GothCon nr 2 för mig.
Den häftigaste insikten var egentligen att det visade HUR mycket har hänt för mig under bara ett år. Det är speciellt i att jobb och andra aktiviteter i mitt liv bara säger mig oh no, har det
redan gått ett helt år igen, tiden bara rusar iväg utan att det egentligen händer någonting. Men rollspelsmässigt har det hänt massor i
bara ett år.
När jag kom till GothCon 2012 kände jag kanske fyra människor, och försökte spela lite indierumspel, osäker att jag skulle få till det öht. I år kunde jag se fram emot att träffa igen en hel del forumiter jag kände till, och jag
ville spela indierumspel.
Nu vill jag ta med Polaris till konvent i Rostock i sommar, och för GothCon 2014 vill jag se till att kanske kunna erbjuda något spel jag med.
Jag spelade Kagematsu (Korpa, Linn, Lu-kaazh, Bunny), Thou art but a warrior (Bunny, Gnomvid, Nässe), Panty explosion perfect (Gnomvid, Korpa, Johanna, Be0Wulf, Nässe), Mouseguard (Illern, Möller, Uebereil, Lu-kaazh), Fiasco (Lu-kaazh, Bunny, Nässe), och Apocalypse World (Pilze, Linn, Lu-kaazh, Henrik).
Nöjd med antalet spelade spel för 2,5 dagar. Tredje passet om dagen märker jag tydligt hur inspirationen sackar.
På något sätt blev det rätt mycket spel med samma personer. Det var trevligt, men jag borde ha sett till att spela lite mer med olika. Tre spel på lördagen, alla med Lu-kaazh, det är egentligen inte rätt sätt att utnyttja konvent.
Fast det är också en fördel att kunna vara med hur samma person spelar olika typer karaktärer. De mest livliga minnen kommer jag att ha kvar från Nässes olika karaktärer som han animerade så att man ser dem framför sig i färg.
Med mig själv är jag... i alla fall mer nöjd än förra året. Jag sitter fortfarande och lyssnar med häpnad och beundran när t ex Gnomvid och Nässe bara går och helt orädd spelar vemsomhelst så att man ser och hör karaktären framför sig, men lite bättre har jag iaf blivit under 2012. Jag får ha tålamod med mig.
Jag gillade de nya lokalerna och att det fanns rum med dörr.
Jag kunde spela i lånad rollspel.nu t-shirt men grönt hobbit skrift - tack, Organ!
Jag blev förälskat i steampunk optiken och hoppas Möller tog bilder av rummet och aktörerna.
Jag frös.
Jag fick blodrubinstärningar i present
.
Det verkar att jag kom undan utan GothCon pest. Vi kan iaf konstatera att Arvidos inte längre är smittande. Tack, Arvid, att jag fick vara gäst trots att du var sjuk.
Åkte tåg i år och är rätt nöjd med det med, snabbt och bekvämt, även om man går miste om pre- och eftersnacket under resan.