Nekromanti [Gothcon] Samåkning till Gothcon

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vicotnik said:
Jag verkar inte kunna få tag på en sju sitsig bil, där emot kan jag komma över en 9 sitsig bil. Dock ligger priset på 5125 (med självriskreducering). Om vi inte blir fler som åker ner så kommer priset ligga på 732kr + disel (skulle gissa på runt 1000-1200kr totalt) vilket skulle göra att var och en i nuläget måste betala runt 900kr, vilket jag upplever är väldigt mycket pengar. Är vi 9 personer så bör det landa på runt 700kr per person, tycker vi det är värt det?

Just nu ligger biligaste tågbiljeterna via SJ på ca 850kr (t&r).

Jag behöver svar på detta så snart som möjligt helst före 12:00

Jag har inga problem med priset.

Bil ger, som vi noterat tidigare, vissa fördelar. Man kan stanna när man vill, är inte beroende av att hålla tider, etc.

Möller

Hubert Hortlax
Platser kvar på bilen till GothCon

Alltså har vi två platser kvar, gott folk! Möjligheten att åka ned till GothCon från Stockholm tillsammans med ett härligt gäng forumiter finns fortfarande.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Platser kvar på bilen till GothCon

Möller said:
Alltså har vi två platser kvar, gott folk! Möjligheten att åka ned till GothCon från Stockholm tillsammans med ett härligt gäng forumiter finns fortfarande.
Vi kommer ta E4'an och sedan väg 40 till GothCon så är det någon som bor efter vägen som vill åka med så kan vi hämta upp dig.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Re: Platser kvar på bilen till GothCon

Bump, finns fortfarande 2 platser kvar i bilen.

krank

BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.

Satans, helvetes, jävla skit.

Jag kom just på en sak.

Jag har ju faktiskt en lektion på torsdagar. En jag inte gärna kan strunta i, eftersom jag har typ sammanlagt 11 träffar för en 50-poängskurs ändå.

Den slutar 13:30. På torsdag.

Det här är fullständig katastrof. För mig, alltså. Det betyder att jag får hitta nåt jävla tåg att åka istället. Och komma fram alldeles för sent. Och irra runt, istället för att ha trevligt med er.

Jag ska må dåligt över och grunna över den här soppan de närmaste dagarna och se om jag kan hitta någon lösning.

krank

Vicotnik said:
Du åker alltså inte med oss ner, men väl tillbaka?
Jag återkommer. Har eventuellt hittat en lösning.

Vet dessutom FORTFARANDE inte om jag åker tillbaks upp med er. Det verkar sannolikt, dock. Ska se om jag kan pressa lite mot slutet av veckan.

gizmo

temporary sunshine
När tänkte vi åka? Och hur lång tid antar vi att det tar? Jag menar: om vi samlade in krank sist, direkt vid skolan, skulle det inte kanske räcka?

krank

gizmo said:
När tänkte vi åka? Och hur lång tid antar vi att det tar? Jag menar: om vi samlade in krank sist, direkt vid skolan, skulle det inte kanske räcka?
Det kan finnas en annan lösning. Undersöker den nu. Hoppas på svar från chefen i morgon.

Lukas

Mannen i Gult
gizmo said:
i allmänhet så skulle det uppskattas med en plan om vilken tid vi åker.
jag måste veta om jag är sjuk den torsdagen.

/Lukas som slutar vid 12-tiden torsdagar.

krank

Lu-kaazh said:
gizmo said:
i allmänhet så skulle det uppskattas med en plan om vilken tid vi åker.
jag måste veta om jag är sjuk den torsdagen.

/Lukas som slutar vid 12-tiden torsdagar.
Såhär stod det i startinlägget:

Jag kommer hämta ut bilen runt 9 tiden på skärtorsdagen för att ha kunna komma i tid till en eventuell Gothcon pub och hemresa sker på söndagen.
Det kan ha ändrats. Isåfall vill jag också veta.

Lukas

Mannen i Gult
krank said:
Såhär stod det i startinlägget:

Jag kommer hämta ut bilen runt 9 tiden på skärtorsdagen för att ha kunna komma i tid till en eventuell Gothcon pub och hemresa sker på söndagen.
Det kan ha ändrats. Isåfall vill jag också veta.
ja fast om jag nu skall vara petig så står det inte när han börjar åka runt och hämtar in oss bara när han hämtar bilen (jävlar, mtg gör att jag tar allt ordagrant).

men alltså även om vi utgår från att han åker vid nio så vet vi väldigt lite om hur och var han tänker sig att han hämtar upp oss andra (i vilken ordning) och så länge vi inte vet det så vet bi inte tid.

/Lukas som känner att han förmodligen kommer vara förskyld nästa torsdag och måste stanna hemma från skolan...

Vicotnik

Den onde
Staff member
Min plan ser ut som följande:

Bilen är bokat från 8:00.
Jag kommer hämta bilen inne i stan.
Någon gång mellan 8:15 - 8:30 räknar jag med att plocka upp de forumiter som bort centralt för att där efter åka förbi mig hämta min pakning (Haninge) för att sedan ta mig ner till Nynäshamn och sedan vårsta och där efter hudding för att sedan köra mot Göteborg.

Nu vet jag inte var Gizmo, Stövekatten och Spider bor men om ni bor hyfsat centralt så plockar jag helst upp er vid centralen (Klarabergsviadukten). Kör kör helst så lite som möjligt inne i stan.

gizmo

temporary sunshine
Spider, beroende på var du bor kan vi också göra det så att du kommer till mig, får frukost, och Vicotnik hämtar oss alla tre här vid Hornstull. Och kan så klart också få frukost. Jag inbillar mig att det är bekvämt ansluten härifrån till Haninge via Liljeholmen. Men jag kan ha fel.
Självklart har jag inget emot att hämtas vid Centralen. Ville bara hänvisa till alternativ möjlighet.

Vicotnik

Den onde
Staff member
För min del är det okej att hämta er vid hornstull, så länge jag slipper sitta och åka runt i stockholm för att plocka upp er på olika platser (är inte så förtjust att köra bil inne i stan)

krank

krank said:
Det kan finnas en annan lösning. Undersöker den nu. Hoppas på svar från chefen i morgon.
Lösning hittad. Jag har sökt, och fått, ledigt den aktuella dagen.