Nekromanti Gothcon 2008

Rickard

Urverk speldesign
Re: En spelledares rapport

Ah, just det. Hade tänkt att ta upp det i rapporten, men glömde det.

Genisis, du undrade varifrån jag fått min Rollspel.nu-knapp. Jag svarade aldrig på frågan, men jag tror att jag fick den på forumets femårskalas eller på någon tidigare forumsfest hos chrull.

/Han som ska börja träna bort att inte titta på folk som han pratar med - en ovana han lagt till sig

Rickard

Urverk speldesign
Re: Gothcon 2008 - sjukdom

Är det någon mer som har varit sjuk efter att de kommit hem från GothCon? I förrgår (fredag kväll) så fick jag hög feber och ont i halsen. Det är nu (på söndag) nästan helt borta, men jag är fortfarande lite svullen i halsen. Hostar jag så gör det ont i huvudet, men det känns åtminstone inte längre som om huvudet exploderar varje gång jag hostar eller nyser. Mest smärtfyllda minnet igår: att gå och handla.

/Han som har hört lite rykten om sjukdomar

Johan K

Gammal & dryg

Är det någon mer som har varit sjuk efter att de kommit hem från GothCon?
Jotack, har varit atackförkyld ifrån torsdagen fram till nu...
Är väll först nu jag inte hostar lungorna ur mig. :gremsuck:

/ Johan K, som inte alls gillar det där om att vara förkyld.

Ulfgeir

Swashbuckler

Hmm. Hög feber utrböt på söndagen. Var förkyld redan innan konventet (utan feber). Var nästan feberfri på tisdagen så jag gick till jobbet. Big mistake. Feber bröt ut igen med råge och jag fick tillbringa resten av veckan hemma, nerbäddad i sängen.

/Ulfgeir

Flurtis

Hero
Haha, ja det gjorde du. Specielt lustigt var att du hade fyra soffor. Mig veterligen har du bara en i källaren :gremgrin:

//Flurtis, som tackar för senast.

Flurtis

Hero
Re: SM i knepiga skägg! ...

Haha mig i Murrey :gremcool:

Nej jag tror nog att ja skulle mer likna nån riktigt sliskig 80-talsporrstjärna.

//Flurtis

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.

Du är långt från ensam. Jag hade exakt samma syndrom och det bröt ut under (förra) måndagen, var som värst under onsdagen och blev sedan frisk under helgen...

Bara att Han kryar på sig! :kaffe:

Ymir

Liten kantbaron

Jag har också varit krasslig. Hostningar, halsont, extrem förkylning, kanske på gränsen mot feber. Jag misstänker att det ständiga springadet utan ytterkläder mellan Hvitfeldtskas lokaler, medan det snöade, kan ha något med saken att göra.

- Ymir, spekulerar

walium

Ganska töntig, faktiskt

Så märkligt, jag var sjuk när jag kom till GothCon, men frisk när jag åkte därifrån... :gremlaugh:

Robert Jonsson

Hmm... Undra vem som inte borde åkt till GothCon och smittat ned halva (hela?) Sverige? :gremwink:

VildKatt

Warrior

Jag kom heskinnad från GothCon, trodde jag. Förkyld, hostig. Dock ingen feber. Men jag skyller det på Erik (en warhammerspelare) som snorade i min "säng" om dagarna. Han fick dock feber på köpet. Men det är väl föga förvånande att tjejer tål sådant bättre än vekare grabbar. :gremcool:

Genesis

Ni dés ni maître
Re: En spelledares rapport

Genisis, du undrade varifrån jag fått min Rollspel.nu-knapp. Jag svarade aldrig på frågan, men jag tror att jag fick den på forumets femårskalas eller på någon tidigare forumsfest hos chrull.
Genisis, va? Pfft.

Jo, jag tyckte att det var typiskt att just du skulle ha en sådan knapp, som har visat upp dig från varenda tänkbar vinkel på forumet, medan man kunde snacka länge med folk man har svårt att känna igen härifrån utan att veta vilka de var.

Genesis

Ni dés ni maître
Hey... om jag fattat rätt var det alltså idel forumiter som lirade Bläck alltså? Wilper som spelledare, Pilzeman, Marcus J och Genesis som spelare.
Stämmer bra, det. Och jag verkar vara den ende som hade koll på det. Ha!

//Genesis tycker också att Pilzeman borde börja se ut som sin avatar.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Ja. Om inte folk kommer fram och skakar tass och säger "Hej, jag är X på forumet!" så förutsätter jag att det är nån förbiseglande mundan jag har att göra med.

Olle Linge

Snigel
Veklingar!

Jag åkte bil med Walium, sov med Walium, duschade med Walium, spelade spel med Walium, sålde Walium, sålde saker med Walium och... jag blev inte sjuk, veklingar!

Robert Jonsson

Re: Veklingar!

Det verkar som om du var waliums siamesiska tvilling på konventet så det är klart du inte blev sjuk - han var ju det. Vi andra satt ju inte ihop med stackarn. :gremwink:

Pilzefrau

hon/henne
Nästa gång ska jag veta bättre, men jag föreställde mig hela tiden the awkwardness om jag skulle presentera mig som Pilzeman för en helt vanlig människa.
Till och med på GothCon kom ju folk och pekade på mig och ropade "Rock Lee!" så jag borde inte vara så feg. Hur farligt kan det vara om någon inte förstår liksom.