Nekromanti Gothcon-pub

seinet

Swashbuckler
Skriv upp att jag kommer också, hade planer på att organsiera något själv innan jag märkte av den här tråden.

/Seinet Wintermute - Håller på och leker lite med Fedora Core 4 :gremtongue:

Foggmock

Myrmidon
Re: Det beror på... [ANT]

Nu blev jag osäker bara för det, men jag betalade iaf, om jag minns helt rätt, 15:- för Xider, 15:- för finöhl, 10:- för fulöhl och en tjuga för en femma vodka.

Och en femma för tilltugg, då. Men det är inte sprit. Dessutom var vi ju på teknistsidans egna lilla pub, vadfan den nu hette. För inte kan det varit Stor-Chalmers "kår" ändå?

Ezping Orm

Hero

Nån teknikpub var det. Stor-Chalmers kårhus är lite större. Men om det du säger stämmer så hade Ripperdoc skrämmande låga priser! :gremshocked: I år blir det nog lite, lite dyrare...

//Jonatan

Helmgast
Angående prissättning på alkohol

Priserna på alkohol sätter vi så att det ska täcka hyran av lokalen på 300:- + taxi eller liknande för att köra dit alket. Det krävs alltså inte särskilt stora marginaler, men vi vill inte ta inträde. Målet är att vi ska gå plus minus noll.

Anmälan måste förresten ske med personnummer, ni som envisas med att anmäla er innan den riktiga inbjudan postats här. Så Seinet, du är inte anmäld ännu.

seinet

Swashbuckler

Vi var på Datasektionens egna pub, varje sektion har en egen pub på Chalmers. Priserna var satta så nära inköpspriset som möjligt (med bara några öres förtjänst per flaska). D.v.s. fulöhlen kostade 9,80 i inköp och såldes för 10,- (ungefär).

Jag hoppas det blir en liknande prissättning, annars köper jag eget och tar med mig :gremtongue:

/Seinet Wintermute - Har tråkigt

seinet

Swashbuckler
Jag antar att den vanliga vapenlagen gäller på tillställningen, så ja, du får ta med dig skarpladdade luftgevär/kolsyrepistoler etc... :gremtongue:

Du kommer väl med det humöret du kommer, men i baren kommer det antagligen att kunna köpas ett trevligt humör (i form av alkohol).

/Seinet Wintermute - Skall glo på TV om 40 minuter :gremtongue:

Ezping Orm

Hero
Alltid! Vi kommer bl.a. att arrangera dueller mellan Neogamesare och andra spelmakare, självklart med skarpa vapen (men ni får ta med dom själva) och till döden. Första blodvitet är för töntar!

Dessutom är det coolt med hat. Kärlek är för töntar!

Helmgast
Inbjudan!

Nu är det äntligen dags för en inbjudan! För att ha trevligt dagen innan GothCon (det vill säga skärtorsdagen 13:e april) så arrar spelföreningen Shaguliterna Gothconpub 2006. Det hela inträffar mellan 18.00 och midnatt och befinner sig i Teknisk fysiks lokal Focus (karta bifogas). Arrangemanget är oberoende från Gothcon, man behöver varken vara Gothcondeltagare, wrnu:are eller chalmerist, men dock 18 år gammal.

Inträdet är gratis, ölen billig och vi bjuder på snacks och koffeindryck. Folk kommer helt enkelt till puben under kvällen, tar med sig spel och spelar och snackar med andra spelintresserade. Vi kommer även arrangera några kortspelsturneringar (inte samlarkortspel dock).

Föranmälan krävs, så skicka ett pm till mig, avatarex, eller maila till gothconpub@yahoo.se. Skriv ditt namn, personnummer (10 siffror såklart) samt om du har någon allergi mot vad andra stoppar i sig (jordnötter eller liknande). Övertala gärna vänner att komma dit.

Den översta röda cirkeln ringar in spårvagnshållplatsen Kapellplatsen (den som ligger närmast Wvitfeldtska). Den undre röda cirkeln ringar in Focus. Den prickade vägen går uppför några trappor, förbi de nybyggda studentlägenheterna (grågröna) till vänster, och sen till höger finns Focus. Viss skyltning kommer att fixas. Blir det svårt att hitta, ring till:

Anton Wahnström (avatarex): 0703-198402
Jonatan Gertler (Ezping orm): 0707-443279
Marcus Linder (marcuslinder): 0708-745185
Oskar Mangold (nickbefriad): hemligt nummer

ripperdoc

Myrmidon
Snyft!

Tyvärr är jag i Hong Kong då, men jag ska närvara på satellitlänk och med en liten robot som åker omkring med mitt foto i ena klon och en stor stark i andra.

Jag är glad att någon plockade upp stafettpinnen och fortsatte denna eminenta och uråldriga tradition, som för övrigt borde skrivas in som ett arrangemang i GothCon-foldern! Alla hurra för Anton!

Jag är glad att ölen inte blir billigare den här gången. Jag har inte råd med ett priskrig till nästa år :gremlaugh: Då får jag banne mig ge folk en femma varje gång de beställer en öl!

/RipperDoc - allvarligt skev

MrG

Swashbuckler
Re: Inbjudan!

Okej, anmälan om hur mycket öl man dricker, det beror på vad det finns, saknade alternativ på det :gremwink:

Om det finns schysst ale och jag lyckas komma dricker jag nog mer en en två... eller förresten jag har ju tidig spelledarsamling dagen efter :gremmad: ska nog bara bli enstaka öl :gremtongue:

Hur är det med att ta med ickeforumiter? Är det ok om man följer anmälningsreglerna i övrigt?

Ezping Orm

Hero
Re: Inbjudan!

Hur är det med att ta med ickeforumiter? Är det ok om man följer anmälningsreglerna i övrigt?
Självklart! Puben är öppen för alla som har åldern inne och som föranmäler sig. :gremlaugh:

//Jonatan

Olle Linge

Snigel
Dubbel anmälan

Om jag redan anmält mig via PM, ska jag ändå anmäla mig den "nya" vägen också eller ska jag låta bli?

Helmgast
Pubens uråldriga historia

2005 var vi på IT, 2004 hemma hos dig. Var det nåt 2003 och tidigare?

Helmgast
Om dubbel eller trippel anmälan

I och med att ni skriver med personnummer så ska det inte vara några problem att reda ut om ni nu skulle dubbel- eller trippelanmäla er. (PM, mail, webanmälan.) Hursomhelst så har vi inom gruppen bra koll på vilka som har anmält sig (om inte forumet lägger ner eller Yahoo konkar), så hittills så är allt i sin ordning. Är ni anmälda en gång så räcker det. Anmäler ni er två gånger så reder Shaguliterna ut det.

EchonCique

Hero
2003 var vi hos RipperDoc också [nt]

Dock i mindre upplaga än senare år. 2004 hemma hos ripperdoc fick man slå perfekt slag i akrobatik för att ta sig igenom ett rum, så det var nog lite FÖR mycket folk där då :gremsmile:.

Schnoogie

Veteran
Re: Snyft!

Tyvärr kan vi inte lägga upp info om pub i folder och / eller hemsida, eftersom det är ett evenemang som riktar sig till minderåriga deltagare. Vi får helt enkelt inte lov att göra det, enligt lag. Men det betyder inte att vi inte tycker om pubar...

ripperdoc

Myrmidon
Re: Snyft!

Jag förstår det :gremsmile: Men ni kan väl säga att det finns en jättekul, alkoholfri parkeringsplats alldeles utanför Focus och rekommendera alla rollspelare att gå dit och förnöja sig :gremwink:

/RipperDoc