Nekromanti Gotham City: Drag 5 - tar slut Måndag, 21:00

thark

Hero
Regelfråga (Att Rising)

Jokerns lag vinner om Jokern själv lever, samt om alla övriga levande spelare antingen är smittade med skrattgasen (oavsett om de börjat fnittra eller ej) eller om de tillhör Jokerns lag.

Regelfråga: Räknas jokerlaget som skurkar för skurkvinst eller måste de också lynchas?

Rising

Vila i frid
Klargörande:

Regelfråga: Räknas jokerlaget som skurkar för skurkvinst eller måste de också lynchas?
Jokerlaget räknas som "brottslingarnas fiender", men inte nödvändigtvis som "hjältar".
Brottslingarna vinner om samtliga av brottslingarnas fiender är ute ur spelet.

thark

Hero
Re: Klargörande:

Tack, det besvarar frågan; tyckte inte det framgick helt självklart. (Har ju en ganska avgörande påverkan för framtida strategi.)

Sodivra

Champion
Snabbinlagg fran Amsterdam!

Jag lever pa hyrd tid, sa jag ska vara kortfattad.

I borjan tyckte jag att det var trevligt med en iniativrik spelare, men detta funkar inte.

Vi har Herr Nils som driver lynchningsprocess efter lynchningsprocess. Jag har sett de som fragar varfor han inte plockas av hjaltarna, och svaret ar for att han aldrig har haft ratt! I natt forlorade vi de enda tva som ifragasatte Nils, Orfeus och Johoohno, och nu har jag anklagats utan motivation. Jag forvantas komma med argument for min skurkighet istallet for att bemota riktiga argument.

Herr Nils pastar att han har en specialformaga, men jag tror att han hittar pa for att skaffa vanner nu nar fortroendet borjar falla.

Rost: Herr Nils

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Snabbinlagg fran Amsterdam!

I natt forlorade vi de enda tva som ifragasatte Nils, Orfeus och Johoohno
Inte de enda. Jag var först ut med att ifrågasätta Herr Nils' auktoritet just för att auktoritet är skitlätt att gömma sig bakom. (och om jag dör inatt så är rensningen av ursprungliga Anti-Nilsare nästan komplett... Heh.)

Det ska bli intressant att se huruvida min tidiga idé om auktoriteten som mask faktiskt stämmer. Om det visar sig att vi lynchar Herr Nils ikväll, och han visar sig vara hjälte, så tänker jag utnämna mig själv till Årets Förutsägare, sådeså.

Men jag är inte övertygad ännu. Just nu är faktiskt det mesta väldigt flytande. Jag kanske ändrar min röst under morgondagen. Beror på hur folk beter sig.

Björn den gode

Swashbuckler
Herr Nils

Jag kanske är för enkelspårig som fortfarande tror att det som står i AndersÅ's presentpaket är sant, i så fall är alltså herr nils inte en hjälte, eftersom jag fått ett paket där det står att han inte är en hjälte. (eller så är vi hjältar tillsammans då, och i så fall finns det någon idiotskurk som ljög om sitt kön).

Däremot köper jag lätt att Herr Nils är jokern, men det finns det ju liksom en hel del andra som kan vara också.

Anders Åstrand

Swordsman
Re: AndersÅ's paket

Herr Nils och Basenanji fick paket av mig. (är jag rätt säker på i alla fall, forumet verkar inte ha velat spara en kopia av meddelandet i min utkorg) och eftersom ingen av dem nämt det så kan vi i alla fall gissa att de båda kan prata utanför tråden, alternativt att det finns en blocker som har blockerat min förmåga. Jag förstår inte varför de inte skulle säga något nämligen då alla andra har varit öppna om paketen (förrutom Herr Nils andra dagen i och för sig, han sa det efter jag sagt det)

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Herr Nils

Jag kanske är för enkelspårig som fortfarande tror att det som står i AndersÅ's presentpaket är sant, i så fall är alltså herr nils inte en hjälte, eftersom jag fått ett paket där det står att han inte är en hjälte. (eller så är vi hjältar tillsammans då, och i så fall finns det någon idiotskurk som ljög om sitt kön).

Däremot köper jag lätt att Herr Nils är jokern, men det finns det ju liksom en hel del andra som kan vara också.
Jag litar inte på någonting. Anders Å's paket kan stämma (men folk kan ljuga om vad som står i dem om de råkar komma till rätt konspiratörer), det kan finnas idiotskurkar, etc. Allt är osäkert. Hade jag varit SÄKER på Nils' skuld hade jag röstat på honom. Nu är jag inte säker, men jag vidhåller ändå mina misstankar.

thark

Hero
Mer jokerspekulationer

Jokerlaget räknas som "brottslingarnas fiender", men inte nödvändigtvis som "hjältar".

Jag gissar att detta betyder att de detekterar som skurkar på "är det en hjälte eller en skurk?"-siarförmågor. (Och att Rising avsiktligt formulerat sig oklart på den punkten för att vi inte ska vara säkra på fallet.)

magoo

Hero
Re: Synd

Nu verkar det vara något fel, för visst lever Anders Åstrand.
Rätt! Jag tänkte Marco men skrev Anders. Marco Behrman ska det vara (Poison Ivy).

Din röst på mig, är nog ungefär vad alla känner just nu.
Min röst på dig är en röst som jag sugit på väldigt länge. Du har inte känts ärlig, även om du har kommit med goda råd. Men du kan lika gärna vara Jokern som en hjälte.

Eftersom du och Björn varit så tongivande har jag så klart skyddat er men helt i onödan och jag vill veta varför ingen har plockat er.

Jag vet att jag är ett högprioriterat mål, men det känns ändå som att det är läge att komma ut ur garderoben nu med min väktar-info för att kanske skramla ihop några svar som kan duga att basera nästa röstning på. Hjältarna är dumma om de föröker knocka mig, eftersom jag antagligen skyddar mig själv denna runda. Det är ju inte värt att riskera ett helt drag.

Det enda som känns logiskt med att du inte är en hjälte är att du inte redan plockat mig, men det behöver inte betyda att du inte är Jokern. Jag ska suga på min röst ett tag till:

Röst: ingen

magoo

Hero
Re: Väktarfunderingar

Så du menar att Johoonoo chansade och dök i vilket fall som helst och inte nödvändigtvis blev attackerad?

Jag har ingen aning om mitt väktande lyckas, men Herr Nils antydde att den som blir vaktad vet om att den blir vaktad.

magoo

Hero

Jag fick ett paket från Anders Å där det stod att Hellzon är en hjälte. det stämde ju crappy.

Hellzon fick dock ett paket från Anders Å där det stod att jag är skurk och det stämde ju utmärkt.

Paketen är antingen ett rätt och ett fel eller båda fel eller rätt eller huller om buller. Jag litar inte på dem ett dugg.

magoo

Hero
Re: AndersÅ's paket

Jag har inte fått nån status eller bekräftelse på mitt vaktande heller så jag misstänker att Rising har haft annat att göra.

Det är inte säkert att Herr Nils och Basenanji har fått info om dina paket.

Björn den gode

Swashbuckler
Re: Väktarfunderingar

Jag tror att du har skyddat mig helt i nödan. Nej jag tror inte man märker om man blir vaktad, jag har inte märkt nåt i vart fall. Enligt johoo fungerade hans (ena) förmåga så att första gången hjältarna försökte döda honom så misslyckades det. Det behöver ju inte betyda att han vet om att detta har skett utan det var bara en slutsats han själv drog.

Björn den gode

Swashbuckler

Ja. Ur mitt perspektiv så vet jag ju dock att jag inte skulle ljuga om vad som stod, men det är ju inget argument för att du ska lita på det, men håll med om att det finns ganska många indicier på att man kan lita på mig. (Herr nils har fått paket där jag sägs vara skurk, andersson har också fått det, vi var tre kvinnor och endast tre som kom ut som kvinnor, osv).

Björn den gode

Swashbuckler

Min teori om detta (eller ja snarare Nightowls idé) är att hellzon som var scarecrow både var en paranoid siare och såg ut som hjälte för alla som försökte sia honom, eftersom hans roll var en som alltid skrämde folk. Då skulle paketen alltså stämma i övriga fall (även om folk förstås fortfarande kan ljuga i dom).