Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Sodivra

Champion
(Röst)

O, vi svarar genom att vara aggressiv om du skulle vara skurk vad har du då för nytta av att hänga mig. Nej vi skurkar kan inte, får inte och har inte råd att vara hämndlystna. Däremot hjältarna kan kasta sig ut i förnärmade triader om de pekas på lita för hårt.

Nej, det här är något jag tänkt på länge, men jag ville avvakta först. På grund av tidsbrist så kunde jag inte utveckla mera då, och det är därför jag inte varit mer konstruktiv i andra omgången. Kollar ni igenom inläggen så kommer ni dock se teorier och förslag och inte bara lynchhetsande.

Nej, jag tror snarare att det är du som anklagar mig som en reaktion på att jag är dig på spåren, som ett utav de säkra korten. Efter att Orfeus och Johoohno lägligt försvann så var jag också den enda motståndaren till din dominans, Nils.

Jag ser att du utgår i din text från att jag redan var lynchad. Det är helt solklart att det har börjat bli riktigt svettigt därborta nu, och nu spelar du ett högt spel för att få med alla andra och fimpa mig. Just därför tänker jag inte backa, utan matchar.

Ni andra kan sia mig och kolla mig grundligt, och jag kan inte säga att jag har hundra procents säkerhet på att Herr Nils är joker eller hjälte, men jag vill understryka detta: Om ni är det minsta bekymrade över Herr Nils så är det nu han måste stoppas, för nästa omgång kommer det kanske finnas en röst mindre mot honom. Stoppar vi honom inte nu så kan han ro iland hela spelet.

Så det är fortfarande Röst: Herr Nils.

Sodivra

Champion
Re: Arvidos' öde

När jag började peka mot honom reagerar han inte som en skurk gör, genom att rentvå sig så att utredningen kan gå vidare

Åh, kom igen! Du hade ju inte ens någon anklagelse att komma med! Nej, att vägra spela med i ditt maktspel är snarare det mest konstruktiva. Hur du tillåts styra och ställa med skurklaget har blivit rent pinsamt.

Feliath

Swashbuckler
Se, jag är stor och god [Machjälp]

Alt-8 och Alt-9 fixar hakparenteserna. Skifta också så får du curly braces, om du nu behöver det.

Eller, du vet, klicka på Fet-knappen där till höger. Du vet? Stor lista UBB-kodknappar? Works like a charm, son.

/Feliath — även om du nu skulle ha ett helt onaturligt våldsbegränsat tangentbord

Edit: Okej, jag inser nu att jag överträtt Risings utomståendeförbud. F'låt, Rising. Men det är kanhända egalt i det här fallet...

Johan K

Gammal & dryg
Yepp, jag lever + förkaring till min inaktivitet

Han har inte sagt mycket senaste dragen direkt,
Stämmer att jag tyvärr har varit inaktiv & inte kunat följa tråden riktigt..
Har varit på hajk denan helg & inte kunnat speal med er.. Kom hem i söndags & var trött som fasen.. Hade sovit 1 timme de senaste 36 timmarna..

Små, min Röst: Ingen
Känns mest rättist så

Björn den gode

Swashbuckler
Sammanfattning strax innan domedagen

Ok, jag gör en liten fuling och postar precis före deadline eftersom det är det smartaste för den här typen av inlägg och jag har ju som sagt inga skrupler mot att utnyttja reglerna om dom finns.

Här har vi en lista på kön:

Anders Åstrand - man
Andersson - man (bekräftat av mig)
Basenjani - man
Björn den gode - kvinna
Flurtis(Arvidos) - Man
Herr Nils - man
JohanK - man (bekräftat av mig)
krank - man (bekräftat av mig)
Lindenius - kvinna
Magoo - man (bekräftat av mig)
Nightowl - man
Thark - man (bekräftat av mig)

Obekräftade män är alltså Anders Å, Basenjani, flurtis, Herr nils, Nightowl
Av dessa så var det bara Basenjani som Marco hade till uppgift att kolla när han dog vilket gör att han är extra misstänkt. Eftersom jag räknar med att flurtis kommer bli lynchad nu så kommer det vara väldigt stor chans att jag prickar in en kvinna, och om jag inte gör det så ger också det en massa information. Detta har säkert hjältarna också räknat ut så jag ligger nog lite pyrt till inatt, men även om jag nu skulle dö så har vi alltså minst en hjälte i gruppen på fem ovan (om nu flurtis skulle visa sig vara en kvinnlig hjälte så är förstås inte min förmåga så mycket värd längre. Om flurtis däremot skulle vara en annan hjälte så är alltså en av den återstående gruppen på fyra också hjälte (och antagligen den sista) då lär vi inte förlora till hjältarna även om jag dör.

Sen det här Herr Nils håller på och svamlar om att han ska hänga sig själv så vill jag bara ha sagt att jag tycker fortfarande det är en dålig idé, och kommer bli lite sur om han faktiskt följer upp och röstar på sig själv imorrn. Å andra sidan så kommer jag bli sur även om han inte gör det för det är ju en sjukt misstänkt taktik att först gå ut med att man kan offra sig själv för att sedan krypa undan i sista minuten. Hm, jag kommer nog bli sur helt enkelt, om jag lever dvs :gremsmile: Dessutom kommer jag bli sur på er andra om ni lynchar honom utan någon bra anledning, visst, jag köper att han skulle kunna vara jokern men jag känner mig hyfsat säker på att han inte är hjälte. Å andra sidan så kommer vi snart hamna i ett läge där ingen är hjälte och då är det förstås hög tid att kolla noggrannare på tidigare personer.

Hur som helst, det troligaste när det gäller AndersÅ's paket tycker jag är att dom antingen stämmer (på alla utom hellzon då) eller att AndersÅ själv är hjälte, har man bestämt sig för att han är skurk så bör man lita på hans paket också, verkar så konstigt annars.

Angående anderssons sierier så är det lite samma sak, han är antingen hjälte eller trovärdig, han har ju siat både skurkar och hjältar så det troligaste är nog att han antingen är hjälte eller helt vanlig siare men här finns det även andra möjligheter.

Angående kvinnornas förmåga så vore det som sagt väldigt märkligt om det gömde sig en hjälte i en grupp på tre personer när vi vet att det fanns fyra kvinnor från början. Då har alltså någon kvinnoskurk ljugit om sin identitet, och det är så dumt så jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Så även om jag dör är Lindenius alltså jätteclear i min lista.

På tal om det så verkar det som sagt som att vi inte heller har någon smittspridare eller seriemördare. (den natten det inte skedde ett mord så fanns det ju både en väktare och en johoospecialförmåga som kan ha varit anledningen).

Två av mina cent.

Rising

Vila i frid
Gotham City: Drag 6 - tar slut Onsdag, 21:00

(Vi fortsätter i den här tråden eftersom spelarantalet minskats och eftersom det inte längre är samma behov av nya trådar - då vi har flyttat till ett helt nytt forum)

Arvidos! ropade ena halvan av den uppretade pöbeln. flurtis ropade den andra. De talade båda om en och samma person, då den filur som först klädde ut sig i flurtis-masken hade tagit upp Arvidos-kostymeringen från den döde Black Mask's kropp.

"Jag ska ge dig en Kirkegaard!" ropade en galning.
"Höh?" undrade det utpekade offret.
"Ja, en enastående dansk skalle!" svarade galningen, och stångade offret i pannan, så att målet började hosta blod.

"Å jarå", fyllde en annan i; "jag ska ge dig en femma och en tvåa i nian."
"Vaa?" frågade fjanten.
"Ja, en sinkadus rakt i plytet!" svarade galningen, och gav offret en rejäl örfil så att målet föll ner på knä.

"Kolla på mig då!" sade en tredje. "Jag ska använda en Gösta Ekman!"
"Möhfmöh?" enigmerade den blåslagne tölpen.
"Ja, en sån här!" sade galningen, och slog offret med en kulhammare. Kroppen låg livlös på marken.

"Jag fattar inte", sade en av de maskerade männen.
"Papphammar. Han var rolig. Kul. Kul hammar."
"..."
"Kom igen! Kulhammar!"
"..."
"Den kuliga papphammar!"
"..."
"Amen kom igen?"
"Fy fan vad dåligt. Vi borde döda dig för den vitsen."

I vilket fall som helst så var the Arvidos formerly known as flurtis död. De tog av honom masken och såg att det där under inte gömde sig någon annan än den vidriga slinkan Batgirl - hjältinnan.

De dåliga ordvitsarna till trots så gladdes de alla och firade detta med tjo och tjim.

...tills någon utav dem vände på huvudet och såg att personen utklädd som Björn den Gode låg utslagen i ett hörn av lokalen.

De demaskerade offret och såg att det i själva verket var Catwoman - brottslingen.

"Och kolla där!" sade en av galningarna. "Hon har ett märke på hakan!"
De böjde sig närmare för att se.
"Det är ett dödskallemärke! Vilket betyder att Fantomen är här!!!"
De drog alla efter andan.
"Nä, fel av mig. Det var ett födelsemärke."
De andades ut.

"Jag har en idé", sade någon.
"Vadå?" undrade de andra.
"Vi lägger dem ovanpå varandra, så det ser ut som att de hånglar, lesbo-action", fortsatte den förste (det var lekledaren), men ingen lyssnade.

Men så hörde de ett löjligt fnitter bakom sig. Det var galningen som var utklädd till Herr Nils som hade börjat fnittra som besatt. Tillsammans med Andersson var de nu två stycken som fnittrade på grund av Jokerns slemma skrattgas.

---

Vi tackar Björn den Gode, flurtis och Arvidos (igen!) för fantastiskt bra spel, och de får i vanlig ordning skriva generella "bah!"-meddelanden.

Brottslingar; varsågoda att fira. Den sjätte timmen har inletts.

thark

Hero
Re: Gotham City: Drag 6 - tar slut Onsdag, 21:00

Well, där får väl om inte annat Herr Nils rätt mycket anses rentvådd; Björn den Gode, som gick i god för honom, var skur, och han pekade ut en hjälte (möjligheten att det var ett medvetet offer för att säkra sin egen position känns ytterst minimal givet att hjältelaget tunnats rejält nu).

Möjligheten att han är en joker som använt skrattgas på sig för att röja misstankar själv kvarstår, förutom att han själv var den som påpekade att en smart joker skulle ha gjort detta (nu vet vi icke-jokrar inte om förmågan är så formulerad att det går att göra det, men möjligheten finns; åas om det gör det återstår väldigt få informationsvägar för att ringa in jokrarna), vilket å andra sidan kan ha påpekat med baktanken att någon annan ändå påpekar det förr eller senare. Dock, vore så fallet så skulle han förmodligen ha gjort det tidigare i partiet, så jag är för stunden övertygad om Nils oskuld.

Kvarstående fråga är då, vem är nästa mål?

Jag lägger in en tidig röst då jag inte vet hur mycket tid jag kommer att ha de närmsta dagarna och inte vill bli röstlös, förhoppningsvis kommer jag att hinna tjöta mer och revidera detta men jag är inte 100% säker; denna initiala pekning kommer då på mitt andraval från förra omgången utan att ha hunnit omprövat ställningen så genomgående.

Röst: Andersson

Andersson

Hero
Re: Jag fick ett litet rött paket med vita snören...

Dito, för mitt paket sa att Nightowl är en skurk.

(Även om du borde lynchas för att du gjorde en Sven-Ingvars-referens men det kan vi ta efter att vi hittat Båtsman och Jokern)

Andersson

Hero
Lista på läget

Uppdaterad lista från igår efter nattens händelser.

Anders Åstrand The Riddler
AnderssonMad Hatter Skurk (Paket via Nightowl) Jokersmittad
Basenanji Synaptic Kid Skurk (Paket via Herr Nils)
Herr NilsPingvinen Skurk (Paket via Björn den Gode)Skurk (Anderssons sieri) Skurk (Paket via Basenanji) Jokersmittad
Johan KCalendar Man
KrankMr Polka-Dot
LindeniusHarley Quinn
MagooMr Freeze Skurk (Paket via hellzon)Hjälte (Hellzons sieri)
NightowlClayface Skurk (Anderssons sieri) Hjälte (Hellzons sieri) Skurk (Paket enligt Andersson)
Thark Egghead Skurk (Anderssons sieri)

ArvidosBlack Mask Hjälteknockad timme 1
Björn den Gode Catwoman Skurk (Paket via Andersson)Skurk (paket via Herr Nils) Hjälteknockad timme 5
Coffe_KanonHumpty Dumpty Lynchad timme 1
Flurtis (Arvidos)Batgirl (Twoface) Lynchad timme 5
HellzonScarecrowHjälte (Paket via Magoo) Hjälte (Anderssons sieri) Lynchad timme 3
JohoohnoKiller Croc Lynchad timme 4
Marco BehrmannPoison Ivy Hjälteknockad timme 2
OrfeusVentriloquistHjälteknockad timme 4
VicotnikRobin (Amygdala) Specialförmåga timme 3

Nightowl

Champion
Tack!

Om vi ska lita på siarna, kan alltså följande personer vara Batman:

Anders Åstrand (men är han Batman, kan vi inte lita på paketen, och... varför skulle han fortsätta skicka dem, ja?)
Johan K (men varför rädda mig från lynchning?)
Lindenius (räddas tydligen genom att vara kvinna)

Och sedan har vi...

krank. :gremmad:

Vars Alter Ego i spelet är en så obskyr skurk att han ínte ens har en egen sida i wikipedia. Lämplig förklädnad för Lädis, eller hur? :gremelak:

Om ingen annan ger mig ett mycket bra skäl...

Röst: krank

Erik

Lindenius

Swashbuckler
Re: Jag fick ett litet rött paket med vita snören...

(Även om du borde lynchas för att du gjorde en Sven-Ingvars-referens men det kan vi ta efter att vi hittat Båtsman och Jokern)
Är det någon som borde lychas så är det väl du för att du kände igen att det var en Sven-Ingvars-referens.

Sodivra

Champion
Tjoho!

Tack för en andra chans! - Även om jag inte riktigt orkade arbeta fram samma engagemang den här gången. Härligt att Jokern äntligen dök upp, jag hade börjat tro att han bara var fluff i introduktionen.

Som någon som spelat för bägge lagen så säger jag... het bisexuell action!! Jag menar... Bra ämpat allihopa! - Utom den vidrige Jokern, förstås. Ptui!

thark

Hero
Re: O happy days

Följande har inte varken sagt antingen eller.
thark

Jag har upprepade gånger sagt att jag inte har några förmågor. (Börjar nästan kännas som jag är ensam i partiet om det. :))

Men, nog sagt egentligen, återstår bara att lista ut hur vi ska ringa in jåkern.

Röst: krank