Nekromanti GothCon 2012

Sodivra

Champion
Lu-kaazh said:
Arvidos MC said:
Pilzeman said:
Tips till Utpost-spelare: "Tar ofta egna initiativ" är det bästa fokuset. Citat: "Jag vill inte slåss, jag vill bara våldta honom".
Det sämsta fokuset är "Svårt att erkänna sina egna misstag"
Nu är du bara sur för att jag vägrade att ta emot din ursäkt och i stället skällde ut dig.

//Lukas som inte förstår varför den stundande undergången skall förmildra ens agerande.
Nu när jag tänker på det så var det väl tre försök till närhet som skjöts undan på raken, alldeles innan undergången: Mitt försök till ömhet, Vicotniks ursäkt och sedan min ursäkt.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Pilzeman said:
Jag skulle vilja säga att "Svårt att erkänna sina misstag" blir mycket kraftfullare om personen någon gång övervinner sig själv och erkänner ett misstag.
Håller med Pilze här, fokuset säger att personen har svårt att erkänna sina misstag inte att personen vägrar erkänna dem.

Rickard

Urverk speldesign
Utpost-spelomgången [OT]

Vicotnik said:
Pilzeman said:
Jag skulle vilja säga att "Svårt att erkänna sina misstag" blir mycket kraftfullare om personen någon gång övervinner sig själv och erkänner ett misstag.
Håller med Pilze här, fokuset säger att personen har svårt att erkänna sina misstag inte att personen vägrar erkänna dem.
Vilket man också kan göra om man förlorar konflikten. Det här går dock inte att spela ut i efterhand eftersom det är den som vinner konflikten som får narrera.

I övrigt. Jag gillade det faktum att Vicotnik körde över min karaktär i början, vilket byggde upp till att min karaktär körde över Vicotniks i slutet. Detta bidrog en del till att rymdstationen gick under.

Och angående undergång. Vem var det som tryckte upp konfliktmätaren till max bara för att få ha sex med Vicotniks karaktär? :gremsmile:

/Han som förvisso tyckte det blev ett ballt slut bara därför men kände att spelomgången inte lyfte; något som antagligen beror på Utposts planering i början

Sodivra

Champion
Vicotnik said:
Pilzeman said:
Okej, i all ärlighet, "svårt att erkänna sina misstag" är ett skitkul fokus. Jag gör lite "friendly banter" bara. :gremwink:

Helmgast
GnomviD said:
Söndag
Fiasco i räserfart med Vicotnik, Markehed, Wilmer & avatarex. Vi spelade med Transatlantic som playset, och drev på _riktigt_ ordentligt. Vi satte och klippte scener sjukt aggresivt och mysspelade ingenting alls, så vi brände igenom akterna på 25 minuter styck. Intro, set-up, spel och en halvtimmes paus för att kolla utdelningen av Draken (fint initiativ!) m.m. tog oss två timmar. Det var ett kul pass, men väldigt annars från hur Fiasco brukar bli. En spännande upplevelse att spela det i sån fart.
Jag gillade det snabba tempot! Nästa Gothcon får jag testa mysfiasco också, det kan bli kul det med!

Lukas

Mannen i Gult
Vicotnik said:
Pilzeman said:
gnäll gnäll gnäll

//Lukas som ALDRIG gör fel

GnomviD

Heresiark
Jag gillade det snabba tempot! Nästa Gothcon får jag testa mysfiasco också, det kan bli kul det med!
It's a date! Jag ser till att ta med Fiasco, och ett bra playset (*host* Gangster London *host*). :gremsmile:

LJSLarsson

Hero
När jag inte spelledde och arrangerade Fem Bortslängda Själar satt jag mest i barnrummet med min fru och son. Det var oerhört trevligt och lugnt där och eftersom de flesta föräldrar inte ens tog med sig sina barn dit (jag antar att de lämnade de i skogen för att bli uppätna av orcher) så hann jag rent av spela lite kortspel när jag var där.

Utöver detta råkade jag hamna i ett bofferslagsmål på borgården och lärde min fru den hårda läxan att hon inte borda satsa på två dubbelyxor utan en mera sansad vapenkombination.

MrG

Swashbuckler
LJSLarsson said:
När jag inte spelledde och arrangerade Fem Bortslängda Själar satt jag mest i barnrummet med min fru och son. Det var oerhört trevligt och lugnt där och eftersom de flesta föräldrar inte ens tog med sig sina barn dit (jag antar att de lämnade de i skogen för att bli uppätna av orcher) så hann jag rent av spela lite kortspel när jag var där.
Nja, vi tog med barnen till cafeterian istället, sonen som är tre är lite stor för barnrummet och passade bättre till att sitta och spela spel med arrangörsreceptionen :gremwink: Över lag är jag glad att barnrummet som min fru grundade lever och frodas, kanon i bebis åren, även om jag diggade laget som hade med sin son på nästan ett till ett rollspelspass och fick det att funka.

-Gunnar (som hade två söta barn i arrangörströjor)

MrG

Swashbuckler
En vecka efter GothCon så är nog ett av de starkaste intrycken när jag kom in i Orchis och Svettis spelning av Voodoonätter och kom ihåg deras rekvesita. Tror de i hur många år som helst har haft med sig griskraniet, duken med pentagramet och värmeljus (sånna som drivs med batteri) och undrar om det någonsin varit mer passande än i en scen med New Orleans voodoodrottning. De hade också kopplat in en dator med en ljudanläggning för att boosta stämningsmusiken. Det var en sån scen som jag var nöjd mer hur jag skrivit, men med rekvesitan och grymt bra spel så höjdes den till en helt ny nivå.

Samma gäng i samma scenario hade också en lyckad effekt när solen gick ned under samma spelning och rummet lagom till sista scenen blev nästan för mörk och de i dunklet till tonerna av Johnny Cash spelade ut slutscenen med så tysta röster att man fick anstränga sig för att höra. Och trots att jag bara var åskådare och sett och spelat scenen själv en handfull gånger var det en sån stämning man kunde ta på.

-Gunnar (som också njuter av hur kul det var att spelleda det andra scenariot, jag hann inte med spelledande ifjol och hade funderat på om jag saknat det på konvent - det hade jag)

LJSLarsson

Hero
MrG said:
Över lag är jag glad att barnrummet som min fru grundade lever och frodas, kanon i bebis åren, även om jag diggade laget som hade med sin son på nästan ett till ett rollspelspass och fick det att funka.
-Gunnar (som hade två söta barn i arrangörströjor)
Det verkar bli ganska vanligt med folk som tar med sig bäbisarna på själva spelpassen. Jag och mina spelledare råkade ut för flera stycken, vilket gick helt okej trots att det vi spellede var ett blodsdrypande skräckäventyr. Det hände dock att många tärningar försvann och många munnar fick genomsökas.