Vad hade vi för omsättning egentligen? Vi var ju tretton stycken spelledare på plats, väl?
Möller, Pilzeman, Arvidos, Han, krank, Korpa, GnomviD, Genesis, Stövelkatten, den där som arrade Kult, Max Raven, Sjätte inseglet, Bearnie.
Nu vet jag inte många av de här som faktiskt fick spelpass. Jag spelledde tyvärr bara elva personer totalt. Hade gärna velat trycka in två spelpass till. Säg att alla spelledde hälften av det, så är det ändå 85 personer som vi har engagerat under konventet.
Bara den väldigt lösa uppskattningen säger att det inte var så himla dåligt pinkat. Sedan droppade det in personer direkt klockan tio på fredagsmorgonen, så vi var ju igång direkt. Själv tyckte jag allting flöt på väldigt bra och jag kände att alla tog sitt delade ansvar. Alla visste vad de skulle göra.
Det som går att göra bättre av det vi har gjort nu är att ha kontaktinformation till alla spelledare och större lokaler. Nu var det dåligt väder, för annars hade vi kunnat sitta ute och spelleda; någonting vi har gjort under tidigare år. Det hände också en gång att vi inte kunde engagera en grupp då alla spelledare gått iväg och käkat samtidigt. Vi bad dem att återkomma om en timme. Vet inte om den spelgruppen dök upp igen.
Detta är mina tankar utöver det GnomviD sade om presentationen av spel. Jag gillar förvisso att man kan komma dit, slänga upp sina spel på ett bord och sedan hänga. Jag gillar det improviserade i att vi skapar egna flyers på plats. Det säger någonting om själva indierummet. Fast om vi fortsätter så, kommer vi nog inte att kunna förbättra oss. För det kommer att krävas om vi nu vill ta emot fler folk; om vi nu vill ha större lokaler.
Indierummet har förändrats sedan första åren. Det har blivit mer populärt. Jag tror varken GothConstaben eller vi själva har insett det.
/Han som gillade känslan av samhörighet som fanns i indierummet i år