Rising
Vila i frid
Re: Taktikfunderingar
Detta fick mig att anta att du gjorde anspråk på en mer övergripande strategi.
Men okej, om allt du ville säga med ditt taktiktips var att det skulle vara bra för varulvarna att försöka sprida sina röster, så visst.
Jag vet inte riktigt om det kvalificerar som "optimal strategi", dock. Det påminner mest om att säga att det är bra att bluffa ibland i poker. Det torde vara ganska uppenbart för alla spelare.
De andra sakerna du tagit upp tidigare, såsom att dela upp byborna i två läger och att agera med ett minimum av informationsläckage; de är däremot inte nödvändigtvis lika framgångsrika som strategier betraktade. Där får du bakläxa.
Så kan det vara. I början sade du att du kommit på en strategi som var bättre än alla andra, och du tog även upp en hel del annat än vad du pekar på nu, såsom att "försöka dela upp byborna i två läger, helst relativt jämnstarka. Sedan kan de hetsa upp kampanjer mellan grupperna och utnyttja balansen för att tippa över rösterna till rätt mål" och "Det gäller alltså att agera med ett minimum av informationsläckage, men ändå på ett sådant sätt att man behåller ett visst inflytande. Detta kräver att man kan agera genom små medel, vilket i sin tur gynnas av ett balanserat läge."Problemet är att vi diskuterar två olika saker
Detta fick mig att anta att du gjorde anspråk på en mer övergripande strategi.
Men okej, om allt du ville säga med ditt taktiktips var att det skulle vara bra för varulvarna att försöka sprida sina röster, så visst.
Jag vet inte riktigt om det kvalificerar som "optimal strategi", dock. Det påminner mest om att säga att det är bra att bluffa ibland i poker. Det torde vara ganska uppenbart för alla spelare.
De andra sakerna du tagit upp tidigare, såsom att dela upp byborna i två läger och att agera med ett minimum av informationsläckage; de är däremot inte nödvändigtvis lika framgångsrika som strategier betraktade. Där får du bakläxa.