GothCon är alltid ett gott con. Mitt konvent blev kortare än vanligt i år, iom tågkaos, så det kändes som mindre än vad det var. Därtill märkte jag att jag har lärt känna så mycket folk, så varje gång jag tänkte sätta mig och ta det lugnt för mig själv träffade jag på nån trevlig typ att prata med. Så dagarna gick som i ett.
Spelmässigt var det trevligt: jag sidospelledde ett pass AW med Vicotnik, under förevändningen att lära ut metoden. Huruvida jag hjälpte till att förstå spelet vet jag inte. Därtill spelledde jag ett pass Night Witches som inte riktigt lyfte för mig, delvis p.g.a. tiden. Ett kort pass SakVal hann jag också med, där min Moder Björn fick vara lordig och fruktansvärd. Men konventet handlade för mig om Den yttersta domen, på så många plan. Jag spelledde två pass, jag tog med mig en hel massa tankar om hur jag ska skriva spelet och det hände annat kul. Jag skrev faktiskt ett blogginlägg om det:
https://denytterstadomen.wordpress.com/2015/04/09/sondrade-vi-falla-om-gothcon-2015/
Och så har jag hunnit springa på pubben och köpa en lite bra böcker på SFbok, typ de senaste två volymerna av Genshiken samt en bok vardera av Octavia Butler & Kim Stanley Robinson. Good stuff!