Nekromanti Gothlogg 2015 - konventsrapport

RasmusL

Champion
Lukas;n84161 said:
Den hemliga gruppen som diskuterar Indierummets framtid, har just konstaterat att det i år var 10år jubileum för Indierummet i år.

Det känns som något vi borde ha gjort något med...
...och vi som HATAR ordet "indierummet" men ÄNDÅ kommer att hålla i det på LinCon har redan våra separatistiska planer för hur vi ska bredda och prettoifiera verksamheten!

Björn Wärmedal

Björning Wheel
RasmusL;n84170 said:
...och vi som HATAR ordet "indierummet" men ÄNDÅ kommer att hålla i det på LinCon har redan våra separatistiska planer för hur vi ska bredda och prettoifiera verksamheten!
Men har ni någon form av jubileum att fira?

Krille

Super Moderator
Dagar i butiken: 3
Saker tecknade: 0
Saker skrivna: 1
Böcker signerade: ca 15
Raflekrus sålda: 12
Raflekrus demonstrerade: 29
Nallos fotograferade: 3
Järn sålda: 28
Antal köpslående om loppislådans innehåll: 19
GothKorvar uppätna: 4
Platta GothBollar uppätna: 1
Loka Citron uppdruckna: 4
Fester deltagna på: 2
GothCon-pubar deltagna på: 0
Antal gånger loppislådan fylldes på: 1
Felstavningar upptäckta: 2
Andra fel upptäckta: 2
Tärningar inhandlade: 36
Spelböcker inköpta: 5
Antal tärningspåsar inköpta: 1
Antal inneboende gäster: 1-3
Folk kramade: många
Folk saknade: många
Mängd ångest över konventsövergivet forum: 29
Mäng lättnad över att konventsövergivet forum skötte sig: 42

GnomviD

Heresiark
GothCon är alltid ett gott con. Mitt konvent blev kortare än vanligt i år, iom tågkaos, så det kändes som mindre än vad det var. Därtill märkte jag att jag har lärt känna så mycket folk, så varje gång jag tänkte sätta mig och ta det lugnt för mig själv träffade jag på nån trevlig typ att prata med. Så dagarna gick som i ett.

Spelmässigt var det trevligt: jag sidospelledde ett pass AW med Vicotnik, under förevändningen att lära ut metoden. Huruvida jag hjälpte till att förstå spelet vet jag inte. Därtill spelledde jag ett pass Night Witches som inte riktigt lyfte för mig, delvis p.g.a. tiden. Ett kort pass SakVal hann jag också med, där min Moder Björn fick vara lordig och fruktansvärd. Men konventet handlade för mig om Den yttersta domen, på så många plan. Jag spelledde två pass, jag tog med mig en hel massa tankar om hur jag ska skriva spelet och det hände annat kul. Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om det: https://denytterstadomen.wordpress.com/2015/04/09/sondrade-vi-falla-om-gothcon-2015/

Och så har jag hunnit springa på pubben och köpa en lite bra böcker på SFbok, typ de senaste två volymerna av Genshiken samt en bok vardera av Octavia Butler & Kim Stanley Robinson. Good stuff!

Caspen

Veteran
DeBracy;n83986 said:
Årets smeknamn: Efter att ha spelat Skattletarfeber har nu en liten skara döpt om Symbaroum till grisspelet! Det sägs helt utan illvilja och med varma minnen av vildgrisens insats i striden på gammelondingen (killing blow!) och att den traskade iväg ut i skogen med alla de alla coola vilddjuren sedan.
Haha! Vi kommer alla minnas vildsuggan Kverula och hennes mod som överträffade oss alla. Jag önskar att jag kunnat säga att jag lärt henne allt jag kan men tror hon var så naturligt, en hjälte. Är inte säker på att det hade kunnat bli ett bättre slut! ;)

DeBracy;n83986 said:
Årets peppigaste/årets forumit: Caspen som var katalysatorn till att det blev ett Symbaroum-gäng plockar två titlar i ett, grymt stark start på en forumkarriär.
Tack DeBracy :D Tack vara dig och resten av Caspens kumapaner fick jag världens bästa start på GothCon! Tror inte en nybörjare kunde ha det så mycket bättre än vad jag fick det när en massa veteraner tog en under sina vingar. Tackar ödmjukast till er alla^^ Längtar redan till nästa år!