Nekromanti [Gothcon] Samåkning till Gothcon

Vicotnik

Den onde
Staff member
Snart är det dags för gothcon igen :gremsmile:
Och som vanligt så kommer jag åka bil ditt och tillbaka.
De som tidigare har nämt att de är intresserade av att åka med är:
Möller, Lu-kaazh, krank (upp eller ner), gizmo

Så just nu är vi 4(5 ner eller upp)st som åker, finns det fler som är intresserade av att åka med? Jag kommer köra en hyrbil så jag kan hyra en bil (mini-buss) med upp till 9 platser ifall vi blir flera stycken.
Jag kommer hämta ut bilen runt 9 tiden på skärtorsdagen för att ha kunna komma i tid till en eventuell Gothcon pub och hemresa sker på söndagen.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Bumpar tråden då GothCon börjar närma sig.

Är det fler som vill åka med? Jag kommer ta och boka bil den här eller nästa vecka.

Spider har du bestämt dig om du ska till GothCon?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Det kan för övrigt bli så att jag åker både upp och ner. Jag har just fått en läkartid den 11:e, och vår vanliga Göteborgsspelledare vet tydligen inte ens om han är i stan den veckan. Jag hoppas på tydligare besked; om det blir rollspel i götet stannar jag nån dag extra, annars åker jag med er.

Vicotnik

Den onde
Staff member
I och med att vi nu är: Jag, krank, Lu-kaazh, Gizmo, Möller, Spider och Stövelkaten. Så kommer jag ta och boka bil under dagen/morgondagen.
Med andra ord så är alla platser tagna.

gizmo

temporary sunshine
säg till när du vet om det finns cd spelare eller vad. kanske hinner jag göra någon mixad roadtrip skiva.

Vicotnik

Den onde
Staff member
gizmo said:
säg till när du vet om det finns cd spelare eller vad. kanske hinner jag göra någon mixad roadtrip skiva.
ok.

Btw, krank/möller vem av er fixar den obligatoriska skivan?

krank

Vicotnik said:
gizmo said:
ok.

..."skiva"? Jag hoppas ju på att skiten har radiomottagare. Eller, helst, 3.5"-ingång nånstans. Så man kan använda spotify eller medtagna mp3:or...

Vicotnik

Den onde
Staff member
krank said:
Vicotnik said:
gizmo said:
ok.

..."skiva"? Jag hoppas ju på att skiten har radiomottagare. Eller, helst, 3.5"-ingång nånstans. Så man kan använda spotify eller medtagna mp3:or...
Ok, vi får se har skickat bokningsförfrågan till biluthyrningen nu och väntar på svar.

Möller

Hubert Hortlax
krank said:
Vicotnik said:
gizmo said:
ok.

Vore bra om du inte räknar med det.

Jag håller på just nu och försöker fixa fram något, men det vore bra om vi hade lite redundans.

krank

Möller said:
Vore bra om du inte räknar med det.

Jag håller på just nu och försöker fixa fram något, men det vore bra om vi hade lite redundans.
Hurrm... Inte ens radiomottagare + cigguttag? Nåja, jag får väl kolla... vetefan om jag ens har några cd-skivor...

Möller

Hubert Hortlax
krank said:
Hurrm... Inte ens radiomottagare + cigguttag? Nåja, jag får väl kolla... vetefan om jag ens har några cd-skivor...
Okej, då får jag fixa CD då.

Det borde såklart finnas andra möjligheter, 3,5mm ljudplugg är inte alls osannolikt, men det är ju bra att vara säker =)

gizmo

temporary sunshine
ska se om jag kan ordna med lite redundans. Jag är ingen mp3 människa och har inte spotify, så jag har inte riktigt någon val i min redundansmedium iaf.

krank

Möller said:
Det borde såklart finnas andra möjligheter, 3,5mm ljudplugg är inte alls osannolikt, men det är ju bra att vara säker =)
Mjä, just 3.5-plugg brukar man kunna få fixa själv med en låtsaskassett (om det finns kassettbandspelare...). Men däremot har ju många apparater radiosändare, så om vi inte har nån typ elallergiker i bilen så kan man ju sända musik lokalt s a s....

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag verkar inte kunna få tag på en sju sitsig bil, där emot kan jag komma över en 9 sitsig bil. Dock ligger priset på 5125 (med självriskreducering). Om vi inte blir fler som åker ner så kommer priset ligga på 732kr + disel (skulle gissa på runt 1000-1200kr totalt) vilket skulle göra att var och en i nuläget måste betala runt 900kr, vilket jag upplever är väldigt mycket pengar. Är vi 9 personer så bör det landa på runt 700kr per person, tycker vi det är värt det?

Just nu ligger biligaste tågbiljeterna via SJ på ca 850kr (t&r).

Jag behöver svar på detta så snart som möjligt helst före 12:00

gizmo

temporary sunshine
Prismässigt spelar det ingen roll för mig, jag anslutar mig majoritetens beslut, vilket det än blir. Fast jag gillar åka tåg iofs. Sticka, stå upp och röra på sig, gå på toaletten, dricka kaffe…
Men som sagt, gör som ni vill, jag är med.
/K