, det var förmodligen Johonoo som räddade sig alldeles av sig själv - om det inte finns två väktare.

Det är väl mycket möjligt (obs, möjligt) att det var just det som hjälpte? Även om Johoohno nu har en sådan förmåga (och vi får väl ta honom på hans ord nu när han faktiskt visats vara skurk) så brukar väl praxis vara att man inte får veta om någon faktiskt anföll ens skyddsmål, utöver det uppenbara att inget lik dyker upp?

(Jag kan dock ha fel.)