Fjärde GothCon för min del (och spelgruppen Kerbango). Jag, Henkedge och Hakoon åkte i vanlig ordning upp till Göteborg på torsdagen. Hotellincheckning, nördquiz på rummet, indisk restaurang och anmälan på GothCon, i år med nästan ingen kö!? Sedan tillbaks och krascha på rummet. I år hade vi fyllt på med lite okänt folk i förväg men hade ändå platser kvar så vi satte upp en lapp vid GC-receptionen, det fungerade direkt och vi fick tacka nej till en del folk under helgen.
Fredagen började med att Hakoon hämtade sitt ex av Nordmenn från Ape of Wrath, sen var det dags för Symbaroum med Bifur som spelledare (han hade även skrivit årets scenario). Vi spelade med en kille som hette Max som vi hittade på plats. Det var mycket lyckat, Bifur var mycket bra som SL och hade givetvis stenkoll på äventyret som blev en ganska dyster och otäck färd in i ett förött land. Vi fick till ett rätt bra slut också med förräderi och flykt. Ser fram emot att läsa det expanderade äventyret när det ges ut av FL.
Efter att ha slängt i oss gothbollar var det dags för Kutulu med Lightshy som SL. Nu spelade vi med en Daniel och en Sandra som vi bestämt med via FB. Eftersom vi visste att vi hade Lightshy som SL (pga SL-bristen så hoppade han in) så hade vi kunnat förbereda med lite påläsning om karaktärer och scenario för att spara tid. Vilket var tur för trots förberedelserna kändes scenariot något stressat, för att riktigt njuta av det hade jag velat ha 2-3 spelomgångar på mig. Nu hade vi väldigt kul ändå och det blev mycket lyckat (Lightshy är en bra SL) men jag är tveksam om det var ett lämpligt konventsscenario. Efteråt strosade vi omkring och tittade på vad som var öppet en stund och sen raglade vi tillbaks till hotellet.
Lördagen började med Western, återigen med Sandra som hängde på från fredagen, en yngre kille som jag glömt namnet på och Otto som jag tror är sporadiskt aktiv här på forumet under något annat namn(?). Vi hade kul och gruppen fungerade bra. Men äventyret bjöd inte på något riktigt motstånd. Vi klarade typ allt utan problem och kändes alldeles för överlägsna regelmekaniskt för att det skulle vara riktigt spännande. Lite synd för karaktärerna var roliga och scenariot hade potential.
Efteråt hängde vi lite med Otto och sprang på luddwig och hans gäng för typ tionde gången (trots att vi inte spelade ihop i år så blev de ändå en del av vår GC-upplevelse). Tyvärr verkar det som att alla roliga events skedde på fredagen eller lördagsförmiddagen, skulle önska att något mer hände på lördagseftermiddagen. Käkade på torget i närheten. Hann äntligen shoppa lite och kolla in brädspelen men efter någon timma var vi rättså färdiga och påbörjade resan hemåt. Vi var var trötta men nöjda och återkommer gärna till GothCon nästa år också.