Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Hjältarna suger

Ni har låtit oss siare leva för att vi är ett av dina alibi, eftersom du ser ut som skurk när man siar på dig.

Anders Åstrand

Swordsman

Jag har ju inte en chans att rädda basananji har jag ju sagt, och det vet du, jag och alla andra om. Så vore jag hjälte skulle jag knappast dra på mig uppmärksamheten på det här sättet.

Anders Åstrand

Swordsman

Det är först nu jag börjar känna att jag har koll på spelet, när man skalat bort ett gäng spelare :gremsmile:.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Thark? Johan K?

Du har ju själv fått ett meddelande som säger att Lindenius är hjälte.

Lindenius och Herr Nils är uppenbarligen i maskopi. När det såg lite mörkt ut för Herr Nils var han snabb med att skriva att han inte vågade flytta sin röst. Detta gjorde han trots att han mycket väl visste att han skulle flytta sin röst, han sa det bara i ett försök att vifta bort eventuella misstankar på förhand (för visst känns en misstanke alltid mindre äkta om någon annan påpekat den först, särskillt om det är personen man misstänker). Sen gick Lindenius in och postade ett "Jo men Herr Nils, det är klart du ska flytta din röst."-inlägg, och flytten var ett faktum.

Se, Herr Nils är i maskopi med en person du själv sett svart på vitt är Hjälte.

Alltså, rösta på Herr Nils.

Andersson

Hero
Låt inte magoo avgöra

Magoo lade sin röst i morse - innan dagens diskussioner och efter ett par dagars frånvaro. Om någon velar - låt inte hennes röst på Herr Nils bli den avgörande - eller som hon säger själv:
Jag kommer inte att vara online idag/ikväll eftersom jag ska på födelsedagskalas. Om Herr Nils har bra argument som talar mot min teori så rösta ut någon annan. Basenanji är mitt andrahandsval.

Anders Åstrand

Swordsman

Ok, förklara för mig vad jag skulle tjäna på det här om jag och basenanji var de kvarvarande hjältarna.

Titta på din egen lista, jag ligger fyra från slutet, så även utan basse skulle jag kunnat beta av nedifrån i samma takt som ni uppifrån och ändå vinna.

Jag hade nära på inga misstankar mot mig alls, jag skulle inte tjäna någonting på att dra på mig dem såhär, bara förlora på det. Det vore direkt självmord att så hårt propagera på att hänga en skurk (vore jag hjälte vore du skurk, men nu vet vi ju att det inte är så) för att rädda den andra kvarvarande hjälten. Inte ens den dummaste spelaren (jag alltså) skulle spela så illa.

Du försöker däremot få mig misstänkt bara för att jag kommit på dig, och menar att jag är så dum att jag skulle ha försökt rädda basenanji genom att exponera mig själv.

Johan K

Gammal & dryg
Röst ifrån Johan K

Efter ha läst en del så är jag nog lite inne på Herr Nils linje..
Denna linje känns övertygande.
Röst Basenanji

/ Johan K, som är ganska nyvaken efter att ha sovit ett tag

Anders Åstrand

Swordsman
Hahaha

Ok att jag är dålig på det här spelet, men inte ens jag skulle vara så dum.

Du greppar efter halmstrån för att försöka styrka din trasiga tes Herr Nils, det är under dig, du är bättre än så.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Hahaha

Jo då, du kommer att bli utskrattad vi nästa forumsöl på grundutav att du är just precis så dum.
Det som skulle medföra det är om verkligheten skulle vara något annat än ett av de två scenario jag arbetar efter just nu. Dyker ett tredje upp förlorar skurkarna alldeles säkert.

Men nu måste jag dra för att hinna med bussen.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Lugn lugn...

Det är lungt Andersson, jag tar inte illa vid mig eller så. Jag antar att det är för att Herr Nils vet det han säger så.

magoo

Hero
Re: Jo, men inte de två hjältar som du menar

TACK mannen!

Det var faktiskt precis min tanke, och jag hoppades att det skulle bli lite mer drag på inläggen efter min anklagelse mot dig.

Farligast för oss skurkar är om det inte blir några inlägg så att slumpen avgör.

För att jag inte ska sjabbla och rösta på dig i alla fall så blir det:

Röst: ingen

magoo

Hero
Magoo, slutgiltig röst

Som jag skrev i ett inlägg längre ner så hoppades jag få lite info av att lägga ut en teori om Herr Nils som Batman.

Det kan vara möjligt att han, genom en överlägsen förmåga (Batman borde ju ha lite bättre förmågor än vi övriga) skulle kunna förutsäga vissa av våra drag, t ex vem jag har vaktat. I så fall skulle han kunna plocka de som vaktats gången innan och använda sin kunskap till att släppa lagom mycket information så att vi håller oss nöjda och tror att han är en skurk.

Mycket välspelat och utan att känna Herr Nils får jag en känsla av att han skulle kunna klara av en så svår roll som Batman, att offra sina lagkamrater i lagom takt och hålla sig undan misstankar. Men skulle Rising göra så, ge en stor roll till en uppenbar Batman-kandidat, eller skulle Rising försöka smyga undan Batman? Jag tror på det senare eftersom Rising gav mig en hyfsat viktig roll och jag är helt ny i denna typ av spel och talade dessutom om innan att jag skulle ha väldigt lite tid att delta. Därför kan Batman nog så gärna spelas av en mindre synlig person, t ex Johan K. I Johan K-fallet tror jag dock på att han är Calender Man och inget annat.

Under dagen har det dykt upp två "pakter" - Herr Nils/Lindenius och Basenanji/Anders Å. Lindenius har jag misstänkt, liksom han misstänker mig och jag tror att vi båda är ute och cyklar. Anders Å tror jag är Riddler även om hans paket suger.

Jag röstar på Röst:Basenanji men Herr Nils, är han hjälte ska det mycket till för att jag inte ska röst på dig nästa gång. Jag tror att du spelar på mig som på en is-xylofon nämligen.

Rising

Vila i frid
Gotham City: Drag 8 - Byborna vinner!

Han hade iskalla nerver, sade man.
Han hade ett kyligt sinne, sade man.
Han hade ett hjärta av is, sade man.
Han hade snöflingor i näsan, reporterade Aftonbladets fredagsbilaga.

Trots att han var klädd som Magoo så skulle de alla komma att veta att det var Mr. Freeze som avgjorde jakten för att däcka det största hotet av alla mot det ljusskygga sällskapet.

Det var Mr.Freeze som i slutminuterna ändrade sin röst för att tippa över pöbelns misstankar mot den som var maskerad som Basenanji.

...och till deras omåttliga gläde så visade det sig att deras utvalde var självaste Batman - Mörkrets Riddare.

Och då gjorde Mr.Freeze så att Batman blev så kall att ... (hm... det här blir mitt sista skämt i den här tråden) ... (vemodigt) ... (anyway, here it goes:) ... kall, att han fick döpa om Batmobilen till BatSNOWbilen.

(Alla skämt kan inte vara toppmaterial)

---

Och då var spelet slut, eftersom alla brottslingarnas fiender var utslagna.

Grattis, lag brottslingarna! Ni har alla gjort ett finfint jobb, och jag hoppas att ni har gillat spelet. Jag har haft väldigt roligt av att leda det, trots att det konsumerat väldigt mycket tid - mest bara för att jag hela tiden ville följa diskussionerna.

På måndag, typ, så kommer jag att berätta vad alla roller var - samt att - precis som tidigare - berätta lite om hur jag uppfattat omgången. Skulle vara kul att läsa era kommentarer på omgången också.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: Gotham City: Drag 8 - Byborna vinner!

(jag kom precis hem från krogen, så det här kan vara lite osammanhängande)

Yes! Tack team skurk för ett väl spelat spel (well, från alla utom mig)... jag känner att jag behöver förklara mitt agerande i sista draget.

Självklart var argumenten mot basenanji helt oemotsägliga. Hade det hängt på knivseggen hade jag också röstat på honom.

Jag tänkte mig dock vad som skulle vara sant ifall basse inte visade sig vara hjälte (jag visste att han skulle åka det här draget, oavsett vad herr nils tror jag försökte), och tja, i så fall hade Herr Nils + kanske Lindenius varit de vi skulle plocka, så jag ville förbereda för det.

Ursäkta att jag inte svarade när du frågade om jag inte ens misstänkte basse det minsta nicke, jag ville inte att det skulle påverka dina svar till mig,

Hur som helst, bra spelat av många i lag skurk. Jag tar inte på mig äran för vinsten, utan gratulerar er andra.

magoo

Hero
And there was much :)

Jaaaaaaaaaa!

Det här har varit förvirrande, frustrerande, beroendeframkallande och fruktansvärt roligt!

Även om min sista plan lyckades (och det var nog den enda) bar jag fortfarande tvivel i mitt hjärta mot Herr Nils. Jag sörjer lite över att du inte var Batman, för det hade varit så snyggt...

Ser fram emot sammanfattning och analys på måndag!

Lindenius

Swashbuckler

Ursäkta att jag inte svarade när du frågade om jag inte ens misstänkte basse det minsta nicke, jag ville inte att det skulle påverka dina svar till mig,
Jag blev i alla fall hur frustrerad som helst. Jag tyckte jag lade fram bevis efter bevis som ignorerades helt. Jag blev så frustrerad att jag beslutade mig för att inte skriva så många inlägg i slutet för de inte skulle drypa av ilska. :gremtongue:

Jag var i slutet faktiskt överygad att både du och Basenanji var hjältar. :gremshocked:

Nightowl

Champion

(Alla skämt kan inte vara toppmaterial)
Nä, men... äh, det är för enkelt!

Tack för gott spel. Frustrationen har varit stor eftersom jag för det mesta inte haft någon aning om hur jag ska göra. :gremsmirk: Men kul har det varit. Jag fattar fortfarande inte varför JK räddade mig, så jag är hemskt nyfiken om det bara var för att "det verkade vara en bra idé just då", men jag måste ändå tacka eftersom om det är frustrerande att spela är det ännu mer frustrerande att inte spela och inte kunna säga nåt.

Erik