Nu när jag tänker på det så var det väl tre försök till närhet som skjöts undan på raken, alldeles innan undergången: Mitt försök till ömhet, Vicotniks ursäkt och sedan min ursäkt.Lu-kaazh said:Nu är du bara sur för att jag vägrade att ta emot din ursäkt och i stället skällde ut dig.Arvidos MC said:Det sämsta fokuset är "Svårt att erkänna sina egna misstag"Pilzeman said:Tips till Utpost-spelare: "Tar ofta egna initiativ" är det bästa fokuset. Citat: "Jag vill inte slåss, jag vill bara våldta honom".
//Lukas som inte förstår varför den stundande undergången skall förmildra ens agerande.
Håller med Pilze här, fokuset säger att personen har svårt att erkänna sina misstag inte att personen vägrar erkänna dem.Pilzeman said:Jag skulle vilja säga att "Svårt att erkänna sina misstag" blir mycket kraftfullare om personen någon gång övervinner sig själv och erkänner ett misstag.
Vilket man också kan göra om man förlorar konflikten. Det här går dock inte att spela ut i efterhand eftersom det är den som vinner konflikten som får narrera.Vicotnik said:Håller med Pilze här, fokuset säger att personen har svårt att erkänna sina misstag inte att personen vägrar erkänna dem.Pilzeman said:Jag skulle vilja säga att "Svårt att erkänna sina misstag" blir mycket kraftfullare om personen någon gång övervinner sig själv och erkänner ett misstag.
Okej, i all ärlighet, "svårt att erkänna sina misstag" är ett skitkul fokus. Jag gör lite "friendly banter" bara.Vicotnik said:Håller med Pilze här, fokuset säger att personen har svårt att erkänna sina misstag inte att personen vägrar erkänna dem.Pilzeman said:Jag skulle vilja säga att "Svårt att erkänna sina misstag" blir mycket kraftfullare om personen någon gång övervinner sig själv och erkänner ett misstag.
Jag gillade det snabba tempot! Nästa Gothcon får jag testa mysfiasco också, det kan bli kul det med!GnomviD said:Söndag
Fiasco i räserfart med Vicotnik, Markehed, Wilmer & avatarex. Vi spelade med Transatlantic som playset, och drev på _riktigt_ ordentligt. Vi satte och klippte scener sjukt aggresivt och mysspelade ingenting alls, så vi brände igenom akterna på 25 minuter styck. Intro, set-up, spel och en halvtimmes paus för att kolla utdelningen av Draken (fint initiativ!) m.m. tog oss två timmar. Det var ett kul pass, men väldigt annars från hur Fiasco brukar bli. En spännande upplevelse att spela det i sån fart.
gnäll gnäll gnällVicotnik said:Håller med Pilze här, fokuset säger att personen har svårt att erkänna sina misstag inte att personen vägrar erkänna dem.Pilzeman said:Jag skulle vilja säga att "Svårt att erkänna sina misstag" blir mycket kraftfullare om personen någon gång övervinner sig själv och erkänner ett misstag.
It's a date! Jag ser till att ta med Fiasco, och ett bra playset (*host* Gangster London *host*).avatarex said:Jag gillade det snabba tempot! Nästa Gothcon får jag testa mysfiasco också, det kan bli kul det med!
Nja, vi tog med barnen till cafeterian istället, sonen som är tre är lite stor för barnrummet och passade bättre till att sitta och spela spel med arrangörsreceptionen Över lag är jag glad att barnrummet som min fru grundade lever och frodas, kanon i bebis åren, även om jag diggade laget som hade med sin son på nästan ett till ett rollspelspass och fick det att funka.LJSLarsson said:När jag inte spelledde och arrangerade Fem Bortslängda Själar satt jag mest i barnrummet med min fru och son. Det var oerhört trevligt och lugnt där och eftersom de flesta föräldrar inte ens tog med sig sina barn dit (jag antar att de lämnade de i skogen för att bli uppätna av orcher) så hann jag rent av spela lite kortspel när jag var där.
Det verkar bli ganska vanligt med folk som tar med sig bäbisarna på själva spelpassen. Jag och mina spelledare råkade ut för flera stycken, vilket gick helt okej trots att det vi spellede var ett blodsdrypande skräckäventyr. Det hände dock att många tärningar försvann och många munnar fick genomsökas.MrG said:Över lag är jag glad att barnrummet som min fru grundade lever och frodas, kanon i bebis åren, även om jag diggade laget som hade med sin son på nästan ett till ett rollspelspass och fick det att funka.
-Gunnar (som hade två söta barn i arrangörströjor)