Har funderat på det här konceptet länge nu och tror till sist jag har kommit på hur jag vill ha det.
Temat är en moderjord som har tagit tillbaka planeten.
En herrans massa århundraden senare har de kvarvarande människorna muterat och formats efter sin omgivning.
Dette resulterar i för tillfället olika folkslag.
Såhär kommer en stad se ut ungefär. http://www.asianoffbeat.com/profiles/TokyoGenso:-Post-apocalyptic-Tokyo_36_1
Har inga bra namn på folkslagen ännu.
Klättrarna, bor i hängande byar under stora broar och liknande, de har fått klor, svans och tummar på fötterna för att kunna klättra bättre.
Grottnissarna. Ser bra i mörker och har utvecklat en sorts sonar. bor i kolonier under marken tex gammla T-centraler.
Vattenlevarna.
Har fått gälar alla waterworld, bor i höghus undervattnet.
Ökenrävar
Har ett fått ett tjockt skin skorpion(alternativt tjock hud som en noshörning som kan badas i gyttja eller liknande för att håla temperatur) liknande skin för att kunna klara hög värme och flygande sand som maler.
De lever oftast i ytliga utgrävnader.
Arktiska
Har fått en tjock päls som stänger ute kylan, fungerar även som avkylning.
Lever i snögrottor eller övergivna stationer.
Systemet kommer att gå ut på att hjälpa varandra. Det är tänkt att man skall slå ett slag per konflikt för hela gruppen eller ett slag per konflikt för varje rollperson.
Man kommer lägga "duttar" i olika färdigheter ca 5 stycken.
Har man ett högre värde än den person som slår grupp slaget kan man låna ut tärningar, Gruppen hjälper alltså varandra.
Ex
Nisse Laura och Kent har just väckt på en slummrande gammal stridrobot (Mecha).
De bestämmer sig för att fly därifrån genom att klättra upp på närmsta byggnad.
För att lyckas måste de slå ett klättra slag.
Nisse rollperson är den som tar initiativet om en flyktplan alltså får han slå slaget. Nisses rollperson har 3 i klättra och måste klara av en svårighetsgrad på 3 (fem tärningar som hamnar på 4 eller mer).
Laura och Kent har 5 respektive 4 i klättra Laura lånar ut 2 tärningar och kent kan låna ut en.
De lyckas med slaget och gruppen gör en gemensam flykt
Över hustaket och upp på byggnaden.
Misslyckas man med ett slag får man negativ status lagd på sig. exempel på dessa är Skadad, Sjuk, Benbrott Död.
Beroende på hur mycket man misslyckas får man olika.
Död statusen läggs bara på en av rollpersonerna.
Och en död person drar ner hela gruppens förmåga att överleva.
Spelet kommer att vara relativt dödligt, dock är tanken
att det kommer ta ca 5 minuter att skapa en Rollperson
Välj folkslag, lägg ut duttar klart.
Ändrad för att göras mer lättförstålig. Samt lade till två folkslag.
Temat är en moderjord som har tagit tillbaka planeten.
En herrans massa århundraden senare har de kvarvarande människorna muterat och formats efter sin omgivning.
Dette resulterar i för tillfället olika folkslag.
Såhär kommer en stad se ut ungefär. http://www.asianoffbeat.com/profiles/TokyoGenso:-Post-apocalyptic-Tokyo_36_1
Har inga bra namn på folkslagen ännu.
Klättrarna, bor i hängande byar under stora broar och liknande, de har fått klor, svans och tummar på fötterna för att kunna klättra bättre.
Grottnissarna. Ser bra i mörker och har utvecklat en sorts sonar. bor i kolonier under marken tex gammla T-centraler.
Vattenlevarna.
Har fått gälar alla waterworld, bor i höghus undervattnet.
Ökenrävar
Har ett fått ett tjockt skin skorpion(alternativt tjock hud som en noshörning som kan badas i gyttja eller liknande för att håla temperatur) liknande skin för att kunna klara hög värme och flygande sand som maler.
De lever oftast i ytliga utgrävnader.
Arktiska
Har fått en tjock päls som stänger ute kylan, fungerar även som avkylning.
Lever i snögrottor eller övergivna stationer.
Systemet kommer att gå ut på att hjälpa varandra. Det är tänkt att man skall slå ett slag per konflikt för hela gruppen eller ett slag per konflikt för varje rollperson.
Man kommer lägga "duttar" i olika färdigheter ca 5 stycken.
Har man ett högre värde än den person som slår grupp slaget kan man låna ut tärningar, Gruppen hjälper alltså varandra.
Ex
Nisse Laura och Kent har just väckt på en slummrande gammal stridrobot (Mecha).
De bestämmer sig för att fly därifrån genom att klättra upp på närmsta byggnad.
För att lyckas måste de slå ett klättra slag.
Nisse rollperson är den som tar initiativet om en flyktplan alltså får han slå slaget. Nisses rollperson har 3 i klättra och måste klara av en svårighetsgrad på 3 (fem tärningar som hamnar på 4 eller mer).
Laura och Kent har 5 respektive 4 i klättra Laura lånar ut 2 tärningar och kent kan låna ut en.
De lyckas med slaget och gruppen gör en gemensam flykt
Över hustaket och upp på byggnaden.
Misslyckas man med ett slag får man negativ status lagd på sig. exempel på dessa är Skadad, Sjuk, Benbrott Död.
Beroende på hur mycket man misslyckas får man olika.
Död statusen läggs bara på en av rollpersonerna.
Och en död person drar ner hela gruppens förmåga att överleva.
Spelet kommer att vara relativt dödligt, dock är tanken
att det kommer ta ca 5 minuter att skapa en Rollperson
Välj folkslag, lägg ut duttar klart.
Ändrad för att göras mer lättförstålig. Samt lade till två folkslag.